آوای جنوب

انتقاد ایاز اکبری عضو عضوعلی‎البدل شورای شهر به حضور / ف / ح/ در شورا

از مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیگیری این موضوع در راستای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از تخطی قانون با استفاده از مسائل سیاسی و جناحی هستیم

۱ایاز اکبری عضوعلی‎البدل شورای شهر گچساران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار آوای جنوب در گچساران، با اشاره به تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون شوراهای اسلامی مبنی بر اینکه اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد، اظهار کرد: این ماده قانونی در مورد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانگر این است که قانون با قاطعیت تمام با متخلفان برخورد می‌کند.

آوای جنوب؛

وی با بیان اینکه مدیر موفق کسی است که تمام‌وقت در حوزه و شهر محل خدمتش باشد، افزود: هر چند که محل زندگی و محیط شغلی بسیاری از مدیران ما ممکن است در دو شهر مختلف باشد، اما برای اعضای شورای اسلامی شهر و روستا این امر ممنوع و مطابق قانون موجب سلب عضویت آن‌ها خواهد شد.
عضو علی‎البدل شورای اسلامی دوگنبدان با اشاره به هزینه‌های صرف شده در انتخابات و امید مردم به انتخاب نماینده خود جهت حل مشکلات و امور محل زندگی خود، تغییر محل زندگی اعضای شورا و انتقال به شهر دیگر را نوعی دهن‌کجی به مردم حوزه انتخابیه دانست و گفت: مسئولان اجرایی شهر و استان باید نسبت به تضییع حقوق مردم پاسخگو بوده و بدون هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی و مسائل قومی و سیاسی جناحی واکنش نشان دهند.
اکبری به اخبار منتشر شده طی چند مدت اخیر مبنی بر سلب عضویت رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت به علت انتقال محل زندگی خود به شهر دیگر اشاره کرد و سوگند اعضای شورای اسلامی جهت انجام امور مردمی و عمران و آبادانی شهر محل خدمت را موجب دلگرمی مردم خواند و بیان کرد: متاسفانه در گچساران این روند مسیر دیگری را طی می‌کند.
وی ادامه داد: چندی پیش در پی گزارشاتی مبنی بر انتقال سکونت یکی از اعضای شورای شهر دهدشت، شورای هیئت حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد حکم بر سلب عضویت وی زد و علت آن را سکونت نداشتن این عضو در شهر دهدشت و محل خدمت عنوان کرد.
اکبری افزود: مدتی پیش با ارسال نامه و گزارشاتی به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیگیری و بررسی وضعیت محل زندگی «ف-ح» عضو شورای اسلامی دوگنبدان شدیم که نامه‎ای از محل استانداری به اعضای شهر ارسال شد و اعضا سوگند یاد کردند که وی در شهر محل خدمت زندگی می‌کند.
عضو علی‌البدل شورای اسلامی دوگنبدان با بیان اینکه ملاک اثبات محل زندگی اعضای شورا داشتن سند یک منزل مسکونی در شهر و حوزه انتخابیه نیست، عنوان کرد: ممکن است هر فردی بر اساس پشتوانه مالی خود دارای منازل مسکونی در شهرهای مختلف باشد، حال این‌که اعضای شورای شهر استناد به سند منزل مسکونی این عضو در گچساران را نشان از حضور وی می‌دانند، باید توسط مسئولان شفاف‌سازی شود.
وی با اشاره به اینکه ما با نیت خدمت صادقانه به مردم در انتخابات شوراها وارد شدیم، خاطرنشان کرد: اگر متوجه بودیم که قرار است در جایی کار کنیم که محور تصمیمات آن، منطبق با قوانین نبوده و بیشتر بر مبنای سلیقه، منافع شخصی و سیاسی جناحی و بر اساس منافع افراد خاص حرکت کند، هرگز وارد انتخابات نمی‌شدیم.
اکبری اذعان کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود آقای «ف-ح» در شیراز و فرزند وی نیز در ناحیه یک آموزش و پرورش شهر شیراز از استان فارس تحصیل می‌کند.
عضو علی‎البدل شورای اسلامی دوگنبدان با بیان اینکه من فردی اصول‌گرا هستم، یادآور شد: نمی‌دانم مسئولان اجرایی چه ترسی از من دارند که از ورود من به شورا جلوگیری و از «ح» پشتیبانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه «ف-ح» خود مساله تحصیل فرزندش در شهر شیراز را انکار نمی‌کند، گفت: وی به علت بی‌اطلاعی از قانون مدعی است که خانه مذکور مربوط به یکی از وابستگان است.
اکبری افزود: در خصوص این موضوع با فرماندار شهرستان نیز صحبت کردم اما متاسفانه وی هم پس از ساعتی صحبت مدعی شدند که بله شیراز هستند اما خانه مربوط به پدر خانم او بوده است.
عضو علی‎البدل شورای اسلامی دوگنبدان سکونت اعضای شورای اسلامی را در محل و حوزه انتخابیه را جهت حل هرچه بهتر مشکلات را امری ضروری خواند و گفت: از مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیگیری این موضوع در راستای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از تخطی قانون با استفاده از مسائل سیاسی و جناحی هستیم.نظر

