آوای جنوب

کارکنان اوامرمغایرباقوانین اداری صادره ازمقامهای خودرا اطلاع دهند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارکنان دستگاه های اجرایی این استان اوامر و احکام صادره از سوی مقام های بالاتر خود را که مغایر با قوانین و مقررات اداری است به مسوولان مربوطه اطلاع دهند.

آوای جنوب؛

مجید محنایی روز پنجشنبه افزود: کارکنان نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد مکلف به اجرای تمام احکام و اوامر اداری مقام های بالاتر خود نیستند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۹۶ قانون مدیریت خدمات کشوری کارکنان نهادهای دولتی مکلفند تنها در حدود قوانین و مقررات اوامر و احکام اداری مقام بالاتر خود را اطاعت کنند.

محنایی اظهار کرد: چنانچه کارمندی حکم یا امر مقام بالاتر خود را برخلاف قوانین و مقررات اداری تشخیص دهد مکلف است مغایرت دستور با قوانین و مقررات اداری را به طور کتبی به اطلاع مسوولان مرتبط برساند.

وی عنوان کرد: در صورتی که مقام بالاتر پس از این اطلاع اجرای دستور خود را به طور کتبی تایید کرد کارمند مکلف به اجرای آن دستور خواهد بود و هیچ مسوولیتی متوجه آن کارمند نبوده و پاسخگویی با مقام صادر کننده دستور است.

محنایی ابراز داشت: گاهی اوقات در برخی موارد پیش می آید که دستوری خلاف از سوی مدیر به کارمند ارجاع می شود و کارمند نیز به لحاظ آگاهی نداشتن یا کم اطلاعی از قانون یا ترس از مقام بالاتر آن دستور را اجرا می کند.

وی افزود: چنانچه این فرآیند در اجرای احکام مغایر با قانون طی نشود در صورت پیگیری موضوع از سوی هیات رسیدگی به تخلفات اداری، دادگاه و نهادهای بازرسی و نظارتی علاوه بر مقام بالاتر کارمند نیز در تخلف انجام شده دخیل و سهیم است.

محنایی گفت: در این صورت مدیر می تواند ادعا کند که به تمام ابعاد و جزییات کار دستگاه اجرایی مسلط نیست و وظیفه کارمند بوده که به عنوان مشاور، معاون، کارشناس و کارشناس مسوول مغایرت دستور را با قوانین و مقررات اداری به اطلاع مدیر برساند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president