آوای جنوب

معاون فرهنگی وزیر علوم:

هیچ مانعی جز قانون نباید سد راه برگزاری برنامه‌های ۱۶آذر باشد

هاشمییاسوج- معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: غیر از موانع قانونی هیچ مانع دیگی نباید سد راه برگزاری برنامه‌های ۱۶آذر در دانشگاه‌ باشد.

آوای جنوب؛

سید ضیاء هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه کنفرانس سازه های نوین در یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: در یک ماه ماند به ۱۶ آذر روز دانشجو، تشکل‌های اساتید و دانجشویان برنامه‌های مختلفی را تنظیم کرده‌اند و مکرر اعلام می‌کنیم و به جهت سیاست کلی که داریم معتقدیم دانشگاه باید پویا و پرنشاط باشد.

وی تاکید کرد: سیاست دانشگاه و توصیه ما به همه این است که به روشی قانون‌مند حداکثر زمینه‌های مشارکت را در برنامه‌های دانشگاه فراهم کنند.

هاشمی با بیان اینکه نباید برخورد سلیقه‌ای در دانشگاه‌ها رخ دهد، و با انتقاد از برخی گروهها که سلیقه خود را به نام قانون و الزام رسمی اعمال می‌کنند، بر عمل به قانون تاکید کرد.

وی تصریح کرد: به جز افرادی که به طور رسمی منع آن‌ها در دانشگاه اعلام می‌شود بقیه افراد نباید منعی برای حضور در دانشگاه‌ها و اظهار نظر در دانشگاه داشته باشند.

معاون وزیر علوم با اشاره به وجود تشکل‌های متنوع و متعدد در دانشگاه‌ها اظهار کرد: تشکل‌هایی که در چارچوب قانون بوده و تابع جریانات سیاسی خارج از دانشگاه نباشند، می‌توانند فعالیت کنند که صدها تشکل فعال این چنینی در دانشگاه وجود دارد.

وی گفت: جمعیت دانشجویی کشور ظرفیت این را دارند که در قالب تشکل‌ها فعالیت‌های خود را انجام دهند و دانشجویانی که علاقمند به تشکیل تشکل‌های جدیدی هستند در چارچوب قانون چنین حقی را دارند.

معاون وزیر علوم همچنین با بیان اینکه دانشگاه نهاد زنده و پویا است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را سرکوب کند، اظهار کرد: آرامش کنونی دانشگاه به دلیل بلوغ و عقلانیت سیاسی حاکم بر آن است.

هاشمی بر فعالیت بیشتر دانشجویان در یک فرایند آرام و منطقی و قانون‌مند تاکید کرد و گفت: هنوز بین وضع موجود و وضع مطلوب فاصله وجود دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president