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. روزان گفت:

    بازهم حسادت !! اقای به قول شما ف ح تنها عضو طراح ومتخصص شورا ونماینده نیمی از اهالی شهر دوگنبدان است وعملکردش در زیبا سازی شهر عالی است جناب اکبری شما همگاهی می روید چرام ویا فرزدتان دانشجوی دهدشته اگر این طور شما اصلا بومی نیستید اقای ح متولد ودانش اموز این شهره شما چی شما کجا دیپلم گرفتید ومحل تولدتان کجاست؟!

  2. واقع بین گفت:

    آقای به اصطلاح اصولگرا که معنای اصولگرا را هم نمیدانی که اگه میدانستی چنین مصاحبه ای نمیکردی ، مگر بچه ف ح میخواهد به مشکلات مردم رسیدگی کند که حضورش در گچساران الزامیست مگر بچه ف ح تو آبادانی شهر باید کمک کند و سر پروژه ها سرکشی کند که باید در گچساران سکونت داشته باشد ،شاید بخواهد واسه پیشرفت فرزندش آنرا به خارج کشور بفرستت مهم اینست که خود مهندس در گچساران سکونت دارد و محل کارش در گچساران.مطلب دیگری که باید خدمتتان عرض کنم ،شما که خودتان رو اصولگرا خطاب میکنید باید بدانید که در دین اسلام آمده که در زندگی خصوصی مردم ورود نکنید و باعث نشوید کسی را از نان خوردن بیاندازید . شما فقط از اسم اصولگرا برای منافع شخصیتان استفاده میکنید وگرنه این رسم اصول و جوانمردی نیست شما اگر میتوانستید در میدان مسابقه پیروز مشدید نه اینکه با ناجوانمردی وارد شورا شوید . بعد از سالها شهر گچساران مهندسی را به خود میبیند که دلسوز و متعهد و فعال و خوش فکر و تحصیلکرده و باسواد و و و و که بخواهم از این و ها بگویم در وصف مهندس ،خود و ها هم کم میارند . خدمتی که ف ح دارد به این شهر میکند و در آبادانی و زیباسازی شهر انجام میدهد تا اکنون طی این چند دهه کسی انجام نداده بود . شما چه چیزی در خودتان دیدید که میخواهید جایگزین فردی شوید که با تمام وجود در خدمت شهر و همشهریهایش است و فردی توانمند و تحصیلکرده است و ما گچسارانیها داریم ثمره تلاش ایشان رو در زیباسازی شهرمان رو میبینیم.

  3. واقع بین گفت:

    برای اصولگرایان متاثر شدم که چنین نیرویی دارن

  4. واقع بین گفت:

    با اینکارا فقط خودتو پیش مردم خراب میکنی و مطمئن باش دور بعد نصف همین رایی که آوردی رو هم نمیاری

  5. واقع بین گفت:

    اینجوری وارد شدن ارزش نداره

  6. ترک با غیرت گفت:

    آقای حیدری…اون موقع که جلسات نفاق تشکیل می دی بذر تفرقه رو بین ترک می پاشون. …فکر نمی کنی که این بلاها سرت میاد…..تو که با رای ترک بالا رفتی…پس حالا هیچ ترکی به خاطر عملکرد نا جوانمردانت ازت حمایت نمی کنه. .

