آوای جنوب

استقبال از کاندیداها با قربانی کردن گوساله و گوسفند/ تصاویر

مردم خونگرم و مهمانواز کهگیلویه و بویراحمد این روزها در استقبال از کاندیداهای انتخابات مجلس همچنان بر سنت های گذشته پایبند هستند و به نشانه احترام برای ورود کاندیداها به شهر یا محل خود گوسفند قربانی می کنند.

آوای جنوب؛

به دور از هرگونه قضاوت و درستی یا نادرستی قربانی کردن گوساله و گوسفند در استقبال از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از سوی هواداران و طوایف مختلف به ویژه در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد که به صورت یک رویه و عادت معمول در آمده است باید به این کاندیداها یادآوری کرد که آن خانوار عشایری یا روستایی که این چنین در استقبال از شما مهمانوازی را به جای می آورد نباید پس از پیروزی و راهی شدن به بهارستان فراموش شود.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد در شرایطی که عمق محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد زبانزد عام و خاص است کاندیداهایی که به مناطق دور افتاده سفر می کنند باید ضمن رصد کامل وضعیت هر منطقه نیازهای عمومی و کمبود ها را بررسی و پس از پیروزی در انتخابات همواره در صدد رفع مشکلات بیاندیشند نه اینکه تنها برای جذب آرای مردم به این مناطق سفر کنند.

در زیر مهمانوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد در استقبال از کاندیداها را مشاهده می کنید که با قربانی کردن گوساله و گوسفند ضمن نگه داشت حرمت مهمانها از رسم دیرینه ای که در این استان وجود داشته و دارد نیز رونمایی می کنند.

IMG_0005 (Copy)

photo_2016-02-16_16-22-09

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president