آوای جنوب

کار بزرگ دومین تولید کننده نفت ایران در حمایت از سازندگان داخلی و دانش بنیان ها

آوای جنوب

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:بیش از ۷۵ درصد کالاهای مورد نیاز این شرکت از دانش بنیان و از همین مرز و بوم تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب، غلامرضا کمالی در آیین انعقاد قرارداد خرید کالا و تجهیزات و قرارداد های پژوهشی که با حضور مدیر پژوهش
و فناوری شرکت ملی نفت ایران، شرکت های دانشگاه بنیان ، سازندگان داخلی، دانشگاه یاسوج و دیگر مسوولان گفت: شرکت نفت گچساران به عنوان دومین تولید کننده نفت کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته و ایجاد مشکلاتی از سوی دشمنان تولید نفت در روز به ۵۰هزار بشکه رسیده بود، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم و تلاش کارکنان صنعت نفت هم اکنون تولید نفت به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: این شرکت سالانه بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون فوت گاز تولید و همچنین خوراک برخی از پالایشگاه ها را همچون بید بلند را تامین می کند.

وی در ادامه به مختصات این شرکت پرداخت و گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۵۹ تاسیسات که بیش از هفت هزار کیلومتر خطوط لوله و ۱۱۸ کیلومتر جاده های دسترسی به چاه های نفت احداث کرده است.


کمالی عنوان کرد: شرکت نفت گچساران جز شرکت های قدیمی است که اولین چاه آن قریب بر یک قرن پیش حفاری شد.
وی بیان کرد: قلب نفت ایران یعنی گوره در سال۱۳۴۶وارد عملیات بهره برداری قرار گرفت ، که روزانه بیش از شش میلیون بشکه نفت را در مبادی صادراتی پمپاژ می کند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد؛ امروز ما صادر کننده دانش فنی هستیم و دلیل آن است که دشمنان برخی از مسایل همچون ایمان و اراده مردم ایران را محاسبه نکرده اند.

کمالی اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد کالاهای مورد نیاز این شرکت از دانش بنیان و از همین مرز و بوم تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز قطعاتی مانند های تک توسط ایرانیان تولید می شود، افزود: در سال‌جاری بیش از چهار هزار قلم کالای مورد نیاز در قالب ۸۹۷ فقره به مبلغ هشت هزار میلیارد ریال باهدف حمایت از تولید داخلی، از سوی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی ساخته شده و در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از مجموع چهار هزار قلم بیش از سه هزار ۲۶۶قلم با بیش از ۶۰۰میلیارد تومان توسط سازندگان داخلی تولید و تحویل این شرکت داده شده است.

وی بیان کرد: از این میزان خرید ۶۰۰قلم توسط سازندگان داخلی و بومی شهرستان تولید و توسط این شرکت خریداری شد.

کمالی با اشاره به اینکه در سال‌جاری خریداری اقلام نسبت به سالهای گذشته افزایش دوبرابری داشته است، گفت: این امر موجب افزایش گردش سرمایه در این شهرستان شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه در حوزه تامین کالا نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته ایم، افزود: این میزان اقلام در قالب ۷۹۷ درخواست از ادارات مختلف از سوی شرکت‌های داخلی ساخته و خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: در بخش اقلام سرمایه ای، سال گذشته قریب بر ۲۶میلیارد تومان بوده که بودجه امسال به ۲۰۰میلیارد تومان افزایش داشته و تا کنون ۱۳۰میلیارد تومان آن اقلام خریداری شده است و دلیل آن که ماشین آلات شرکت نفت فرسوده هستند و باید به سمت نوسازی رفت.

کمالی با اشاره به اینکه درسال آینده بودجه  از مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان برای خرید اموال آغاز خواهد شد و این روند افزایشی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: در زمینه بودجه اموال رشد چهارصد برابری داشته ایم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: با توجه به قانون حمایت از تولید اول در معامله با شرکت‌های دانش بنیان برخی نیازهای فناوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است.

کمالی ادامه داد: مهمترین نیازها این شرکت شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم‌افزار در حوزه‌های فنی و عملیاتی و خدماتی و مواد شیمیایی است.

وی گفت: تعداد قراردادهای نهایی و منعقد شده این شرکت در سال‌جاری ۹۶ مورد به مبلغ ۹هزار میلیارد ریال که شامل خرید سیستم و قطعات توربین، کمپرسورهای گازی و تلمبه‌های نفت، قطعات و تجهیزات برق ، الکترونیک و ابزار دقیق و مواد شیمیایی و لوله و اتصالات است.

کمالی بیان کرد: از مجموع این قراردادها ۴۸فقره به ارزش ۴۸۰میلیارد ریال با شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: امروز هشت قرارداد که ۶قرداد آن با دانش بنیان و ۲قرارداد دیگر با شرکت های تولید کننده به مبلغ ۶۵میلیارد تومان رونمایی شد.

کمالی در ادامه به برنامه های این شرکت پرداخت و اذعان کرد: تعداد چهار حلقه چاه آب که تعطیل هستند مقرر شد که وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۱۱درخواست پژوهش محور که طبق بررسی ها یک مورد تصویب شدو چهار مورد در حال بررسی، و مابقی در حال بررسی و تکمیل اسناد است از دیگر اقدامات این شرکت در حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ابراز کرد: در این مدت پروژه مزرعه جمع آوری خاک های آلوده به متراژ۲۵۰۰متر که مقرر شد به مزرعه زیستی تبدیل شود و این کار به محیط‌زیست کمک خواهد کرد.

کمالی با اشاره به اینکه بسیاری از سامانه های تولید تحریم هستند و بایستی از این شرایط تحریم به سمت شرایط تسهیل رفت، خاطرنشان کرد: فرصت آزمون و خطا تمام شده است و امیدواریم با رهنمودها این تأسیسات ایمن و کیفیت کالاها بیش از گذشته شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president