آوای جنوب

فرماندار کهگیلویه:

فرهنگ عذرخواهی در ادبیات مدیران کهگیلویه باید تقویت شود

فرمانداردهدشتفرماندار کهگیلویه با تأکید بر لزوم کارایی جلسات و پیگیری اجرای مصوبات، مدیران را ملزم به گفتار صادقانه با مردم کرد و گفت: فرهنگ عذرخواهی در ادبیات مدیران باید نهادینه و تقویت شود.

آوای جنوب؛

نشست شورای اداری شهرستان ظهر امروز با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.

سید کرامت‌الله کریمی در این نشست با بیان اینکه گفتمان اعتدال هویت تاریخی ماست، اظهار کرد: تاریخ ایران، تاریخ اسلام و تاریخ امروز، این گفتمان را از نقطه نظر تئوری و بنیاد علمی دنبال می‌کند.

*لزوم تبیین گفتمان اعتدال از سوی مدیران

فرماندار کهگیلویه این گفتمان را ضمن سه گانگی در تاکتیک، راهبرد و هدف دارای اصالت مدرن و دینی خواند و افزود: در بررسی میزان‌ها و معیارهای گفتمان از آغاز تاریخ تا امروز مسیر اعتدال گونه ائمه اطهار به چشم می‌خورد.

به گفته کریمی از نگاه امروزی کسانی‌که معتقد به ارزش‌های اسلامی تاریخ و گفتمان رهبری هستند پاسخگویی به این نقطه نظر را به عنوان امر مهم باید داشته باشند.

کریمی در تبیین استراتژی‌های گفتمان اعتدال، با نگاهی اجمالی به روند برگزاری جلسات و بررسی کارایی جلسات تصریح کرد: ارزیابی مدیران با شاخصه‌های نظم گفتاری و رفتاری، ایجاد تعهد نسبت به کار و وفای به عهد است.

*پیگیری مداوم مصوبات جلسات/ بستن بستر تنگ‌نظری در تعامل مدیران

رئیس شورای اداری کهگیلویه با تأکید بر اینکه جلسات را تعقیب و نظارت خواهم کرد، افزود: توجه به شعائر دینی و اسلامی اسلام متنی و فرامتنی در گفتار، رفتار و در انتقال از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی تعاملات درون‌بخشی بین نیروها و جریان‌های سیاسی را بعضاً در بین مدیران ضعیف خواند و با بیان اینکه بستر اعمال سلایق و طوایف در سطح شهرستان بسته خواهد شد، تأکید کرد: نباید مدیری بنا به سلایق سیاسی و رابطه خویشاوندی در تعامل و همکاری با دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی کوتاهی کند.

*حضور مدیران در مراسمات ملی و مذهبی و نماز جمعه

کریمی خواستار پیوند و ارتباط با ارباب‌ رجوع بر اساس کرامت انسانی شد و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مدافع گفتمان تدبیر و امید باشند.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه تحرک کافی برای مدیران در همه حوزه‌ها را لازم دانست و با بیان اینکه هر مدیری ضمن تسلط بر گفتمان باید در حوزه تخصصی به خوبی وارد باشد، افزود: هر مدیری رفتار و گفتار خود را به اجرای مراسمات ملی و مذهبی و شرکت در نماز جمعه ملزم کند.

کریمی با اشاره به برگزاری نشست‌ها با مصوباتی بدون پشتوانه اجرایی، نظارت را هدایت محور برای رسیدن به هدف مبتنی بر نظرات مدیران عنوان و با تأکید بر نظم ارگانیک و سازمان یافته در جلسات، تأخیر و بی‌نظمی برخی از مدیران در نشست‌ها را غیرمنطقی و توجیه نشدنی خواند و گفت: این جلسه آخرین جلسه رسیدگی بر موضوعات گذشته است و از امروز نگاه در کلان تعریف خواهد شد.

این مسئول گفتمان دوم را خواسته‌های منطقی اصولی جامعه شهرستان برای حل ابتدایی مشکلات دانست و با اشاره به نگاه مهم دولت تدبیر به بنیاد اقتصاد برای رسیدن به توسعه راه‌های رسیدن به این هدف را مستلزم ارائه آمار دقیق و اطلاعات عنوان کرد.

کریمی برای برون رفت از مشکلات کهگیلویه تشکیل اتاق فکر در هر دستگاه متشکل از متخصصان و رابط فرمانداری برای بررسی را راهکار ویژه مطرح و تصریح کرد: فرهنگ عذرخواهی در ادبیات مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تقویت و نهادینه شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president