آوای جنوب

واکنش مقتدایی استاندار خوزستان به وزیر صنعت : چندین سال استاندار بوده ام و کاملا با قانون آشنایی دارم

متأسفانه آقای نعمت زاده و بازرسی کل کشور و همه آن هایی که در این زمینه اظهار نظر کرده اند با بنده که مسوول هستم و باید توضیح و پاسخ بدهم تماس نگرفتند

استاندار خوزستان در پاسخ به وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر غیر قانونی بودن تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان آزاد است و هیچ منع قانونی ندارد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب ؛ عبدالحسن مقتدایی یکشبه شب در تماس تلفنی با برنامه پایش شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی افزود: اگر آقای نعمت زاده با من تماس می گرفت در این زمینه دچار اشتباه نمی شد .

وی گفت: استدلال و اظهارات خیلی از مسوولین را هم در این زمینه شنیدم که جمع بندی من این است که مسوولین یک برداشت کاملا غلط از اتفاقی که افتاده دارند و بر اساس آن برداشت غلط و اشتباه همچنان تحلیل می کنند.

استاندار خوزستان گفت: هیچ کدام از مسوولینی که در مورد تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان اظهار نظر کرده اند در جایگاه قانونی نبوده اند که نظر دهند و نمی توانند به این قضیه ورود کنند و اگر کسانی که مخالف تردد این خودروها هستند از من می پرسیدند من آن ها را توجیه می کردم.

وی گفت: متأسفانه آقای نعمت زاده و بازرسی کل کشور و همه آن هایی که در این زمینه اظهار نظر کرده اند با بنده که مسوول هستم و باید توضیح و پاسخ بدهم تماس نگرفتند.

مقتدایی گفت: چندین سال استاندار بوده ام و کاملا با قانون آشنایی دارم و می دانم که استاندار در دو بخش حاکمیتی و دولتی وظیفه دارد بطوریکه در بخش دولتی کارگزار دولت و مجری دستورالعمل ها و ضوابط و قوانین و مقرراتی است که از سوی دولت ابلاغ می شود و در بخش حاکمیتی نیز رئیس شورای تأمین استان است و دستورات و تصمیماتی از نظر این شورا صادر می کند.

مقتدایی گفت : استان خوزستان جنگ های متعددی را شاهد بوده است مانند جنگ ایران و عراق، عراق و کویت، آمریکا و عراق و جریان های تروریستی کنونی داعش که همه و همه به نحوی بر این استان تأثیر داشته اند.

وی گفت : جزو وظایف استاندار است که برای پایداری جمعیت با ترکیب ملی در بخش حاکمیتی تصمیماتی را اتخاذ نمایند چرا که امنیت پایدار به لحاظ حجم سرمایه گذاری که نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان خوزستان دارد با امنیت ملی پیوند مستقیم و مستحکم دارد و وحدت ملی به لحاظ ترکیب جمعیتی و قومی و کارگزاران دولت که از جای جای استان آمده اند مهم است و بر این اساس ، تصمیماتی را اتخاذ کرده ایم .

استاندار خوزستان گفت: در حکمی که صادر شده از عنوان استاندار استفاده نکردم و از عنوان رییس شورای تأمین استان استفاده کردم.

وی گفت : منطقه آزاد اروند به طور دقیق به وظایف خود عمل کرده و هیچ کس خطایی نکرده که آقایان طوری عنوان می کنند که هر کس این موضوع را بلد نباشد فکر می کند ما در اینجا اعلام خود مختاری کرده ایم.

استاندار خوزستان گفت: این که عنوان می شود تردد در شعاع ۱۲۰ کیلومتر فقط مجاز است، از مرکز استان سه چهار مسیر به منطقه آزاد ختم می شود و هیچ کس شرطی نگذاشته که شما از کدام جاده به سمت مناطق آزاد تردد می کنید.

وی گفت : ۱۴ شهرستان استان خوزستان در مسافت ۱۲۰ کیلومتر با منطقه آزاد هستند و فقط ۷ الی۸ شهر است که خارج از این محدود است و در این شهرها که به لحاظ راه ها وسیله نقلیه خارجی توانایی تردد ندارند، نمی دانم چه اتفاقی افتاده که آن مواردی مانند امنیت و جمعیت ملی و … را رها کرده اند و به این قضیه پرداخته اند.

استاندار خوزستان در پایان گفت : تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان آزاد است و هیچ منع قانونی ندارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president