کد خبر : 18274
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اسفند 1394 - 12:03

هاشمی: ۱۶ سال برای مردم چکار کردید؟ / موحد: مرا به سخن وا مدار که خیلی چیزها را میگویم

هاشمی: ۱۶ سال برای مردم چکار کردید؟ / موحد: مرا به سخن وا مدار که خیلی چیزها را میگویم

سخنرانی عدل هاشمی و سید محمد موحد دو کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع مردم دیشموک و بهمئی و خطاب قرار دادن یکدیگر بازتاب های زیادی در رسانه های استان داشته است. آوای جنوب؛  سخنرانی عدل هاشمی و سید محمد موحد دو کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع مردم

سخنرانی عدل هاشمی و سید محمد موحد دو کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع مردم دیشموک و بهمئی و خطاب قرار دادن یکدیگر بازتاب های زیادی در رسانه های استان داشته است.

آوای جنوب؛

 سخنرانی عدل هاشمی و سید محمد موحد دو کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع مردم دیشموک و بهمئی و خطاب قرار دادن یکدیگر بازتاب های زیادی در رسانه های استان داشته است.

عدل هاشمی در جمع مردم دیشموک ضمن سلام و درود بر ایل بزرگ بهمئی سردسیر و گرمسیر و درود بر شیعیان حماسه آفرینان قبل و بعد از انقلاب بهمئی گفت: درود خدا بر شجاعت و صداقت و مقام شما ایل بزرگ بهمئی باد.

وی افزود: به برکت نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف توفیقات زیادی حاصل شد از جمله توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جهاد در راه خدا و جنگ در مقابل دشمنان که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 وی تصریح کرد: امام مهم این که در این نظام مقدس، خدمت به مردم را داشتیم که باید شاکر خداوند  متعال باشم.

وی گفت:  دشمنان دین خدا در اوایل انقلاب کینه‌های خود را آشکار کرده و جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کردند و شهرهای شرق و غرب کشور ما را مورد حمله قرار داده و اسرای ما را شکنجه و مورد آزار و اذیت قرار می دادند.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی با بیان اینکه اینها همه برخلاق قانون بین الملل و دین خدا بود، تصریح کرد: دشمنان ما در جنگ حتی به پیرمردان و کودکان ما هم رحم نمی کردند.

هاشمی‌پور اذعان کرد: همه این کارهای دشمان برای این بود که ما را از رشد و توسعه بگیرند و به فرض مصرف‌کننده صرف نگه دارند.

 وی گفت: دشمنان انتظار داشتند که ما مصرف‌کننده صرف باشیم  و همه چیز خود را از خارج تهیه کنیم.

هاشمی بیان کرد: با این همه موانع و مشکلات، به برکت انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام، ولایت فقیه و مدیریت مدبرانه رهبری، کارهای ارزشمند زیادی و خوبی صورت گرفت.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی با بیان اینکه، نمایندگان اصولگرا و چه اصلاح‌طلب در بحث اقتصاد مقاومتی نتوانستند تا کنون آنچه مقام معظم رهبری خواستار هستند، را محقق کنند، تصریح کرد:  این چه اقتصادی است که با یک زمین‌لرزه۲ ریشتری به هم می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه ما باید به قدرت و توان  و تولید داخلی خود متکی باشیم، گفت: در عرصه‌های مختلف از جمله سد سازی، معدن، گاز و راه‌ها و … اگر مردم می‌خواهند من را بشناسند به گذشته من در تمام پروژهای مختلف ملی و بین‌المللی با سند و مدرک مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار زیادی که بنده حقیر در جای و جای کشور در پروژهای مختلف انجام داده ام به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، گفت: به برکت نظام مقدس توسط نمایندگان ادوار گذشته کارهای نسبتاً خوبی صورت گرفت ولی نه کارهای ریشه و اساسی، که این در خور شان کهگیلویه بزرگ و این منطقه نبود.

هاشمی با بیان اینکه در استان و به ویژه کهگیلویه بزرگ کارهای ریزی انجام شد، گفت: ولی در مقایسه با دیگر استان‌ها از فرصت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی گفت: ما باید از فرصت‌های ویژه فعلی استفاده کنیم و نباید نگاه ما به گذشته و یا آینده صرف، باشد.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم دیشموک گفت: به گذشته برنگردیم و باید از فرصت‌های فعلی برای آینده درخشان استفاده کنیم.

وی گفت: آمده‌ام تا با خدای خود و این مردم با صفا و انشاء الله به روزی برسیم که محرومیت را از دل این منطقه بزداییم.

