آوای جنوب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

کهگیلویه و بویراحمد با کمبود پزشک متخصص روبه‌رو است

چمنرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرهای این استان با کمبود پزشک در رشته‌های مختلف روبه‌رو است، گفت: طی دو سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده پزشکان متخصص و فوق تخصص متعددی را جذب کنیم.

آوای جنوب؛

رضا چمن امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی کلینیک تخصصی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: داریم یک دوره گذار را در نظام سلامت طی می‌کنیم و به طور مشخص این دوره گذار در مناطق محروم محسوس‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا یک سال پیش چیزی به نام کلینیک تخصصی در شهرهای فاقد دانشگاه علوم پزشکی نبود، عنوان کرد: به این دلیل مشکلات فراوانی برای مراجعه به کلینیک‌های آزاد و دولتی در بحث هزینه‌های غیر متعارف برای مردم ایجاد می‌شد.

چمن با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های جدی ما از بدو شروع به کار این بود که در شهرهای بزرگ غیر دانشگاهی با کلینیک تخصصی دانشگاهی، با تعرفه دولتی و شرایط استاندارد به مردم خدمات ارائه دهیم، بیان کرد: به سبب کمبود فضا و امکانات مجبور شدیم برخی از فضاهای قبل را تغییر کاربری دهیم و به کلینیک تخصصی تبدیل کنیم که همین امر سبب اعتراضات و شکواییه‌های مردمی بود.

وی با اشاره به از ۴۲ پزشک متخصص در شهرستان کهگیلویه ۵۰ درصد آن را در یک سال اخیر جذب کردیم، تصریح کرد: برای بکار گیری این متخصصان و راه اندازی کلینیک‌ها از فضاهای موجود استفاده کردیم تا به ستاد وزارت بهداشت نشان دهیم که به کلینیک تخصصی نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما یک اعتبار مستقل ۴ میلیارد تومانی برای کلینیک تخصصی دهدشت با فضای زیر بنای ساخت ۱۹۰۰ متر مربع در سه طبقه داریم، عنوان کرد: یک میلیارد تومان از این اعتبار وصول شده که در صورت تامین مابقی اعتبار این پروژه در یک بازده زمانی ۱۸ ماهه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president