آوای جنوب

هاشمی نمی داند فرزند را به آغوش بگیرد یا آغوش گرم انقلاب را رها کند !

اگر مردم هوشیار نباشند، می تواند صحن سبز بهارستان را مملوء از رجال غرب زده و کدخدا محور کند و بار دیگر خاطره تلخ مجلس ششم را برای ملت تداعی نماید

۳۰۰۷۱_۸۰۷آوای جنوب / احسان حیدری

اسفند ۹۴ رویدادی در این سرزمین به وقوع خواهد پیوست که ثمره آن ممکن است تا سالیان سال بر روح و جان این انقلاب باقی بماند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال حال و هوای متفاوتی نسبت به ادوار گذشته به خود خواهد گرفت بگونه ای که از اوایل سال جاری شاهد یارکشی‌های جناحی و تلاش های تبلیغاتی فراوان در این عرصه بودیم.

بخش نگران کننده این هیاهو، موضع گیری های خصمانه بعضی خواص نسبت به اجرای عدالت و حکم دستگاه قضا در ارتباط با پرونده مهدی هاشمی و همچنین خط و نشان های کشیده شده توسط برخی متحدین و دل دادگان خانواده هاشمی برای ایجاد فضای دلخواه در انتخاب آتی است.

در این میان سر لیست شدن عارف در تهران و انتقادات نابجای دولت روحانی به نحوه نظارت شورای نگهبان در انتخابات از یک سو ، و تلاش برای به حاشیه بردن این نهاد نظارتی در جهت گذراندن مهره‌های وابسته به جریان انحرافی و به تعبیری طراحان اصلی فقط فتنه ۸۸ از سوی دیگر ، خبر از فاجعه‌ای دارد که اگر مردم هوشیار نباشند، می تواند صحن سبز بهارستان را مملوء از رجال غرب زده و کدخدا محور کند و بار دیگر خاطره تلخ مجلس ششم را برای ملت تداعی نماید.

هاشمی رفسنجانی با بیش از نیم قرن تجربه کار سیاسی و تشکیلاتی نقش حیاتی و محوری را در سناریوی یاد شده بر عهده خواهد داشت .

هاشمی که به تعبیر امام (ره ) حیاتش به حیات انقلاب گره خورده بود این روزها سخت در پیچ و خم های انقلابی بودن گیر کرده و فرسنگ ها از وادی انقلابی ماندن دور شده است.

او که سابقه مبارزه سیاسی قبل از انقلاب را به دوش می کشد این زمان در مبارزه بین فرزند و انقلاب متحیر است و نمی داند فرزند را به آغوش بگیرد یا آغوش گرم انقلاب را رها کند !
او که هنوز خود را بازنشسته سیاسی نمی داند و نمی خواهد از تجربه آخرین نفر شدن در میان نمایندگان تهران و شکست از محمود احمدی نژاد جوان در انتخابات ریاست جمهوری درس گرفته و گوشه نشینی را اتخاذ کند ، در اظهار نظری جنجالی انتخاب روحانی را حاصل رد صلاحیتش در سال ۹۲ می داند و مرا ناخودآگاه به یاد جمله معروف شهید مظلوم دکتر بهشتی می اندازد که فرمودند :
»ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت » و لذا عکس این جمله برای حال و روز جناب هاشمی صدق می‌کند.

بازخوانی فرمایشات امام راحل پیرامون نمایندگان مجلس و جایگاه مجلس شورای اسلامی می تواند چراغ راهی باشد برای مردم در انتخابات آتی . اهمیت مجلس شورای اسلامی در نگاه امام خمینی (ره ) را می توان از لابه لای بیاناتشان دریافت . جایگاه ویژه ای که مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل یک ملت از آن برخوردار است و نقش مهم این نهاد در انعکاس خواست ها و مطالبات مردم موجب شده حضرت امام در سخنان و وصایایشان به این جایگاه پای فشارند . زمان شناسی و آینده نگری این پیرمراد آنچنان شگفت انگیز است که گویی ایشان درمیان ماست و شاهد آنچه بر انقلاب می‌گذرد هستند .
نصحیت به نامزدهای نمایندگی مجلس :
نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی که در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد . باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است . اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام شود . [ صحیفه امام ج ۲۱۵ و ص ۱۱]
توجه در فعالیت :
نقش بسیار فعال داشته باشید که خدای ناخواسته مجلس یک مجلسی نشود که به واسطه ورود بعضی عناصر بتدریج کشانده بشود به طرف شرق یا غرب ، وهمان بشود که در زمان سابق بود و همان بگذرد بر ما و شما که در زمان سابق ( طاغوت ) می گذشت ( صحیفه امام، ج ۱۸ و ص ۴۰۳)
حضور در انتخابات :
اگر در انتخابات مسامحه کنیم مطمئن باشید از راه مجلس به ما لطمه می زنند . باید دانست مسلمان بودن تنها فایده ای ندارد ، باید جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و از مسائل روز اطلاع داشته باشد ، کسانی را که انتخاب می کنید باید مسائل را تشخیص دهند . [صحیفه نور، ج ۱۸ ، ص۱۹۸ ]
ویژگی نامزدهای مجلس شورای اسلامی :
مردم به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام، وفادار به مردم باشند و درخدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پا برهنگان زمین یا اسلام مستضعفین ، اسلام رنج دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی (ص) باشند و افرادی که طرفدار اسلام سرمایه داری ،اسلام مستکبرین ، اسلام مرفعین بی درد ، اسلام منافقین ، اسلام راحت طلبان ، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند [صحیفه نور، ج ۲۰ ، ص۱۹۸ ]
وکلای مردم از طبقه ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و زمین خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی توانند بفهمند . [صحیفه نور، ج ۲۱ ، صفحه ۱۸۷ ]

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president