آوای جنوب

انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از روش برخی تایید صلاحیت ها

آوای جنوب 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه مردم را برای مقابله با فتنه‌ها بسیج کرد و پاسخ دندان‌شکن امت ما به فتنه ۸۸ داده شد.

پاسخ دندان‌شکن به فتنه 88 در نماز جمعه‌ها داده شد

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برکات نماز جمعه اظهار کرد: چه شگفت‌انگیز است هنگامی که مولای متقیان علی (ص) فرمودند اگر ۱۰ نماز عید قربان را حضور نداشته باشم بهتر از این است که یک نماز جمعه را شرکت نکرده باشم.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه را از برکات جمهوری اسلامی دانست و گفت: خدا را شاکریم نماز جمعه از بزرگترین برکات برای جامعه ماست.

وی با اشاره به اولین نماز جمعه در سال ۵۸ افزود: امروز که مردم تهران سعادت دارند در مصلای امام (ره) به امامت امام امت اقتدا کنند سیل جمعیت عظیمی به سوی نماز جمعه حرکت می‌کنند.

این مسوول با بیان این‌که امروز ۹۰۰ نماز جمعه را در سراسر کشور داریم، افزود: به برکت نماز جمعه جامعه ما و مردمان ما انسجام اسلامی، بصیرت و آمادگی برای انجام مسؤولیت‌ها انقلاب را به دست آوردند  و حتی در جریان دفاع مقدس پایگاه‌های اصلی نماز جمعه بود.

 مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: به برکت نماز جمعه چقدر حوزه علمیه، مسجد، دانشگاه تاسیس و مشکلات عادی مردم رفع شد.

حاج علی‌اکبری گفت: نماز جمعه مردم را برای مقابله با فتنه‌ها بسیج کرد و پاسخ دندان‌شکن امت ما به فتنه ۸۸  از همین تریبون‌ها داده شد.

وی بیان کرد: هر گاه تهدیدی متوجه انقلاب می‌شود باز نماز جمعه است  و مردم قهرمان ما هستند که پاسخ دشمن را در این روز جمعه می‌دهند و جمعه متفاوت که نامش روز قدس است  و چشم دشمن را کور کرده است و روز قدس برای استکبار جهانی به کابوس تبدیل شده است.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: جامعه امروز ما با عطر شهات معطر است و فضای جامعه ما با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آکنده از صفا، صمیمیت و محبت شده است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی سربلند، موفق  پرورش دهنده دلیرمردان غیورمردان است که در همه حال مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه پیشین مرکز استان و آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج را فرزند دیگری از این استان سپردیم  و حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی این راه را ادامه خواهند داد و توقع داریم استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز پاکدستان و غیور مردان در نماز جمعه پیش تاز باشند.

در نشست نخبگان فرهنگی استان مطرح شد
انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از روش برخی تایید صلاحیت ها

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: گاهی قانون هایی هست نمیدانم کی می خواهد درست شود برخی قانون ها باید حل شود وقتی کسی رد صلاحیت می شود و اسم فسادها می آید وقتی دوباره رفت توضیح داد و تایید شد این خیلی مسائل را زیر سوال می برد.
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در جمع فعالان فرهنگی استان گفت: حضور حجت الاسلام حسینی را به فال نیک میگیرم، وی فردی خوش نام است و شخصیت بی حاشیه ای دارند از دوران دفاع مقدس بوده اند و از وی همیشه خوب شنیده ایم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: ضروری است از برخی مسائلی که به انسجام لطمه می‌زنند، پرهیز کنیم و ادبیات را متوازن، متعادل و هماهنگ با سبک عالمانه مقام معظم رهبری و امام مسلمین کنیم، مقام معظم رهبری ساعت‌ها با مسئولان و مردم در زمینه برجام صحبت کرد ولی هیج وقت نگفت احدی از مسئولان در داخل کشور خیانت کرد.

وی افزود: این تفکر که برخی جوانان با عنوان نقد، مسئولان اجرایی را خیانت‌کار می‌دانند پذیرفته نیست،مقام معظم رهبری اگر فرمودند آتش به اختیار باشیدبه معنی کار قانونی و تمیز است نه کار کثیف و خارج از ادبیات صحیح انقلاب که به جز این طرز نقد پذیرفتنی نیست.

حاج علی اکبری در ادامه گفت: ائمه جمعه برای ارتباط با بخش‌های مختلف از مسئولان تا مردم باید مطالبات امام مسلمین را در قالب گفتمان ولایت و در قواره سیاست‌های کلی ابلاغ شده رهبری پیگیری و راهبری کند، باید طبق نقشه عمل کنیم و جنس پیگیری مطالبات از روش‌های بی حساب به روش‌های معقول،علمی و طبق نقشه تغییر کند.

وی افزود: ائمه جمعه باید پیگیر احیای مساجد باشند زیرا تمدن اسلامی مسجد بنیان است و نخستین کار یک امام جمعه و نماینده ولی فقیه باید آباد کردن مساجد برای انسجام جوانان و نوجوانان باشد، مساجد باید تحت مدیریت رو به رشد باشند، عملیات اصلی در کف مدارس در دوران پیش دبستانی و ابتدایی است جاهای دیگر رد گم کردن بوده مثل دوران جنگ که عملیات اصلی و فرعی داشت.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه موفقیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اخلاق وی بود، گفت: این شهید عزیز یک انقلابی تمام عیار بود و به تمام معنا خصوصت‌هایی از جمله عقلانیت، حماسه جویی، شجاعت و معنویت را با هم داشت.

حاج علی اکبری گفت: از نظر فرهنگی شهادت حاج قاسم ما را خیلی به جلو برد غوغایی بود اتفاق بزرگی بود، ارزش ها در قلب بچه های ما نهادینه شد حتی بچه های کوچک ما اکنون حاج قاسم را می شناسند تواضع و صمیمیت از یک سو و شجاعت و شکوه از یک سو و آن معنویت همه دست به دست هم می دهد یک سرمایه عجیب ایجاد شد.

وی افزود: کدام یک از ما می توانستیم در مقابل این هجمه ها کاری را انجام دهیم که شهادت حاج قاسم انجام داد، تحول بزرگ در اختیار ماست این سرمایه بی نظیر واقعا شکر دارد یکی از مهمترین اتفاقات شکل گیری یک وحدت گفتمانی است باید خیلی قدردان آن باشیم، همه باید کمک کنند این سرمایه حفظ شود.

حاج علی اکبری در ادامه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب پر از امید است مگر اینکه خودمان بخواهیم مسیر را اشتباه برویم این انسجام و موج مثبت است، با کم ظرفیتی ها و مداخلات نامناسب و بزرگ نمایی مسائل یک اتفاق خوب را بد می کنیم انتخابات یک نشاط سیاسی خوب است، به مسائل سطحی نگاه نکنیم گاهی قانون هایی هست نمیدانم کی می خواهد درست شود برخی قانون ها باید حل شود وقتی کسی رد صلاحیت می شود و اسم فسادها می آید وقتی دوباره رفت توضیح داد و تایید شد این خیلی مسائل را زیر سوال می برد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president