وی اضافه کرد:  من فرزند این انقلاب و امام و ولایت فقیه و رهبری که فرمود؛ کار تولیدی باید برجسته باشد، کار عام‌المنفعه، زیرساختی و عمومی انجام می‌دهم.

وی در ادامه با اشاره به کارهای انجام شده توسط خویش از جمله تجربه در سد کرخه، آب شرب شهرهای جنوبی و سدسازی و راهسازی و تونل و… اشاره کرد و بیان کرد: بیش از ۲۵۰ مسجد بدون کمک دولت در کهگیلویه بزرگ ساخته‌ام.

وی در ادامه خطاب به یک نامزد انتخاباتی گفت که شما  در چرام فرمودید؛ این کارهایی که شش‌ماه، یکسال و دوسال که انجام می‌دهم به چه دردی می‌خورد، بنده در این جا به این عزیز پیام می‌دهم که اگر جنابعالی و دیگر نمایندگان ادوار گذشته در مدت ۱۶ سال شما و دوران خدمت خود،۴ تا کار اساسی انجام می‌دادید مگر من مرض داشتم که برای خودم دردسر درست کنم.

هاشمی اضافه کرد:  اگر شما در طول دوران مسئولیت‌تان از فرصت‌ها استفاده می‌کردید، از دلار آنچنانی بهره‌ می‌بردید، و ضعیت این طور نبود.

هاشمی خطاب به نماینده ۱۶ ساله کهگیلویه بزرگ گفت:  یک پروژه اگر در آن زمان یکصد میلیون یورو هزینه بداشت، امروز یک میلیون یورو هزینه دارد، چرا استفاده نکرید که بنده مجبور بشوم از روی ناچاری و علی رغم اینکه هیچ مسئولیتی و اختیاری نداشتم و حتی افرادی مثل جنابعالی برای من موانع درست کرده وسیم خاردار جلو من می‌گذاشتند و دیوار بتنی درست کردند، ولی خداوند متعال فرمود، هاشمی بلند شو و برو من کمکت می کنم و رهات نمی کنم.

وی اضافه کرد: آمده ام تا بگویم تا نشان دهم کار کردن یعنی چه و بگویم آدم های بزرگ برای کارهای عام المنفعه درست شدند.

وی خطاب به نامزدی که در چرام خدمات وی را زیر سوال برد، گفت: خدا بیامرزد پدر و مادر شما را که چنین فرمایشی کردید، مگر رقیب من تو هستید، گذشت آن زمان و تمام شد، مگر تو را این ۱۶ سال کی به مجلس برد.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی در ادامه با بیان اینکه هاشمی و امثال هاشمی تو را بزرگ کردند، گفت: شما به پدر معنوی هر دوتامون رحم نکردید دیگه به من رحم می‌کنید.

وی گفت: من و تو اگر جایگاه، عزت و پایگاه، آبرو، اقتدار، وجهه اجتماعی داریم با دعای خیر این مرد خدا بود که تو به او رحم نکردید.

هاشمی گفت: همین جا در این جمع باصفا عرض می کنم؛ برادر عزیزم ضمن خیر مقدم شما بدانید که جنابعالی رقیب من نیستید و همین جا به تو نصیحت می کنم تو را بخدا این مردم را بگذار تصمیم بگیرند و به گذشته برنگردند، ۱۶ ساله گذشته در کهگیلویه هر چه توان داشتید، گذاشتید و شما بدان اگر خوزستان، فارس و چهار محال را بسیج کنید، به فضل پروردگار برنده انتخابات من هستم.

کاندیدای مجلس دهم کهگیلویه بزرگ عصر امروز در جمع مردم شهر لیکک سخنرانی کرد.

حجت الاسلام سید محمد موحد در این سخنرانی با عرض تسلیت ایام فاطمیه از هواداران خود خواست قبل از هر چیز حرمت این ایام را نگه دارند.

موحد افزود:بسیار خوشبختم که در یک جمع پرشور و بی نظیر بهمئی هستم که باید عرض کنم تاکنون این استادیوم چنین جمعیتی به خود ندیده و نخواهد دید.

وی گفت:این جمعیت یک جمعیتی است که در خور شان و جایگاه مردم بهمئی است و خوشحالم که بعد از سالها دوری این افتخار نصیبم شد که به عنوان کاندیدا دوباره در جمع این عزیزان غیور و شجاع حضور پیدا کنم .

موحد تصریح کرد:مردمانی که آوازه آنها در کتابهای محققان خارجی از هر ایل و تباری برتر و والاتر می درخشد، سرزمینی که به گواه باستان شناسان گهواره تمدن ایران نام گرفت.

وی افزود:مردم بهمئی این را بدانید که همین منطقه ای که امروز به گمنامی مشهور است، گاهوراه تمدن نام گرفته است و زمانی رضا خان قلدر از جنگ آورانش وحشت داشت.

