آوای جنوب

آقای تاجگردون ؛ مردم اصولگرایی و اصلاح طلبی را زیر پا گذاشتند تا حماسه آفریدند

تاجضمن عرض تبریک و تشکر به مردم خوب دیارم بابت پیروزی حدود یکصد هزار نفری و همینطور نماینده خوب شهرم جناب دکتر تاجگردون بابت جلب دوباره نظر مردم جا دارد تبریک ویژه ای داشته باشم به خاطر این رشد و بلوغ فکری و سیاسی مردم گچساران و باشت که این بار حماسه ای آفریدند بی نظیر.

آوای جنوب؛

حماسه ای که هیچگاه اتفاق نیفتاده بود ، حماسه ای از جنس همگرایی و وحدت و یکپارچگی.

با توجه به بررسی های صورت گرفته در نتایج تمام انتخاباتهای ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از ده سال پیش تا کنون در گچساران متوجه شدم به طور معمول اصولگرایان همواره بین شصت تا هفتاد درصد آرا را در سبد خود داشته اند.

اما چه اتفاقی افتاد که در این دوره کاندیدای معرفی شده این طیف مورد اقبال قرار نگرفت؟ سوالی است که باید به صورت کارشناسی بررسی و تحلیل شود تا به پاسخی برسیم که به واقعیت دیدگاه مردم نزدیک تر است.

انتخابات در گچساران همواره فضای دو قطبی قومیتی و پس از آن فضای دو صدایی چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا داشت اما در این دوره مردم با پوست اندازی و تغییر تفکر تصمیم خود را بر اساس پارامترهای دیگری گرفته و به صندوق انداختند. زیرا اگر قرار بود مردم با دید قومیتی به انتخابات پای بگذارند به احتمال فراوان نتیجه همین بود که اتفاق افتاد ولی با کیفیتی متفاوت تر ، یعنی دکتر تاجگردون حدود ۶۰ هزار رای لرزبان و مهندس پولادی حدود ۲۵ هزار رای ، اگر مردم بر اساس اصلاح طلبی و اصولگرایی تصمیم میگرفتند آرا میبایست ۶۰ هزار به ۳۰ هزار به سود مهندس پولادی ریخته میشد. اما این دوره معیارهای مردم چیزهای دیگری بود که امیدوارم در تمام کشور و تمام انتخابات ها چنین دیدگاهی نهادینه شود. اولین معیار آشنایی به اصول مدیریتی در سطوح بالای دولت و نظام است که از این حیث آقای تاجگردون از چنین شرطی بزخوردار است.

دومین معیار که از نظر حقیر مهمترین نیز هست سابقه و توان خدمت کردن است که مردم با انتخااب مجدد دکتر تاجگردون اعلام کردند از خدمات چهار سال گذشته ایشان رضایت دارند.
معیار بعدی توان برآورده کردن خواسته های متعدد مردم است؛ مردم با انتخاب تاجگردون به ایشان اعلام کردند که هر کدام از ما خواسته ای داریم چه شخصی چه عمومی و این شما هستید که توان رسیدن به این خواسته ها را دارید.
معیار دیگری که از نظر سیاسی بسیار حائز اهمیت است ایجاد موج رسانه ای و پیروزی در جنگ های روانی قبل از انتخابات است. همانطور که شاهدیم در تمام روزهای تبلیغات و قبل از آن تاجگردون با به کار گیری تمام اصول حرفه ای رقیب ضعیف خود در این حوزه را ضربه فنی کرد و اجازه عرض اندام به ایشان نداد.
معیار بعدی مردم توان سخنوری و صحبت کردن است که آرا خاکستری را هدایت میکند. در سخنرانی کاندیداها شرایط به شکلی پیش رفت که پیش بینی میشد حتی یک رای خاکستری به سمت آقای پولادی جذب نشود زیرا ایشان در این حوزه نتوانستند برگ برنده ای رو کنند و برخی از اطرافیان ایشان نیز با گافهای خود خوراک بیشتری برای جنگ رسانه ای رقیب فراهم کردند.

ایجاد شوک های بزرگ و کوچک همواره در تصمیم گیری های روزهای پایانی تاثیر به سزایی دارد . انصراف اکثر کاندیداها خصوصا کرم خلیلی اصولگرا به نفع آقای تاجگردون نیز تاثیرات مثبتی برای ایشان داشتند. اشراف کامل منطقه ای آقای تاجگردون بر توان و پتانسیل و همینطور نیاز های روستاها و شهرها عامل دیگری بود که مردم اصولگرایی و اصلاح طلبی را زیر پا بگذارند و پای صندوق های رای انتخابی کنند به یاد ماندنی.