  7. ترک واقع بین گفت:

    ترکها اتفاقا از نیروی متعهد و متخصص خود حمایت می کنند

  8. ناشناس گفت:

    کاملا منطقی است به هر حال کار غیر قانونی باید متوقف شود

  9. علی گفت:

    نمی خواد که غیر قانونی وارد بشه اتفاقا اگر اینطوری است باید شکایت هم بکنه از کسانی که میدانستند و ساکت ماندند

  10. ميلاد گفت:

    اقای واقه بین شما چرا اینقدر تعصبی و غیر منطقی نظر میدهی .در خصوص فرزند ایشان که دبستان درس میخواند در کنار خانواده در شیراز هستند قانون ملاک محل زندگی افراد را می داند و با اطلاعی که از اقای اکبری دارم متولد گچساران در محله سادات به دنیا امده است و اگر از عملکرد و خدمات ایشان اطلاع داشتی نسبت به گفته هایت توبه میکردی وچرا فرماندار ومسئولین به قانون عمل نمی کند.

  11. شهاب گفت:

    ما از قانون پیروی می کنیم ترک ولر هم نداره و همه برادرن من خود ترک هستم و از وجود منزل اقای حیدری در شیراز کاملا بااطلاعم.

  12. حسن گفت:

    شما که از محل تولد ایشان خبر نداری میتونی با مراجعه به ثبت احوال گچساران از این موضوع با خبر بشی و اینقدر تعصبی نظر ندی و من بسیجی ایشان بودم و همیشه در هشت سال دفاع مقدس از شجاعت فرماندهی ایشان یاد میکنم. و جود ایشان در شورا غیر از خدمت صادقانه به مردم هیچ چیزی نمی تواند باشد

  13. محمد گفت:

    اقای واقع بین شما یکبار دیگه متن مصاحبه رو بخونی متوجه میشی که ممکن است بسیاری از مدیران محل زندگی و خدمت در دو شهر مختلف باشد اما برای اعضای شورا طبق قانون ذکر شده صدق نمی کند و عدم وجود منزل اعضا در حوزه انتخابیه باعث سلب عضویت می شود

  14. مصطفی جوزانی گفت:

    کاظم پورجان به نظر می رسید این مصاحبه و گفتگو انجامنمی شد بهتر بود، نمیشه از یکطرف ادعای اصولگرایی داشت و از طرف دیگر به تز معروف ماکیاول که همون توجیه ابزار براس رسیدن به هدف باشه تکیه کنیم. به توانایی آقای اکبری شکی نیست اما نه این باشه که خود قانونگریزی دیگران راجار بزند بلکه وظیفه رسانه است

  15. محمد گفت:

    در واقع باید برای خودت متاثر شوی که با دانستن چنین مطلبی هنوز حیرانی کار غیر قانونی باید متوقف شود

  16. حسن گفت:

    کار اقای اکبری در شفاف سازی بسیار پسندیده است باید زودتر انجام میشد

  17. گوهری گفت:

    گفتها و مصاحبه آقای اکبری منطقی و منطبق با قانون است در صورتی که صحت این ادعا ثابت شود و مسئولین به حق جواب دهندو طرفه نروند. و بیان این موضوع هم ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب ندارد بلکه رعایت قانون است.

  18. خداوردی گفت:

    جناب آقای اکبری من شجاعت شمارادردوران دفاع مقدس دیدم همینکه شهامت داری تخلفات را بگوش مسئولین برسانی کافیست اما متاسفانه کدام مسئول بااین تخلفات برخوردمیکند چاره ای نیست باید جزء گروه سوم وصیت نامه شهیدباکری باشیم وازمصائب غصه هادق کنیم تاقداست شهداحفظ شود پایدارباشید.

  19. گچساران گفت:

    نمیخوام شخص خاصی رنام ببرم و خراب کنم اما هرشخصی قانون را زیر پا بگذارد باید با او برخورد شود /

  20. امیر گفت:

    جالبه که کبنا هیچ اشارهای به انجام این بی قانونی نکرده است البته که اقای اکبری باید پیگیری کند وهیچ ربطی به اصول گرا واصلاح طلب نداردالبته اقای اکبری هم فردی صادق است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president