کاندیدای چهار دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ خاطر نشان کرد: سالها قبل از اینکه حماسه گجستان و تنگ تامرادی در بویراحمد ثبت شود، این ایل غیور بهمئی در مبارزه با رضا شاه و محمد رضا شاه پیشگام بود و حماسه اولیه قوم لر را اینها رقم زدند.

موحد افزود:همراهی ایل بهمئی با نظام و انقلاب اسلامی و قیام امام ،برگ زرین دیگری از افتخارات این ایل با عزت بوده است و یکی دیگر از افتخارات این ایل مشارکت همه جانبه آنها در جنگ تحمیلی بود که رزم سلحشوران بهمئی در عملیات های گسترده در تعداد مجروحین،شهدا،جانبازان ،بسیجیان و آزادگان آن شاهد این مدعاست.

وی تصریح کرد: بهمئی علاوه بر سرمایه های معنوی، دارای ظرفیت های بسیار بالایی در ابعاد مادی،سیاسی،اخلاقی ، اقتصادی و در تمامی ابعاد دیگر  است؛ بهمئی از نظر ظرفیت های اقتصادی گچساران کهگیلویه است.

موحد افزود:ذخائر نفتی این خطه ،توانائی این را دارد که امروز جوانان این مرز و بوم در عسلویه،ماهشهر،بوشهر،بندر عباس و جاهای دیگر آنها را غیر بومی خطاب نکنند .

وی گفت:علاوه بر این ظرفیت، ظرفیت های گردشگری و نظامی آن غیر قابل کتمان است و ظرفیت امنیتی بهمئی به عنوان حافظ امنیت قسمت اعظمی از مناطق کشور واضح است که این منطقه حافظ کانال هوایی کشور محسوب می شود.

موحد افزود:دشت های زیبا و  وسیع، بهمئی را به عنوان یک منطقه استثنائی ساخته است که اگر به طور قطع تبلیغات لازم و به جا انجام می شد، هم در مسیر کوه ماغر و هم برم الوان شاهد هجمه و حمله گردشگران بودیم و ظرفیت گردشگری آن سهم بزرگی از تحول اقتصادی منطقه را رقم زد.

وی گفت:این منطقه از امکانات بالقوه عدیده ای برخوردار است؛نزدیکی این شهرستان به خوزستان و مراکز تمدنی و صنعتی با این تاریخ و تمدن و این ظرفیت ها ، بینی و بین الله ما هنوز نباید شاهد باشیم که مُهر محرومیت بر چهره بهمئی حک شده باشد.

مود تصریح کرد: باید حرکت کنیم و تلاش کنیم تا بهمئی آن شود که لیاقت مردمانش بود و ما به دنبال توسعه و پیشرفت یک بهمئی هستیم که در شان تمدن بهمئی و مردم بهمئی باشد.

این کاندیدای مجلس دهم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد:من افتخار داشتم که در سالهای بسیار سخت دهه ۷۰ نمایندگی این منطقه محروم را بر عهده بگیرم و خوشبختانه موفق شدم در حد بضاعت خودم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های بزرگی جهت بهبود وضعیت این منطقه برای برون رفت از محرومیت های آن زمان بردارم.

موحد گفت:همه ما میدانیم در دورانی که بهمئی شهرستان شد،شهرستان شدن یک امر شاق و محالی بود اما با لطف خدا و وحدت همه نیروهای این شهرستان با گرایش های مختلف با وجود آنکه شرایط جمعیتی را نداشت،شاهد شهرستان شدن بهمئی بودیم.

وی افزود: برق رسانی،آبرسانی،بهبود راه های مواصلاتی،گسترش مراکز بهداشت،استقلال آموزش و پرورش،کمک به توسعه شهری و روستایی از جمله مهم ترین خدماتی بوده که به همت مردم و مسئولان این مسیر خدمت رسانی را پشت سر گذاشته ایم.

موحد گفت:در خصوص سرمایه ها و منابع غنی آینده،مدیرانو مسئولان آینده ۴۰ درصد جوانان ما را جوانان تشکیل می دهند،همین قشری که وزرا، فرمانداران، نمایندگان، اساتیددانشگاه ،اعضای هیئت های علمی و سایر خدمتگذاران نظام از بین همین قشر انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد:امروز مشکلی که جامعه ما را تهدید می کند و به تمام معنا برای جامعه ما به خصوص نسل جوان تهدید است، بیکاری،نبودن شغل،زمینه کار و اشتغال است.

