آوای جنوب

هدایت خواه: برخی از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در هیات ها ناراحتند

امروز باید با شمر زمانه و عمر به سعدهای زمانه را شناخت و لازمه این شناخت گفتن حقایق روز و سیاست های جهان اسلام در این هیئت ها است

هدایت خواهفعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی گفت:امروز برخی از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا ناراحتند و این در صورتی است که ماهیت دین اسلام و قیام امام حسین (ع) استکبار ستیزی و مبارزه با شیطان بود.

آوای جنوب؛

ستار هدایت خواه در جمع عزاداران سید الشهداء در حسینه امام علی (ع) یاسوج به برخی فتنه ها برای از بین بردن روحیه استکبار ستیزی مردم بویژه در هیئت های عزاداری اشاره کرد و گفت:امروز برخی از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا ناراحتند و این در صورتی است که ماهیت دین اسلام و قیام امام حسین (ع) استکبار ستیزی و مبارزه با شیطان بود.

اینها به دنبال منافع حزبی خود هستند

وی با بیان اینکه این قلیل شخصیت ها به دنبال منافع خود هستند تا منافع کشورهای اسلامی، ابراز کرد: اینها باید بگویند چه ارتباطی با آمریکا دارند که از سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در هیئت ها و جوامع هراس دارند.

فعال فرهنگی هم استانی تصریح کرد: اگر آمریکا بوی از انسانیت و دوستی می فهمید به کشورهای مسلمان و برادر ما مانند سوریه، عراقه و یمن با همدستی مزدورانش در منطقه حمله نمی کرد.

ماهیت هیئت های مذهبی گفتن سیاست روز است

هدایت خواه در ادامه با انتقاد از کج سلیقگی و رسوخ بدعت های غلط از سوی برخی از این افراد که می گویند هیئت عزداری امام حسین نباید وارد مسائل سیاسی شود، گفت:اگر در مجلس عزادادی امام حسین(ع) مسئله روز اسلام و دشمنی دشمنان را نگویم پس ماهیت آن چیست.

وی بیان کرد: ماهیت این گونه مجالس واقف بودن مردم به همه مسائل روز است و این مجالس امام حسین در طول تاریخ بوده که انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان پیروز و سربلند کرده است.

مجالس عزاداری امام حسین(ع) را جای گفتن حقایق است

عضو جبهه پایداری مجالس عزاداری امام حسین(ع) را جای گفتن حقایق دانست و افزود:هیئت های عزاداری امام حسین(ع) کاری به احزاب سیاسی ندارد.

هدایت خواه تصریح کرد: اگر امروز کسانی که در این هیئت سینه می زنند و انزجار خود را به عمر بن سعدها و شمرهای زمانه نشان می دهند همه نشان از استکبار ستیزی عزداران امام حسین از شمر ها ی زمانه است که خودش ماهیت سیاسی بودن اینگونه هیئت هاست.

وی با بیان اینکه اصل حرکت امام حسین (ع) و ورود ایشان به صحرای نینوا یک حرکت سیاسی بود،گفت: ماهیت حرکت امام حسین(ع) دین مبتنی بر سیاست بود و امام حسین (ع) برای شناساندن دشمنان عصر خود این حرکت ها را برای آیندگان تداعی کرد که به دشمن نباید اعتماد کنیم.

فعال فرهنگی هم استانی ابراز کرد: اگر امروز در هیئت ها گریه می کنیم و بر دشمنان این امام همام نفرین می فرستیم نشانه از سیاسی بودن این حرکت عظیم جهانی است که تنفر خود را دشمنان از امام حسین(ع) نشان می دهیم.

مردم باید شمرها و عمربن سعدهای زمانه را بشناسند

هدایت خواه بیان کرد: امروز باید با شمر زمانه و عمر به سعدهای زمانه را شناخت و لازمه این شناخت گفتن حقایق روز و سیاست های جهان اسلام در این هیئت ها است.

وی ادامه داد: برخی می خواهند مانند هارون الرشیدها و امویان، جریان قیام امام حسین (ع) را کم رنگ جلوه دهند وامروز با گفتن سخن های که مجالس ابا عبدالله (ع) جای سخن سیاسی نیست، ماهیت آن را کمرنگ جلوه دهند.

امروز برخی به دنبال حزبی کردن مجالس ابا عبدالله هستند

عضوجبهه پایداری تصریح کرد: امروز این گروههای به شکل های مختلف می خواهد مجالس امام حسین(ع) را جناحی جلوه دهند و می گویند برخی از کاندیداها برای رأی در این مجالس شرکت می کنند.

هدایت خواه با بیان اینکه هیاتی ها هیچ گاه وهیچ وقت اجازه کار انتخاباتی به این گروه ها را در خیمه عزاداری سید الشهدا را نخواهند داد، ابراز کرد: این آقایان باید بدانند که مبانی انقلاب، رهبری و نظام اسلامی اصل و اساس مجالس سید الشهدا است و اگر امروز این هیئت ها برپا است همه از برکات انقلاب اسلامی است.

مبانی انقلاب باید در هیئت های مذهبی گفته شود

وی با بیان اینکه باید امروز مبانی انقلاب در این هیات ها گفته شود،بیان کرد: منافع سیاسی چشم خیلی از این افراد را کور کرده است و آنها دانسته و ندانسته این مجالس را سیاسی و حزبی می دانند و در راه دشمن حرکت می کنند.

نقشه دشمن نفوذ در درون هیات های مذهبی است

فعال فرهنگی هم استانی بیان کرد: یکی از راههای نفوذ دشمن برای از بین بردن مبانی و فرهنگ عاشورا ، رخنه و نفود در بین هیئت و از بین بردن فرهنگ اصیل قیام امام حسین(ع)است.

هدایت خواه ابراز کرد: این آقایان باید بگویند به چه دلیلی امروز مجالس سخنرانی ابا عبدالله (ع) را سیاسی جلوه می دهند مگر سخنران به غیر از تفکرات رهبری و فرهنگ اصیل عاشورا چیز دیگری می گویند.

برخی به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه در هیئت های مذهبی هستند

وی با بیان اینکه برخی به دنبال فتنه در بین هیئت های مذهبی و عزاداری ابا عبدالله (ع) هستند، تصریح کرد: اگر در هیئت ابا عبدالله(ع) بصیرت افزایی نشود ،توطئه های دشمن بر مردم چیره خواهند شد.

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: امروز هیئت های مذهبی باید مراقب باشند که اجتماعات برخی از این آقایان که به دنبال سیاسی جلوه دادن و حزبی کردن هیئت های مذهبی هستند،در جامعه رسوخ پیدا نکند.

هدایت با انتقاد از برخی سایت های همگام با این آقایان برای نشان دادن چهره آنها در هیات های مذهبی بیان کرد: یکی از ابزار های که امروز برخی از اینها انجام می دهند چرت و پرت های است که اینها با لابی گری در برخی سایت های همسو می زنند و هیات های مذهبی را به سیاسی بودن متهم می کنند.

اینها از آتش بیارهای فتنه ۸۸ بودند

وی تصریح کرد: اینها همان کسانی هستند که طرفدار کسانی بودند در ظهر عاشواری ۸۸ به مجالس سید الشهدا حمله کردند و به ساحت مقدس شهیدان کربلا توهین کردند .

فعال فرهنگی هم استانی بیان کرد:به این آقایان که دم از سیاسی بودن هیات های مذهبی و ابا عبدالله می زنند می گوییم از تاریخ عبرت بگیرید، شما را ملت و مردم شناخته اند شما کسانی بودید که فتنه گران را امتی خداجو معرفی کردید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president