اما مهمترین اتفاقاتی که باعث رقم خوردن چنین نتیجه تاریخی شد را باید در رفتار انتخاباتی سه اصولگرای گردن کلفت و قدر دوره های قبل جست و جو کرد، جایی که سید قدرت علاوه بر عدم حمایت از فولادی چند شب قبل از انتخابات با حضور در روستای چاه تلخ و آرام کردن فضا این پیغام را به هواداران سنتی خود داد که اصلح را در همین حوزه باوی جست و جو کنند. ضمن اینکه حمایت تمام قد خانواده و نزدیکان ایشان از دکتر تاجگردون ذهن هوادارانش را به سمت میرشکال باوی معطوف ساخت.

اتفاق دیگر را باید در جلسات شیراز بین ساسان تاجگردون و علیمراد جعفری و همینطور دیدار آقای تاجگردون و جعفری نماینده سابق گچساران کاوش کرد. معامله ای که برای تاجگردون سراسر سود بود. هم آرا سنتی که از قدیم الایام در سبد جعفری بود به سبد تاجگردون ریخته شد هم باعث وحشت در اردوگاه کوچه چهاری ها شد.

و اما سردار پر افتخار قشقایی ها که با عدم حمایت از هم طیف و هم طایفه خود هم با تعریف و تمجید از کارها و فعالیت های نماینده کنونی باعث ریزش شدید آرا ترک زبان فولادی و رویش بیشتر کاکاهای هوادار تاجگردون شد سرداری که خود بهتر از من دانی برای آینده مردم شهرش حاضر شد نقدها را به جان بخرد اما فقط به آنها بگوید سیاست باشد برای شما .

و سکوت جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی و مسجدی شهرستان در بازار گرم تبلیغات .

در کنار همه این ریزش های آقای فولادی و رویش های آرا تاجگردون میتوان به تاثیر این  اتفاق ها بر آرا خاکستری و روانه شدن آن به نام آقای دکتر تاجگردون اذعان کرد.
در پایان ضمن عرض تبریک مجدد به یکصد هزار باشتی و گچسارانی و همینطور پیروز انتخابات آقای دکتر تاجگردون ، آرزو میکنم روزهای خوب گچساران و باشت در پرتو همدلی و همکاری تمام جناح ها و اقوام همواره ادامه داشته باشد و سران و لیدر های همه جریان های سیاسی با فشردن دست نماینده وی را در ساختن جامعه آرمانی همراهی و یاری نمایند باشد که شادی شصت و شش هزار نفری شب گذشته به خوشحالی یکصد هزار نفری ماه های آتی مبدل شود و این مشارکت نود درصدی به صد در صدی تبدیل شود.
سید جواد فدائی
تحلیلگر و فعال سیاسی پایگاه خبری آوای جنوب

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    تحلیلگر تل مویزی هستی

  2. تاجگردونی گفت:

    ای بنازمت فدایی

  3. اصلاح طلب گفت:

    داداش جواد یعنی نمیخوای قبول کتی اصلاح طلبان پیروز شدندتو دیگه کی هستی

  4. مطلع گفت:

    جواد جان خودت و کاظمپور در سه ماه گذشته چنان جوی بر علیه فولادی راه انداختیدکه صدتا یدالله مرادی هم نمی تونست جمعش کنه فقط بهتون میگم ایول داری

  5. مترسک چیست گفت:

    این کلمه مترسگ باعث شد این شکست سنگین رقم بخورد
    میدانی چرا برای اینکه خودشون گفتن مهم نیست گزینه کی باشه ما فقط میخوایم یک …باشه

  6. قند نباتی گفت:

    جواد جان تو قند نباتی شکلاتی
    تو خودت یه پارچه ماهی

  7. سیدعلی موسوی گفت:

