آوای جنوب

محرومیت ۲۰۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت آب آشامیدنی سالم

آبمدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

آوای جنوب؛

فیض‌الله پاسره تمام روستاها از آب آشامیدنی سالم را از رویکردهای دولت یازدهم دانست و افزود : از مجموع یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۳ روستا فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

مدیر کل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که از این تعداد ۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و مابقی به صورت پراکنده هستند افزود: ۱۲۶ روستای استان همچنان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

پاسره با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر تصریح کرد: علاوه بر کم بارشی و پراکنش نامناسب بارش‌ها، وجود انشعاب غیر مجاز و استفاده ناصحیح از آب آشامیدنی تنش آبی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را شدت بخشیده است.

این مسئول استفاده غیر مجاز بیشتر از منابع آب زیرزمینی، حفر چاه‌های غیرمجاز،خشک شدن قنات‌ها و چاه‌های تامین آب در صورت ادامه خشکسالی را از مهمترین چالش‌های پیش‌رو در روستاهای این استان نام برد.

وی میزان پرت آب و استفاده غیر مجاز از آب شرب در روستاهای استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: هدرروی ناشی از شکستگی و فرسوده بودن شبکه‌های توزیع و انتقال آب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد است.

پاسره اجرای طرح‌های دفع بهداشتی فاضلاب را از جمله برنامه‌های آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت:در راستای رویکرد دوم دولت مبنی بر ایجاد طرح‌های دفع بهداشتی ۱۵ طرح برای روستاهای استان پیش‌بینی شده است.

وی از در دست اجرا بودن ۴ طرح دفع فاضلاب در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: ۲ مورد از این طرح‌ها در روستاهای شوتاور از توابع شهرستان کهگیلویه و تنگاری بویراحمد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president