آوای جنوب

نماینده کارگران نفت گچساران:پیگیری مطالبات کارگران صنعت نفت گچساران سبب خوشحالی من می‌شود

۱۳۹۴۰۶۱۰۰۰۰۹۷۲_PhotoAنماینده کارگران گچساران در هیئت اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه یکسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران پیمانی و قراردادی شرکت نفت نیز به وزارت نفت برای تعیین تکلیف ارسال شده است.

آوای جنوب؛

بهروز باشتی‌زاده امشب در نشست هم‌اندیشی، بیان مشکلات و مطالبات کارگران پیمانکاری و قراردادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجانب بهروز باشتی‌زاده کارگر خدمات ساختمان‌ها با سابقه ۲۴ ساله در شرکت نفت گچساران، از ابتدای اشتغال به کار در این صنعت به عنوان فعال کارگری کلیه مسائل مربوط به قانون کار را در راستای تحقق حقوق کارگران پیگیری کرد‌ه‌‌ام.

وی با بیان اینکه ارائه فیش حقوقی به کارگران شرکت نفت توسط وی پیگیری و اجرایی شده است، افزود: در طول فعالیت و پیگیری مطالبات حقوق کارگران از هیچ منبع یا شخصی هیچ‌کونه کمکی دریافت نکرده‌‌ام.

نماینده تشکیلات خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد در صنعت نفت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیگیری حقوق و مطالبات کارگران وظیفه اخلاقی من بوده و در این خصوص هیچ حقوق و درآمدی نداشته و دنبال این امر نیز نیستم.

باشتی‌زاده عنوان کرد: درک و پیگیری مطالبات کارگران و تلاش آنها برای رسیدن به حقوق محقق نشده سبب خوشحالی و انگیزه برای من می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضی از دوستان در راستای جلوگیری و سنگ‌اندازی از برگزاری این نشست در فضاهای مجازی و خصوصی اقداماتی انجام دادند که این امر خوشایند نیست و انتظار همکاری در این خصوص می‌رفت.

نماینده کارگران گچساران در هیئت اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها خواسته من در راستای تحقق مطالبات و حقوق قانونی کارگران، حمایت خالصانه و کامل کارگران پیمانکاری و قراردادی شرکت نفت از اقدامات و تلاش‌های من است.

باشتی‌زاده با اشاره به مشکلات کارگران شرکت نفت گچساران اظهار کرد: تمامی مشکلات کارگران در واحدهای مختلف شرکت را در چهار صفحه تنطیم و شناسایی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی مشکلات و خواسته‌های کارگران اعم از قراردادی، پیمانی و حجمی در ۲۲ آیتم به دفاتر نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، نماینده کارگر تهران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است. نماینده تشکیلات خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد در صنعت نفت گچساران و کارگران در کمیته انضباطی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد: مصوبه یکسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران پیمانی و قراردادی شرکت نفت نیز به وزارت نفت برای تعیین تکلیف ارسال شده است.

نماینده کارگران گچساران در هیئت اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه البته هیچ قولی برای اجرایی این مصوبه نمی‌دهم، گفت: با این همه این مصوبه قابلیت اجرایی صددرصد داشته و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف بر این موضوع تأکید داشته‌اند و اگر این امر محقق نشود کارگران می‌توانند از کارفرمایان اصلی طرح دعوی کنند.

گلایه‌های کارگران پیمانی و قراردادی شرکت نفت گچساران

نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و نماینده کارگران این شرکت در شورای حل اختلاف اداره تعاون، کار و امور اجتماعی این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: گلایه‌های کارگران پیمانی و قراردادی شرکت نفت گچساران

 عصر امروز نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و درخواست‌های کارگران قراردادی و پیمانکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در محل مسجد النبی این شرکت برگزار شد.

در این نشست که نماینده خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد در گچساران حضور داشت، تعداد زیادی از نیروهای شاغل پیمانکاری و قراردادی شرکت نفت گچساران حضور داشته و به بیان مشکلات و خواسته‌های خود شدند.

عدم امنیت شغلی، عدم اطلاع از متن قرارداد کارگری از جمله خواسته‌های کارگری در این نشست بود که توسط یکی از کارگران پیمانکاری مطرح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان کارگران شرکت نفت گچساران خواهان پیگیری حق و حقوق خود هستیم به عنوان مثال چرا همیشه باید اهواز اولویت اجرای بخشنامه‌ها و پرداخت پاداش به کارگران باشد.

