آوای جنوب

ورودی‌های دهدشت بعد از ۳ سال هنوز بلاتکلیف+ عکس

با گذشت ۳ سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت تا شعاع ۲۰ کیلومتر ولی هنور خبری از اتمام این پروژه نیست و بلاتکلیف مانده است.

با توجه به اینکه ورودی‌های یک شهر به عنوان نماد عمومی یک شهر هستند و نمایانگر سیمای شهر است و مسافران و گردشگران با دیدن وضعیت ورودی‌های شهر به قضاوت سیمای کلی آن شهر می‌پردازند،ساماندهی ورودی‌های یک شهر در جهت زیبایی مبلمان شهری یک ضرورت است.

با گذشت ۵۰ سال از عمر شهری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، به دلیل کارشکنی مسئولان هنوز ورودی‌های این شهر تاریخی ساماندهی نشده‌اند.

در حالی که برخی از مسئولان شهر‌های دیگر برای طراحی ورودی‌های شهر خود به برگزاری مسابقه و انتخاب المان هرچه زیباتر اقدام می‌کنند،مسئولان کهگیلویه هنوز اندر خم یک کوچه هستند.

به رغم  تلاش شهردار دهدشت با همکاری مجموعه شورا و حوزه فرمانداری شهرستان ورودی دهدشت از سمت بهبهان تا حدودی ساماندهی شده است، اما دو وردی از سمت طولیان و چرام همچنان چهره نازیبایی دارند.

شهری که مهد فرهنگ و تمدن و معماری در استان کهگیلویه و بویراحمد است و هرساله گردشگران بسیاری برای بازدید از آثار تاریخی آن به خصوص بافت قدیم دهدشت رهسپار این دیار می‌شوند این روزها زخم نامناسب و نازیبایی ورودی‌های خود را بر پیکره‌اش هنوز تحمل می‌کند و دم نمی‌زند اما مردم این سامان از این وضع اسفبار نارضایتی دارند و خواستار ساماندهی هر چه زودتر ورودی‌های شهر تاریخی دهدشت هستند.

فرماندار کهگیلویه در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهدشت،اظهار داشت: میزان پیشرفت فیزیکی سه ورودی شهر دهدشت ۳۵ درصد است.

سید کرامت‌الله کریمی بحث معارضات اجتماعی،عدم تجهیز کارگاه پروژه توسط پیمانکار، عدم نصب علائم ایمنی را از مشکلات این پروژه برشمرد.

اولتیماتوم فرماندار کهگیلویه به مدیر راه و شهرسازی شهرستان

فرماندار کهگیلویه به رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه اخطار داد که اگر پیمانکار ورودی‌های شهر دهدشت قادر به عمل به تعهدات خود و نصب علائم ایمنی در این مسیرها نیست این پروژه با مسئولیت فرماندار تعطیل شود.

وی بابیان اینکه تا کنون چند بار از این پروژه بازدید داشته است،عنوان کرد: هدف از بازرسی‌های مکرر بررسی روند پیشرفت فیزیکی پروژه بوده است.

کریمی بابیان اینکه از شرایط فعال بودن پروژه رضایت داریم،ابراز کرد: اما از نگاه نظارت فنی خواستار بررسی بیشتر و دقیق‌تر هستیم.

فرماندار کهگیلویه افزود:  برای ورودی‌های شهر دهدشت ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ پیش بینی شده که تا کنون ۳۰  میلیارد ریال تخصیص یافته است؛و امیدواریم با تزریق منابع مالی روند رشد پروژه سرعت بیشتری پیدا کند.

احتمال تعطیلی پروژه ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت

کریمی بابیان اینکه سلامت مردم از هر چیزی مهم‌تر است،تصریح کرد: هفته آینده آخرین فرصت نصب علائم ایمنی توسط پیمانکار است و اگر این امر محقق نشد پروژه تعطیل می‌شود.

فرماندار کهگیلویه تاکید کرد: اداره راه و شهرسازی نسبت به ساماندهی و نصب علائم ایمنی در مسیر ورودی‌های شهر در اسرع وقت اقدام کند.

وی گفت: نظارت مستمر و مداوم بر کار پیمانکار یک ضرورت است و هر مدیر باید در حوزه کاری خود استقلال داشته باشد.

کریمی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی محور سوق به دهدشت،بیان کرد: متاسفانه یکی از پیمانکاران فعالیت خوبی ندارد.

وی بیان کرد: برای ساماندهی  جاده سوق  ۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تا کنون یک میلیارد تخصیص داده شده و تکمیل پروژه ۶۰ میلیارد  ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

تلاش  و اصرار خبرنگار تسنیم برای مصاحبه با رئیس اداره و راه وشهرسازی بی‌نتیجه ماند و وی از انجام مصاحبه خودداری کرد.

امید می‌رود پیش از آنکه حادثه تلخی رخ دهد و شاهد از بین رفتن جان همشهریان خود باشیم مسئولان در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

خبرنگار تسنیم باتوجه به رسالت خبری خود و نیز حساسیت موضوع وظیفه خود می‌داند که هچنان پیگیر رفع این مشکل باشد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president