آوای جنوب

دانشگاه پیام نور یاسوج پلمب شد/ پاسخ شهردار یاسوج+تصاویر

جاوید: دانشگاه پیام نور بدون هماهنگی با شهرداری اقدام به خرید یک واحد ساختمانی در منطقه مسکونی گلستان ۶ یاسوج کرده و چون ظرفیت پارکینگ اداری بیشتر از پارکینگ مسکونی است مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان خیابان گلستان ۶ ایجاد شده است

شهردار یاسوج با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ رای به پلمب ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد، خاطرنشان کرد: این رای امروز توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج اجرا شد و برای رفع پلمب آن یا کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا کمیسیون تجدید نظر باید رأی صادر نمایند.

 آوای جنوب؛

دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ پلمب شد.
دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد واقع در گلستان شهر یاسوج به علت تغییری کاربری مسکونی ساختمان به اداری توسط اجرائیات شهرداری یاسوج و با استناد به حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ عصر امروز پلمب شد.

شهردار یاسوج در این باره گفت: کاربری ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد مسکونی است که دانشگاه آن را به اداری تغییر داده است.

محمد علی جاوید با بیان اینکه دانشگاه پیام نور اقدام به خرید ساختمان مسکونی بدون استعلام و هماهنگی با شهرداری و تغییر کاربری آن به اداری نموده است، افزود: ظرفیت پارکینگ اداری بیشتر از پارکینگ مسکونی است، لذا پارکینگ ساختمان دانشگاه پیام نور مشکلاتی را برای ساکنان گلستان ۶ ایجاد کرده بود.

وی تصریح کرد: چندین بار در طول دو سال گذشته با دانشگاه پیام نور مکاتبه کردیم و موضوع خلاف قانون بودن کاربری اداری برای این ساختمان را به مسئولان این دانشگاه اطلاع دادیم اما متاسفانه کم توجهی کردند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ رای به پلمب ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد، خاطرنشان کرد: این رای امروز توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج اجرا شد و برای رفع پلمب آن یا کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا کمیسیون تجدید نظر باید رأی صادر نمایند.

وی افزود: برای تغییر کاربری از مسکونی به اداری نیز حتما باید کمسیون ماده ۵ موافقت نماید و در غیر اینصورت این ساختمان باید به کاربری اولیه خود بازگردد.

جاوید با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی زیادی در شهر یاسوج وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری یا راسا برای بررسی و کشف این تخلفات اقدام می نماید و یا براساس گزارشات مردمی به بررسی تخلفات ساختمانی می پردازد که در مورد دانشگاه پیام نور ظرفیت کم پارکینگ و حجم بالای خودروهای دانشجویان و کارکنان دانشگاه موجب نارضایتی شدید ساکنان این خیابان شد.

شهردار یاسوج از طرح بیش از دو هزار پرونده در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و تجدید نظر در سال ۱۳۹۴ خبر داد.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج نیز علت پلمب ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد را کاربری خلاف مفاد پروانه ساختمانی و مقررات شهرسازی عنوان کرد.

کرم الله غلامیان افزود: ساختمان این دانشگاه امروز با حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج و پس از رویت حکم توسط معاون دانشگاه و کارکنان آن پلمب شد.

وی تصریح کرد: شهرداری مکاتبات زیادی را با دانشگاه پیام نور پیش از پلمب انجام داد و همچنین رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز برای مسئولان این دانشگاه ارسال کرد اما پاسخی دریافت ننمود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president