    بسمه تعالی
    “بعضی ها میگویند چرا تلاش میکنی، باید تلاش کرد انسان کاری رو که میخواهد انجام بده باید خوب انجام بده؛
    من برای نمایندگی،من برای نمایندگی خوب،برای اینکه پشتم گرم باشه رای ترک و لر، چپ و راست، لر باوی لر بویراحمد رو میخوام تا بتونم با فراغ بال کار بکنم و به مردمان سرزمینم نشون بدم کار خوب در گرو همدلی شماست نه در گرو یه سویه گری غلام تاجگردون؛
    همه ما باید همدل باشیم وگرنه شما با سی درصد یا سی و پنج
    درصد می تونید رای بیارید رای بالای هفتاد درصد که رای قاطع است و میتونی تو روی هر وزیر و وکیلی بایستی برای دفاع از شما”
    متن فوق عینا سخنرانی جناب دکتر تاجگردون در یکی از نطق های ایشان می باشد.
    عزیز جان جناب آقای دکتر تاجگردون سلام
    قطره ای از دریای جوانان گچساران هستم که میخواهم چند کلامی با شما سخن بگویم:بحمدالله انتخابات تمام شد و همه از جمله شما در کنار هم خوشحال شدیم که بار دیگر همه ما مهر تاییدی بر نظام و انقلابمان زدیم.
    دیروز در گچساران در کنار کل ایران آب سردی بر روی یابه گویان و دشمنان نظام ریخته شد تا بدانند جوانان نسل سوم که هیچ نسل چهارم انقلاب هم از انتخاب پدرانشان خوشحالند و ادامه دهنده راهشان؛
    دیروز در گچساران و باشت، از دیل تا باباکلان ،از نارک تا ماهور باشت، ازچهاربیشه تا لیشتر،از سرابیز و کلگه تا تل مویزی و ده بزرگ و پیچاب و خان احمد و و و همه آمدند و برای اولین بار رکوردی ثبت کردند که در شهرستانمان بی سابقه بود،جناب دکتر تاجگردون خود شما مستحضرید در استان ما تابحال در هیچ شهرستانی وکیلی با بیش از ۷۰ درصد آرا موفق به پیروزی نشده است؛
    جناب دکتر تابحال از گچساران هیچ نماینده ای دو دور و با این اقتدار موفق به راهیابی به مجلس نشده است ؛
    و اما وکیل عزیزمان صحبتهایم همه نشان از وظیفه سنگین شما دارد که باید تلاشتان نسبت به گذشته مضاعف باشد،باید تلاش کنید و با فراغ بال کار کنید،ما همدل بودیم تا شما با بالای ۷۰ درصد کاری را که هدفتان هست را خوب انجام بدهید،
    جناب دکتر تاجگردون مهمترین مشکل شهرستانهای گچساران و باشت اشتغال جوانان است و نیاز به سرمایه گذاری دارد تا در کنار آب و خاک و نفت به غنیمت رفته مان جوانانمان هم از آن بهره ببرند.
    جناب دکتر همه ما میدانیم که مشکل شهرمان فقط از جانب شما حل می شد به شما همچون چهار سال گذشته اعتماد کردیم و از شما همتی مضاعف میخواهیم تا از همه پتانسیل‌ها استفاده کنید و در کنار فضا سازی و بودجه هایی که روانه میکنید لطفا اشتغال را روانه کنید. باشد که چهار سال آینده رای بالای ۹۰ درصد را از ما مطالبه نمایید
    سید علی موسوی
    از سادات پیرسبز

  8. یاران محمود گفت:

    حضور بی سروصدای یاران احمدی نژاد در انتخابات مجلس

    ??مدیران دولت نهم و دهمی که برای مجلس دهم کاندیدا شده بودند در اغلب حوزه های خود در مرحله ی اول پیروز شدند و برخی هم به مرحله دوم راه یافتند

    ⏪ حاجی بابایی ، بهمنی، زاهدی ، بیگی، شاعری، دهمرده ،فریدون عباسی، اسدالله عباسی ،هاشمی تختی پور، ترکی، عباس زاده مشکینی،اکبر نیکزاد ، میر تاج الدینی و ترکی و…تا کنون توانسته اند به مجلس دهم راه یابند
    #انتخابات۹۴
    —————?—————
    اخبار مهم را در کانال مشرق بخوانید
    عضویت ?
    ☑️ @mashreghnews_channel

  9. بخون برات خوبه گفت:

    جلوی دادگستری شعار می‌دادند «مرگ بر بهشتی». بهشتی هم می‌شنید. یکی ازش پرسید «چرا امام ساکت است؟ کاش جواب این توهین‌ها را می‌داد». بهشتی گفت «قرار نیست در مشکلات از امام هزینه کنیم، ما سپر بلای اوییم، نه او سپر ما.
    https://telegram.me/ammarzabehi

  10. تاجگردون بخواند گفت:

    جناب آقای تاجگردون سلام علیکم
    زیاد مزاحم شما نمیشم
    فقط خواستم بگم آن دو نفری که از تریبون اصولگرایی توهین به شما می کردند دونفرشان نیز اصلاح طلب هستند
    والسلام
    جوان اصولگرای گمنام

  11. ناشناس گفت:

    اصلا موافق این نیستم که اگر براساس اصولگرا و اصلاح طلب بود فولادی ۶۰هزار و تاج ۳۰ هزار بود.اکثریت مردم گچساران قومی و قومگرایی رای میدهند واگر بنا بر بینش سیاسی باشد مردم گچساران اکثریت اصلاح طلبند.و جعفری و شیراز و این حرفها سود زیادی نداشته موافق نیستم

  12. ee گفت:

    دو اهرم قدرت و ثروت در دستان غلام بود و این عامل برتری بو
    ده و لا غیر

  13. باشت گفت:

    اون دو نفر تا زمانیکه در جرگه اصلاح طلبان بودند اخلاق رو به نحو احسن رعایت میکردن

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president