آوای جنوب

نشست صمیمی و چالشی آیت الله ملک حسینی با جمعی از تشکل های دانشجویی استان

ملک حسینیراجع به محرومیت های استان،به جای پرداختن به مصالح به منافع پرداخته شده است،منفعت یعنی فقط نگاه کردن به مشکل،اما مصلحت به معنای نگاه کردن به مشکل به عنوان جزی از کل است.

آوای جنوب؛

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و شروع سال تحصیلی جمعی از فعالین تشکیلاتی استان در روز گذشته با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان به دیدار آیت الله ملک حسینی رفتند. در این نشست دانشجویان برخی از مشکلات و موانع جامعه ی دانشگاهی را بازگو کردند. در این جلسه دوستانه حاکم بود اغلب رسم های جلسات رسمی رعایت نمی شد و این باعث شده بود که دانشجویان احساس راحتی فراوانی داشته باشند و بدور از عافیت طلبی های خاص برخی جلسات درد و دل های خود را بیان کنند.

همانند دیدارهای دانشجویی رهبر انقلاب در این جلسه نیز آیت الله ملک حسینی بسیار ساده روبروی دانشجویان نشستند و با متانت خاص خودشان به صحبت های دانشجویان توجه می کردند.

در ابتدای جلسه علی رفعتی مسول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج صحبت کرد:

این دانشجو ابتدا خواستار تبیین اصول اقتصاد مقاومتی در استان توسط نماینده ولی فقیه شد و در ادامه از مشکلات فرهنگی در دانشگاه یاسوج شکایت کرد و تصریح نمود :حراست دانشگاه نسبت به بی حجابی و سیگار کشیدن و… بی اعتناست و فعایت خاصی انجام نمی دهد.

این فعال دانشجویی در ادامه به موضوع توافق هسته ای پرداخت و گفت:ما نگران فرجام برجام در استان هستیم هنوز توافق نامه ای امضا نشده بود گروه های اقتصادی کشور های خارجی وارد کشور شده اند و تولید داخلی را تهدید میکنند.

علی رفعتی با اشاره به تفاوت بیان ها نسبت به تفکرات امام خمینی (ره) تصریح کرد:اگر خط امام تحریف شود انقلاب تحریف خواهد شد. مسول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز در انتها با توجه به پیگیری های تشکل ها در ترم گذشته و عدم اقبال برای تشکیل چنین نشستی خواستار دیدارهای ماهیانه با نماینده ولی فقیه در استان شد.

نفر بعد که نوبت به او رسید محمد حسین صبوری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه یاسوج بود.

این فعال دانشجویی دانشگاه یاسوج با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرستان های استان خواستار توجه جدی مسئولین به رفع محرومیت این مناطق شد. صبوری در ادامه به وضعیت نامطلوب سیاسی در استان اشاره کرد و گفت: مسئله طایفه گرایی در استان معضل بزرگی است به خصوص درباره مسئولین و تصمیم گیری های آنها در جامعه و در موضوع انتخابات انتظار جنبش دانشجویی از شما این است که از فرد یا حزب خاصی حمایت نکنید و نقش هدایت و روشنگری داشته باشید

مسئول تشکل تازه تاسیس دانشگاه یاسوج به مسائل فرهنگی در استان و دانشگاه اشاره کرد و تصریح نمود: در استان و به خصوص در دانشگاه فعالیت فرهنگی خاصی انجام نمی شود و برای تبیین مسائل فرهنگی و سیاسی نیازمند حضور شما در جمع دانشجویی هستیم.

در ادامه جلسه سید سعید هاشمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج به بیان نظرات خود پرداخت:

سید سعید هاشمی در ابتدا به آسیب شناسی فضای سیاسی استان پرداخت و تصریح کرد: نیرو های استانی به دلیل حربه ی نخبه کشی موجود ،طایفه گرایی و حزب گرایی سیاسی به انفعال کشیده شده اند.

این فعال دانشجویی در ادامه آسیب تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها را پراکنده کاری دانست و گفت: برای پیشرفت نیازمند یک محور وحدت هستیم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نبود کیفیت کافی در فعالیت های روحانیون استان در نمازهای جمعه، در دانشگاه ها و در ارتباط با قشر دانشجویی را بزرگترین آسیب فضای فرهنگی جامعه دانست.

سید سعید هاشمی در آخر به حوزه ی تخصصی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج پرداخت و بیان نمود: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ی کرسی های آزاد اندیشی مدتی است با رکود این جریان در دانشگاه های استان مواجه هستیم.

در انتهای جلسه نوبت به حضرت آیت الله ملک حسینی نمایده ولی فقیه در استان و عضو خبرگان رهبری رسید.

ایشان در ابتدا با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری محرم و صفر اینگونه سخنان خود را شروع کردند ؛ابا عبد الله الحسین فرمودند:اگر کسی برای رسیدن به هدف مسیر معصیت را انتخاب کند به آنچه که می خواهد کمتر می رسد و به آنچه که نمی خواهد با شتاب بیشتری خواهد رسید. در ادامه ایشان به درخواست کمک دانشجویان به این صورت پاسخ گفتند:« اگر شما یک پارچه و یک دل اهل بصیرت،صبر و علم به مواضع باشید نیازی به کمک مثل منی ندارید،خدا شما را یاری خواهد کرد

ایشان در جواب دانشجویی که به موضوع آزاداندیشی پرداخته بود فرمودند:در زمینه ی آزاد اندیشی اگر دو عنصر حریت و اندیشه را با هم داشته باشید بدون شک همه در برابر شما خاضع خوامند بود و هدف محقق خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان در مورد ترس از تحریف خط امام (ره) تصریح کردند: در مورد تحریف خط امام مسئله جدی است و باید بیشتر به این مسئله پرداخت تا از تحریفات جلوگیری شود.

ایشان در باب مطالبات دانشجویان تصریح کردند: مطالباتی که می کنید زمان نمی شناسد،مکان نمی شناسد،دولت نمی شناسد،افراد نمی شناسد؛اگر مطالبات شما حزبی و سازمانی باشد با بقیه فرقی ندارید و محکوم به پایانی هستید. در ادامه ایشان فرمودند: شکنندگی اگر در بسیجی باشد بسیجی نیست و اگر شکنندگی در دانشجو باشد دانشجو نیست و حریت امروز بسیجی ها حاصل و نتیجه ی نسل قبل است.

آیت الله ملک حسینی به سوال مسئول جنبش عدالتخواه دانشجویی اشاره کردند و فرمودند: راجع به محرومیت های استان،به جای پرداختن به مصالح به منافع پرداخته شده است،منفعت یعنی فقط نگاه کردن به مشکل،اما مصلحت به معنای نگاه کردن به مشکل به عنوان جزی از کل است. در ادامه با اشاره به وجوب فعالیت های فرهنگی دراستان فرمودند: ابتدا باید مردم را آباد کرد بعد منطقه را.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president