این نیروی پیمانکاری شاغل در شرکت نفت گچساران ادامه داد: چرا باید بعد از اجرای بخشنامه‌های مختلف بعد از یکسال نوبت به گچساران برسد و چرا باید نیروهای اهواز زودتر از گچساران پاداش‌های پیش‌بینی شده را دریافت کنند.

این نیروی شاغل در شرکت نفت گچساران ادامه داد: چرا نیروی رسمی در شرایط یکسان با پیمانکاری باید از مزایای بدی آب و هوا و سختی شرایط کار استفاده کند در حالی که این مزایا سال‌ها در همان شرایط به ما تعلق نگرفته است.

وی از نماینده کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در شورای حال اختلاف خواست تا این موارد را پیگیری کند.

گلایه از عدم حضور مسئولان در این نشست کارگری که برای بیان مشکلات و خواسته‌های کارگران تشکیل شده بود از دیگر مسائل مطرح شده توسط نیروی دیگر شاغل در شرکت نفت گچساران بود.

این نیروی شاغل پیمانکاری در شرکت نفت ضمن گلایه از عدم توجه مسئولان به این نشست گفت: در مراسم‌های عزاداری مشاوران نماینده مجلس حضور دارند، چرا در این نشست حضور ندارند.

وی ادامه داد: کدام وزیر یا رئیس جمهور به گچساران آمده و کارگران با چنین تجمعی برای پیگیری حقوق خود مقابل آنها تجمع کرده‌ و خواستار تحقق مطالبات خود بوده‌اند؟

این نیروی شرکت نفت گچساران تنها راه پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران را حمایت از نماینده کارگران در شرکت نفت عنوان کرد و خواستار همدلی و تعامل دیگر نیروها شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعضی از مدیران با کارشکنی و عدم همکاری مصوبه هیئت وزیران را زیر سئوال می‌برند، گفت: بعضی از مسئولان دلیل عدم اجرای مصوبه هیئت وزیران سنگین بودن بار مالی مصوبه عنوان می‌کنند که باید از آنها پرسید مگر شما قصد پرداخت آن را از جیب شخصی دارید؟

یکی از دیگر نیروهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این نشست اظهار کرد: من به عنوان یکی نیرو از خانواده بزرگ شرکت نفت گچساران نسبت به پرداخت حقوق و تفاوت فاحش آن با توجه به کار یکسان با دیگر نیروهای واحد خود متعرض هستم.

وی ادامه داد: چرا باید همکار من با سمت رسمی اما کار یکسان و برابر با من از مزایای مختلف شرکت از جمله بیمارستان، بوکنیگ، خانه سازمانی، کارت نفت و…. با حقوق میلیونی استفاده کند اما من به عنوان نیروی پیمانکاری با حقوقی بسیار پایین به زندگی خود ادامه دهم.

این نیروی پیمانکاری شرکت نفت گچساران افزود: در شرایط سخت اقتصادی کنونی چگونه باید از عهده رفاه خانواده و تحصیلات فرزندان خود برآیم.

وی معتقد است با این شرایط نابرابر حق زاد ولد از بنیان خانواده حذف شده و خانواده‌های زیادی به دلیل شرایط سخت اقتصادی در معرض فروپاشی قرار دارند.

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق و مزایا و لحاظ کردن آیتم‌های حقوقی نیروهای شاغل مناطق عملیاتی و خدماتی شاغل در مناطق بیرون از شهر همانند نیروهای رسمی شرکت نفت گچساران از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این نشست کارگری بود.فارس/

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نفت از همکاران گفت:

    سلام و درود فراوان بر جناب باشتی زاده در این مورد بسیار تلاش می کند

  2. سید حسین موسوی گفت:

    باسلام وخسته نباشید ۹۵/۴/۲۳
    جناب اقای باشتی زاده حرکت شمااقدامی شایسته وبرای رضای خداوندبوده بنده نیز بر خود لازم دانستم تقدیر وتشکر نمایم
    از چنین اقدامات شایسته ومعقول .لزامانباید هیچ گاه درانجام وظایف وکارمان کوتاهی کنیم وهمیشه خداوند راناظر براعمال وکردار خود بدانیم /این اختلاف حقوقی
    باعث کم کاری و…نگردد .امید وارم که مسولین عزیز وتوانمند
    این مرز وبوم توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
    وسلام

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president