آوای جنوب

پیشکسوت فوتبال: باید فضای تعامل و تفاهم میان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال فراهم شود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: فدراسیون فوتبال و صدا و سیما تعامل کنند تا تیم ملی در بهترین شرایط روحی و روانی راهی جام ملت‌ها شود.

شاهرخ بیانی، درمورد قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت اردن با کسب پیروزی ۴ بر صفر مقابل قطر، اظهار داشت: باید بپذیریم قطر با وجود افت در سال‌های اخیر آخرین تیمی است که قهرمان جام ملت‌ها شده و مربی بزرگی بالای سرش بود که تیم ما را خیلی خوب می‌شناخت. به همین دلیل کسب چنین نتیجه‌ای مقابل کارلوس کی‌روش و تیمش انگیزه و روحیه بازیکنان را در آستانه جام ملت‌ها خیلی بالا می‌برد.

وی افزود: البته ای کاش امیر قلعه‌نویی در این تورنمنت از برخی نفرات جوان‌تر بیشتر استفاده می‌کرد و بیشتر به آنها بها می‌داد. در تیم ما به جز سردار آزمون و مهدی طارمی، فاصله نفرات با هم زیاد نیست و در این حالت باید کادرفنی از بازیکنان جوانی که در اردو حضور داشتند، بازی بیشتری می‌گرفت تا آنها نیز به تجربه بیشتری برای حضور در تورنمنت سنگین جام ملت‌ها برسند. تیم ما نسبت به جام جهانی تغییرات زیادی نداشته و فقط محمد محبی و مهرداد محمدی اضافه شده‌اند.

فوتبال

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان با اشاره به سبک گلزنی این تیم در بازی با قطر، عنوان کرد: کادرفنی وقتی دید بازیکنان قطر عمق را خوب پوشش داده‌اند، رو به ارسال از جناحین آورد و با توجه به حضور  نفرات سرزنی مثل حسین کنعانی‌زادگان، مهدی طارمی، سردار آزمون و شجاع خلیل‌زاده از این حربه به خوبی استفاده کردیم. نکته‌ای که قطعا در جان ملت‌ها نیز به کار تیم می‌آید.

بیانی ادامه داد: البته نکته نگران کننده درمورد تیم ملی این است که برخلاف تیم‌هایی مثل ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان در این مدت با تیم‌های بزرگی رو در رو نشدیم. حریفانی مثل قطر و اردن فوتبال ایستا و کندی دارند. ما فرصت رویارویی با تیم‌های سرعتی و بزرگ را از دست دادیم. تنها تیم سرعتی که می‌توانیم با آن بازی کنیم هنگ‌کنگ است که اصلا سطح بازی‌اش به امثال کره‌جنوبی و ژاپن نمی‌خورد.

وی درمورد رویکردهای اخیر سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال نسبت به یکدیگر، توضیح داد: تیم ملی با باشگاه متفاوت است و همه باید از آن حمایت کنند‌. فقط ۳ ماه تا جام ملت‌ها فرصت داریم و همه از بزرگان فوتبال، رسانه‌ها، پیشکسوتان، مسئولان مملکت و صدا و سیما باید حامی تیم ملی باشند. باید فضای تعامل را به وجود بیاوریم و اگر طرفین مشکلی با هم دارند زودتر تفاهم ایجاد شود تا تیم ملی با بهترین شرایط روحی و روانی به جام ملت‌ها اعزام شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president