آوای جنوب

وداع پیشکسوت مهربان با ورزش نفت و گاز گچساران / حسین توکلی درگذشت

وداع پیشکسوت مهربان با ورزش نفت و گاز گچساران / حسین توکلی درگذشت

حسین توکلی پیشکسوت مهربان و با اخلاق ورزش نفت و گاز گچساران دارفانی را وداع گفت.

 آوای جنوب؛

براساس این گزارش صبح جمعه همزمان با تاسوعا حسینی، حسن توکلی از پیشکسوتان ورزش و عملیات بهره برداری نفت و گاز گچساران بدلیل عارضه قلبی درگذشت.

مرحوم توکلی که سال ها درعرصه بهره برداری و تولید نفت و ورزش فعالیت چشمگیر در نفت و گاز گچساران داشت، دردوران دفاع مقدس لحظه ای از تلاش در مناطق نفتخیز خصوصا تلمبه خانه گوره به عنوان قلب نفتی ایران دست برنداشت.

وی در کنار تولید و صیانت از تولید، در عرصه ورزش نیز حضوری پررنگ و موثر داشت و سال ها در سمت های مربی، سرپرست و بازیکن در تیم های مختلف صنعت نفت فعالیت کرد.

مرحوم توکلی که متولد اول فروردین ۱۳۳۲ بود در سال ۱۳۹۲ به درجه بازنشستگی از صنعت نفت نائل آمد، اما هیچ گاه میادین ورزشی را ترک نکرد و همواره حامی مادی و معنوی ورزشکاران و جوانان مستعد و علاقمند کم بضاعت ورزش گچساران بود.

وی همچنین در بازی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران مقابل کاسپین قزوین که در تاریخ ۲۲ مهر ۹۴ برگزار شد، یکی از تماشاگران جایگاه ویژه بود.

۲۵سال پیش یعنی در سال ۱۳۶۹ تیم فوتبال تلمبه خانه که متشکل از کارکنان این واحد صعنتی زیر مجموعه منطقه نفتی گچساران بزرگان فوتبال این شهر محراب رشید زاده و علی مکوندی را در ترکیب خود داشت که به عنوان سرمایه های فوتبال نفت محسوب می شدند.

از دیگران پیشکسوتان حاضر در این تیم می توان به زنده یاد حسین توکلی از بنیانگذاران این تیم  اشاره کرد که حتی تا زمانی که به افتخار بازنشستگی نیز نائل شد لحظه ای از تلاش و کوشش در عرصه صنعت نفت برنداشت .

 

بازیکنان تیم فوتبال تلمبه خانه گوره

 

ایستاده از راست: راه علی عزیزی،  رمضان حاجی پور ، رضا دستیار،علی مکوندی ، مصطفی کیامرثی، حسین اشکانی، زنده یادحسین توکلی.

 

نشسته از راست :

 

خشایار خلیلی، محمدرضا یزدانشناس( سرپرست فعلی تیم فوتبال نوجوانان نفت ) ، حسین خوارزمی، زنده یاد محراب رشیدزاده ، رضا شاه کرمی .

 

آخرین حضور حسین توکلی در سالن فوتسال مجموعه آزادی نفت و گاز گچساران در جمع بازیکنان تیم فوتسال پیشکسوتان و کارکنان نفت گچساران که دو شب قبل از رحلت وی صورت گرفته است

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. رضا. گچساران گفت:

    روحت شاد مرد،روحت شاد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president