کد خبر : 18988
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 18:58

خبری تاسف برانگیز از وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد

خبری تاسف برانگیز از وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد

محنایی با بیان اینکه شش بانک استان مسئولیت پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی را به عهده دارند، تأکید کرد: تکلیف جذب این اعتبارات تا پایان فروردین ماه مشخص شود.

خبردر آخرین نشست شورای بانک های کهگیلویه و بویراحمد، خبری تاسف برانگیز از وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد. خبری که احتمالا همگان از آن انگشت تعجب به دندان گزیده اند.

آوای جنوب؛

در این نشست در حالی نرخ تورم کشور ۱۰٫۷ درصد اعلام شد، نرخ تورم استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۷ درصد ذکر گردید.

این موضوع نشان می دهد که این استان در حالی که در بسیاری از شاخص ها توسعه در رتبه آخر و در مولفه های منفی توسعه در رتبه اول می ایستد، در تورم نیز نه تنها نسبت به سال قبل تر از آن یعنی ۹۳ رشد داشته است، بلکه بسیار بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
در آخرین نشست شورای بانک های کهگیلویه و بویراحمد، خبری تاسف برانگیز از وضعیت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد. خبری که احتمالا همگان از آن انگشت تعجب به دندان گزیده اند. در این نشست در حالی نرخ تورم کشور ۱۰٫۷ درصد اعلام شد، نرخ تورم استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۷ درصد ذکر گردید. این موضوع نشان می دهد که این استان در حالی که در بسیاری از شاخص ها توسعه در رتبه آخر و در مولفه های منفی توسعه در رتبه اول می ایستد، در تورم نیز نه تنها نسبت به سال قبل تر از آن یعنی ۹۳ رشد داشته است، بلکه بسیار بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳.۳ درصدی نرخ تورم این استان در پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ تورم این استان در حال حاضر ۱۷ درصد است.

مجید محنایی که سمت معاونت امور اقتصادی استانداری را نیز بر عهده دارد، دستگاه های اقتصادی استان را فاقد عملکرد مثبت در یکسال گذشته دانست. عملکردی که خود وی به عنوان معاون امور اقتصادی تاکنون آن را منتشر نکرده است که چرا باید در حالی که در سطح کشور دولت یکی از عملکردهای خود را کاهش تورم می داند، در استان اما با افزایش تورم روبرو می شویم.

محنایی افزود: یکی از مهم‌ترین علل افزایش نرخ تورم استان این است که ما نتوانسته‌ایم تسهیلات را جذب کنیم تا با جذب این تسهیلات بتوان یک واحد نیمه‌فعال یا راکد را به چرخه فعالیت برگرداند و به افزایش اشتغال در سطح استان کمک کرد.

وی تأکید کرد: مجموعه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش‌های ذی‌ربط و همچنین بانک‌های عامل باید به این افزایش ۳٫۳ درصدی نرخ تورم استان توجه جدی داشته باشند.

وی نرخ تورم در کشور را ۱۰٫۷ درصد عنوان و تصریح کرد: این نرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد است که بالاتر از میانگین کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نرخ تورم دو یا سه استان کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بسته ویژه‌ای برای حمایت از این استان‌ها به‌ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد.

البته محنایی در حالی خواستار بسته ویژه وزارت کار است که وضعیت بیکاری در این استان نیز در وضعیت بحرانی قرار دارد و تاکنون هیچ نوشدارویی نیز نتوانسته است چراغ قرمز بیکاری را در استان کهگیلویه و بویراحمد سبز نمایید و همچنان صفی از بیکاران منتظر چراغ سبز مسئولان اقتصادی استان ایستاده اند و حال تورم و وضعیت نامناسب اقتصادی نیز به دیگر دردهای اقتصادی این استان افزوده می شود.

محنایی با بیان اینکه شش بانک استان مسئولیت پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی را به عهده دارند، تأکید کرد: تکلیف جذب این اعتبارات تا پایان فروردین ماه مشخص شود.

خاطر نشان می شود:که بانکهای استان از اواخر بهمن ماه درب پرداخت تسهیلات را سه قفله کرده اند و مشتریان و متقاضیان تسهیلات را به پایان فرودین رجوع می دهند. پرداخت تسهیلاتی که دم عیدی می توانست گره گشای بسیاری از مشکلات مردم و رونق بازار باشد، به پایان فروردین موکول شده است و تجارب دریافت تسهیلات از سیستم بانکی نشان می دهد که بعید است این تسهیلات تا پایان بهار نیز به متقاضیان پرداخت شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.