آوای جنوب

پرداخت هزینه ۶۷۰ هزار تومانی برای باسواد کردن هر فرد بی‌سواد

مدرسهمعاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: به کسانی که با هماهنگی سواد آموزی استان‌ها افراد بی سواد را باسواد کنند به ازای هرنفر ۶۷۰ هزار تومان پاداش داده می‌شود.

آوای جنوب؛

پرویز کوثری ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اعضاء این شورا، فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد، اظهار داشت: در کشور با ۳۲ دستگاه تفاهم نامه در زمینه باسواد کردن افراد بی سواد منعقد شده است.

وی عنوان کرد: در استان کهگیلویه با وجود برخوردار نبودن از برخی امکانات و پراکندگی ویژه جمعیتی فعالیت‌های پشتیبانی وخدماتی برای اجرای فعالیت‌های سوادآموزی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

کوثری گفت: در کلام رهبر معظم انقلاب الگوی پیشرفت جامعه، اخلاق و ایمان بوده و جهل عامل عقب ماندگی و بی سوادان آسیب پذیر و آسیب رسانان جامعه هستند.

وی عنوان کرد: تهیه امکانات و ابزار کار در استان‌ها بخشی مربوط به استان و بخشی دیگر مربوط به اعتبارات ملی است که پیگیری لازم در این زمینه انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: به کسانی که با هماهنگی سوادآموزی استان افراد بی‌سواد را باسواد کنند به ازای هر نفر ۶۷۰ هزار تومان پاداش داده می‌شود.

کوثری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در ظرفیت سازی جامعه دارند، ابراز کرد: انتظار می‌رود ظرفیت سازی وظرفیت یابی در زمینه سوادآموزی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تحقق فعالیت‌های سواد آموزی مستلزم مشارکت همگانی و همکاری ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد است.

فتاح محمدی افزود: استفاده از ظرفیت تبلیغی و ترویجی ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و همچنین اعضای شورای اسلامی، دهیاران، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مراکز بهداشتی، زندان‌ها و بهزیستی فرصتی برای تحقق برنامه‌های سوادآموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جهت انجام فعالیت‌های سواد آموزی برنامه‌های مشترک با۲۴ دستگاه و نهاد و هشت مؤسسه اجرا می‌شود.

هادی زارع‌پور با اشاره به اینکه در طرح باسواد کردن اولیاء بی‌سواد دانش آموزان ۳هزار و۲۸۰نفر زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، اظهار داشت: طرح قرآن آموزی و مهارت آموزی فرد به فرد با شرکت ۲۰۰ سوادآموز، طرح خواندن با خانواده در فعالیت‌های سوادآموزی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان، شهرستان گچساران با ۹۶٫۲۵ درصد بیشترین باسواد و شهرستان کهگیلویه با ۸۹ درصد کمترین میزان باسوادی در این استان دارد.

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه سواد، سلامت و درآمد یکی از شاخص‌های توسعه انسانی است، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی وخانه‌های بهداشت اطلاعات جامعی از وضعیت خانوار و سواد آنان دارد و یک فرصت برای تسریع فعالیت سوادآموزی است.

غلام‌رضا متقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش وپرورش استان جشن پایان بی‌سوادی تا سال ۱۳۹۵ در مناطق زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار می‌شود.

رحیمی فرماندار گچساران هم نیز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و معتمدین محلی ظرفیت ارزشمندی برای شناسایی بی‌سوادان است.

نظری فرماندار بویراحمد نیز در این نشست افزود: صعب العبور بودن و پراکندگی روستاها و مناطق عشایری یکی از محدودیت‌های تحقق مطلوب برنامه‌ها در این شهرستان بوده که مستلزم پشتیبانی ویژه است.

حسینی فرماندار باشت نیز بیان کرد: استفاده از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی(ره) و اجرای طرح شناسنامه روستاها که بصورت ابتکاری در باشت آغاز شده فرصتی برای تحقق برنامه‌های سوادآموزی است.

مرادی فرماندار لنده افزود: در نشست‌های شورای پشتیبانی که در این شهرستان برگزار شد با مشارکت دهیاری‌ها، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) فعالیت شناسایی بی سوادان در حال انجام است.

پوزش فرماندار کهگیلویه نیز در این نشان خاطرنشان کرد: انسان زیربنای توسعه و سواد شاخص حرکت در مسیر توسعه است وتحقق فعالیت‌ها مستلزم مشارکت همگانی و ایجاد انگیزه درجامعه هدف یک اولویت است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president