کد خبر : 7881
تاریخ انتشار : جمعه 18 اردیبهشت 1394 - 21:08

مذاکره‌کنندگان از پذیرش تحمیل، تحقیر و تهدید بپرهیزند

مذاکره‌کنندگان از پذیرش تحمیل، تحقیر و تهدید بپرهیزند

امام جمعه باشت گفت: آمریکا حامی ناقضان قوانین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی است. آوای جنوب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: عاقبت پیروزی نهایی از آن متقین است و هر چقدر که ظالمان ستم کنند

عبودیامام جمعه باشت گفت: آمریکا حامی ناقضان قوانین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: عاقبت پیروزی نهایی از آن متقین است و هر چقدر که ظالمان ستم کنند اما سرانجام کسانی پیروز هستند که اهل تقوا باشند.

امام‌ جمعه باشت در خطبه نخست خود با نقل حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر دعای آن حضرت برای دیدار با برادرانشان گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) برادران آن حضرت افرادی هستند قوی که در آخرالزمان به ایشان ایمان آورده بدون اینکه آن حضرت را دیده باشند.

وی در تشریح ویژگی این افراد افزود: آنان کسانی هستند که پایداریشان بر دین از نگهدارنده آتش سوزان در دست، راه رونده بر خار مغیلان بیشتر است، در ظلمات همچون چراغ‌های هدایت بوده و خداوند آنان را از هر فتنه‌ای در زمین پر ظلمت نجات می‌دهد.

خطیب جمعه باشت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حفظ ایمان کاری دشوار است، بیان کرد: امروزه حفظ ایمان کاری سخت است و در همین خصوص خطرات بسیاری متوجه ما به‌ویژه جوانان ما بوده لذا خانواده‌ها و جوانان باید مراقب این مسئله باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت با بیان چکیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان برای نمازگزاران خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شکل‌دهنده دنیای آینده است و باید بدانیم آموزش و پرورش در یک حرکت آرام و بی‌صدا در حقیقت نسل‌های آتی کشور را تربیت می‌کند که اگر با برنامه‌ریزی همراه باشد آینده کشور را تأمین می‌کند و اگر ضعیف عمل کند باعث آسیب‌زدن به آینده کشور خواهد شد.

وی در ادامه به مسئله معیشت معلمان و تلاش دشمن جهت تحریک معلمان علیه نظام و ناکامی دشمنان در این راستا پرداخت.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مذاکرات هسته‌ای و تهدیدهای آمریکا اشاره کرد و گفت: در مذاکرات خطوط اصلی باید رعایت شود و تیم مذاکره‌کنندگان از پذیرش تحمیل، تحقیر و تهدید بپرهیزند.

امام جمعه باشت با تأکید بر اینکه مذاکره در سایه تهدید چه معنایی دارد، تصریح کرد: دو تن از مسئولان آمریکایی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند لذا در راستای این گستاخی باید بگوییم همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود دیگر زمان زدن و در رفتن گذشته بلکه با هرگونه جسارت و تعرضی به ملت ایران نه تنها پایشان گیر خواهد افتاد بلکه ضربه شدیدی خواهند خورد بنابراین باید این نکته را جدی بگیرند چراکه ملت ایران در این خصوص با کسی تعارف ندارد.

حجت‌الاسلام عبودی همچنین در سخنان خود به مسئله اعدام شیخ نمر در ۲۵ رجب اشاره کرد و گفت این نیز یکی دیگر از اقدامات آل‌سعود است که موجب می‌شود روز به روز در اذهان عمومی منفور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بی‌آبرویی آمریکا در حمایت از جنایات آل‌سعود در حمله به یمن و محاصره غذایی و دارویی مردم یمن پرداخت و آمریکا را حامی ناقضان قوانین بین‌المللی، اخلاقی و انسانی دانست.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به ۲۴ اردیبهشت مصادف با ۲۵ رجب و شهادت امام موسی بن جعفر (ع) اشاره کرد و مقابله با فرقه‌های انحرافی، ایجاد هماهنگی بین پیروان آن حضرت و زمینه‌سازی جهت تشکیل حکومت را از اقدامات آن حضرت در خفقان زمانشان برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.