کد خبر : 8540
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 خرداد 1394 - 19:48

هشدار / خطر شیوع تب مالت در استان با فعالیت گسترده واحدهای تولیدی سنتی

هشدار / خطر شیوع تب مالت در استان با فعالیت گسترده واحدهای تولیدی سنتی

در بازدید مسئولان از واحد تولید مواد لبنی، خطر شیوع تب مالت در کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت گسترده واحدهای تولیدی سنتی هشدار داده شد. آوای جنوب؛ عصر امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از واحد تولیدی کوه‌گل تولید کننده محصولات لبنی بازدید کرد. در این بازدید که بخش‌های مختلف این واحد

هشداردر بازدید مسئولان از واحد تولید مواد لبنی، خطر شیوع تب مالت در کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت گسترده واحدهای تولیدی سنتی هشدار داده شد.

آوای جنوب؛

عصر امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از واحد تولیدی کوه‌گل تولید کننده محصولات لبنی بازدید کرد.

در این بازدید که بخش‌های مختلف این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گوهرگانی بیش از سایر بخش‌ها با مسئول آزمایشگاه این واحد تولیدی در خصوص چگونگی رعایت بهداشت و توجه به امور آزمایشگاهی بحث و گفت‌وگو کرد.

گوهرگانی با بیان این که دستگاه‌های مربوطه باید به صورت تمام وقت از واحدهای تولید مواد خوراکی و از جمله محصولات لبنی بازدید و سرکشی داشته باشند مسئولیت این کار را با دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی دانست.

در این بازدید که خبرنگاران نیز حضور داشتند، مسئولان واحد تولیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و البته خبرنگاران نظرات خود را در خصوص چگونگی رسیدگی به وضعیت بهداشتی این واحدها ارائه کردند.

در این میان، محمدکاظم اتابک مدیر این واحد تولیدی با بیان این که ناظر بهداشتی به صورت همیشگی بر فعالیت‌های واحدهای تولیدی محصولات لبنی نظارت دارد، اظهار کرد: محصولاتی که از شیر به دست می‌آیند در صورت عدم نظارت و کنترل موجب ایجاد بیماری‌هایی خواهند شد که عواقب خطرناکی به همراه خواهند داشت.

این تولید کننده مواد لبنی با ابراز نگرانی از فعالیت واحدهای تولیدی مواد لبنی که به صورت سنتی در سراسر استان و به ویژه در شهر یاسوج فعالیت دارند، اظهار کرد: در سطح شهر یاسوج چنین واحدهایی اکنون به صورت گسترده فعالیت دارند غافل از این که تولید مواد لبنی به صورت دستی و سنتی بازی با جان مردم است.

اتابک گفت: در واحدهای تولیدی صنعتی قبل از هر چیز نظارت دستگاه‌های مختلف را بر روند کار داریم و در وهله بعد شیر در این کارخانه‌ها به صورت کاملا بهداشتی و در دمای مناسب و با حرارت لازم و در مدت زمان معین و مطابق با استانداردها به مواد لبنی دیگر تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که مردم در سطح استان و به خصوص در شهر یاسوج باید موضوع تب مالت را جدی بگیرند، تصریح کرد: مخالف ادامه کار این واحدهای سنتی نیستیم اما اگر موردی از این بیماری مشاهده شود همه واحدهای تولیدی از سنتی گرفته تا صنعتی زیر سؤال خواهند رفت که لازم است تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده و نظارت‌ها جدی‌تر و بیشتر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.