موحد افزود:جوان بیکار ، بی پول، بی درآمد و جوانی که از هیچ گونه امکاناتی برخوردار نیست، چگونه ازدواج کند؟ این است که سن ازدواج از ۱۲ سال به ۲۰،۳۰ و حالا به ۴۰ سال رسیده است؛جوان بیکار به دامن اعتیاد،سرقت و دیگر معضلات اجتماعی روی می آورد؛تمامی این مصیبت ها از بیکاری است.

این کاندیدای مجلس دهم ادامه داد:به لطف خدا و امام زمان با برنامه آماده ام؛بنده همان طوری که در مدت معین به لطف خدا و همکاری دولت های مختلف روزی که منطقه را ترک کردم یک روستای بدون آب،یک روستای بدون برق ،یک روستای بدون فضای آموزشی و بدون امکانات نبود، الان هم عرض می کنم با توکل به خدا و قدرت چانه زنی که با دولت های مختلف داشتم،مشکل بیکاری را هم حل می کنم.

وی گفت: شما کارنامه موحد را رقم بزنید، در طول ۲۰ سال نمایندگی چه در حوزه کهگیلویه بزرگ و چه در حوزه بهبهان ببینید موحد در طول این سالها جز یک مورد،سفر خارجی داشت؟موحد از جنس مردم،در میان مردم و برای مردم می سوخت.

وی ادامه داد:با تجربه ۲۰ سال نمایندگی ،۱۲ سال دادستانی و تعاملی که با تمامی دولتمردان و سکانداران امور اجرایی کشور داشتم این قدرت را دارم که بتوانم همانطور که از مسیر محرومیت زدایی عبور کردیم، از مسیر مبارزه با بیکاری هم عبور کنیم.

موحد با اشاره به مردمی بودن خود در طول دوران نمایندگی و باز بودن درب خانه خود به روی مردم گفت:بنده از جنس مردم و در بین مردم بودم و هستم؛ به زندگی من نگاه کنید،دختران من ،دامادهای من و پسران من را ببینید و ببینید کدامیک ماشین ۷۰۰ میلیونی سوار می شوند؟اگر من مدعی هستم که از جنس مردمم، اگر من مدعی هستم که در بین مردمم و مربوط به این مردمم، مستند دارم و مردمی بودن من به راحتی روشن و آشکار است .

وی ادامه داد: من امیدورام که انشاالله با عنایت پروردگار با این حرکت جدیدی که پیش روی داریم در امر اشتغال گامهای اساسی برداریم و با اتفاقاتی که قرار است پس از برجام بیفتد حداقل از قبل همین چاه های نفتی بهمئی به نحوی به اشتغال جوانان کمک کنیم و این مسیر را با کمک مردم پشت سر بگذاریم.

موحد با انتقاد از رقیبان خودتصریح کرد:نماینده شما کسی نبود که یک نماینده فشن و بی خاصیت باشد،نماینده ای بود که وقتی منطقه می آمد،روستا به روستا می رفتم؛حالا بعضی ها با ماشین آخرین سیستم تمام روستاها را می روند و می گویند چی شده؟تو کجا بودی که چی شده؟از کجا خبر داری؟مرا به سخن وا مدار که خیلی چیزها را میگویم.

وی افزود:آن روزی که بنده اکثر این مناطق را پیاده می رفتم و امکان عبور نبود،جاده کجا بود؟برق کجا بود؟زیر ساخت کجا بود؟امروز چرا خدمات نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفته شود؟امروز هم ما به لطف خداوند و به همت مردم در ۸ اسفند شاهد یک تحول و یک پیروزی چشمگیری برای این مردم عزیز و ارزشمند هستیم .

وی خطاب به هواداران خود گفت:در انتخابات پیش رویمان با آرامش تمام پیش بروید ؛من همیشه به شما می گفتم شما پیروزید ،به شرط آنکه اگر یک طرف صورت تان را سیلی زدند،طرف دیگر را هم برای سیلی آماده کنید؛ برای اینکه ما فرزند انقلابیم و فرزند انقلاب هم تابع موازین انقلاب بوده و مرید مقام معظم رهبری و تابع مقررات و قانون ، آسایش و آرامشیم و لذا هر گونه بی نظمی وحرکت زشت و نابجا را تحت هیچ شرایطی بر نمی تابیم و با هر گونه حرکتی که آرامش باشد ناسازگاریم و آن را محکوم می کنیم.

کاندیدای مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:انتخابات مجلس خبرگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم تر است،در این انتخابات حضرت آیت الله ملک حسینی کاندیدای اصلح شایسته،لایق،توانمند،دلسوز،  و متدین است که انتظار دارم با همان جدیت به ایشان هم رای بدهید و سعی کنید انتخابات خبرگان را کمتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی ندانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.