آوای جنوب

فجر فریادی ماندگار ، از شعار حاج بهرام تا شکوه حاج غلام / یادداشتی برنحوه سخرانی۲۲بهمن گچساران

تاجگردونبسم الله النور
فجر فریادی است برآمده از دل انسانهایی که در تاریکی فریاد زدند تاطلوع حق را به دیده ی دل بنگرند نه آنانکه در روشنی داعیه ی سکانداری کشتی نور را دارندوفریادشان به فتنه گری می ماند تا شعار اتحاد.

مدتی است جنجال رسانه های محلی وجناح گیری برخی متعصبین که غفلتا یا عمدا باعث نفاق قبیله ای می شوند وجناحهای سیاسی را دیواری جهت تکیه بر ایده های ناکامشان می دانند وبه نام جناح وبه کام خویش کام دیگران را به کلماتی ناشایست در کامنتها باز می کنند آنقدر که ضعف شخصیتی خویش را پررنگتر از قدرت بیانشان جلوه می دهند دل اهل اندیشه را به درد آورده است.

آنگونه که بزرگمرد واندیشمند دینی دیارم برادر بزرگوارم آیت الله ملک حسینی قلم را به گفته ی لسان مزین نموده وآنان را که قصدفتنه گری در اذهان دارند نشانه رفته وجان کلامش آرامش روح قلمفرسایان معتقد به اسلام ومقام شامخ رهبری ومهری براستواری پاسداری از اندیشه ی اسلامی است این جلیل والامنظرآورده است:صداقت رسانه شجاعت و صراحت آن را می طلبد و امانت نیز شرافت و درایت رسانه را به همراه خواهد داشت. تحریف بنیان های فکری یک جامعه از رسانه فاسد شکل می گیرد، افزود: هدف گذاری ها، ارایه راه ها و شیوه عبور نشان دهنده صالح بودن یا فساد یک رسانه است.اگر ما منطقه ای، سرحدی و گرمسیری، حزبی و باندی خبر بدهیم، هیچ گاه از سیاست زدگی و قوم گرایی فاصله نمی گیریم.
آیت الله ملک حسینی همچنین اظهار داشت: برخی از ما خیال می کنیم اگر کسی باندبازی کند، سیاسی عمل کرده است در صورتی که اینطور نیست و بازی داده ایم یا بازی خورده ایم.
جان کلام از مریدم گرفته ورشته حرف را به افتخار ایام مبارک دهه فجر از سر می گیرم:
مردان سیاسی شهرم ریشه دارترین عقاید را دارند وبه تمامی آنان فراتر از شهرم به تمام مردان وزنان سیاسی شهرم افتخارمی کنم .به وجود پربار عالم ربانی مرحوم ملکحسینی بزرگ که مبارز بزرگی در دوران تاریکی بود ویادگارش همیشه همچون پدر کلامی گهربار دارند تا ده گانه های سیاست که در مقالاتم از وجودشان یاد وحمایت نمودم «« عزیزان من خدای را به پاس داشتن نعمت‌های سیاسی برجسته ی استان ‌این مهره‌های ده گانه‌ی قدرت؛ دکتر تاجگردون، دکترهدایتخواه، بزرگواری، سیدقدرت حسینی، سیدباقرموسوی، زارعی، سیدمسعودحسینی، حاج بهرام تاجگردون، موحد و استاندار مرد‌‌‌می ‌و دلسوز مهندس خاد‌‌‌می و سایر فرزندان توانمند استان‌مان در نقاط مختلف کشور سپاس ‌‌‌می‌گویم ده انگشتی که اگر در کنار هم هم دل و هم سطح شوند بار مشکلات اقتصادی را برداشته و دوش مردم رنجدیده را سبکتر ‌‌‌می‌کنند نه ‌اینکه در هم گره بخورند و مشتی بر پشت مردم باشند.و بدانیم قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری».
حال به فرخندگی ایام فجر وظفریابی خون برشمشیر قصد معرفی بزرگمرد سیاست گچساران دکترغلامرضا تاجگردون را دارم.
دکترغلامرضا تاجگردون مردی که در ۱۵ سالگی به جبهه رفت و امروز نماینده ی محترم شهرستان گچساران وباشت وجانبازی سرافراز وبرادر شهید احمدرضا تاجگردون است.

مردی که پسرعموی بزرگوارش حاج بهرام تاجگردون اولین نماینده ی مردم شهرمان درمجلس شورای اسلامی واز مبارزین سرسخت انقلاب اسلامی در دوران ستم شاهی است.

دکترتاجگردون درجهاد قلم وسیاست شهرمان آنچنان پرآوازه است که سخنرانی هایش در آذربایجان شرقی-استان قم ودیگرنقاط ایران از افتخارات هموطنانمان محسوب می شود.
حضور پرافتخار وی پس از ورود به مجلس شورای اسلامی با کسب ریاست کمیسیون برنامه وبودجه مجلس برگ زرینی در کارنامه ی فرزند گچساران بود.وبازهم حضوری دیگر رییس کمیسیون تلفیق بودجه –
وی فرزند مادری است که شاید یکی از بزرگترین نقطه ی اوج منزلتش در میان بانوان گچسارانی وقف حسینیه ی شهیدتاجگردون در محله ی کیامرثی است که جهت راحتی خانواده های محروم وهمشهریان دیگر در برگزاری مراسمات ترحیم ومذهبی است.بی هیچ مبلغی وتنها با ذکر فاتحه ای که یادآور یاد شهیدش باشد تازه دامادی که رخت شهادت سثیدی کفن را برسپیدی لباس دامادی تثبیت کرد.مادری که فرزندانی برومند در ترویج فرهنگ خدمت بی منت به مسلمانان سرلوحه ی زندگی اشان است.
شاید بیان پیامی که عدم رضایت راوی را در سخنرانی نکردن دکترتاجگردون اعلام می کرد در حضور نماینده عالی دولت در شهرستان فرماندار محترم دور از شأن سیاسی بود.

حاج عبدالرحیم رحیمی فرماندار محترم شهرستان گچساران وفرماندار دولت یازدهم در گچساران تنها شخصیت مسئول شهری فرای سیاست زدگی دیگران است.

در همه ی برنامه های سیاسی وعقیدتی شهر واستان حضور پررنگی دارشاید پیامی که عدم رضایت راوی اش را در سخنرانی نکردن دکتر غلامرضا تاجگردون اعلام می کرد در حضور نماینده ی عالی دولت در شهرستان گچساران فرماندار محترم ، دور از شأن سیاسی بود.

در نشست اداری گچساران شنیده ها در یکی از سایت ها اینگونه قلم خورد که اجازه ی سخنرانی به ابر مرد سیاست شهرم از جانب فردی بیان شد که سکان معرفی آثار انقلاب وحرکت ملی مراسمات دهه فجر را به دست دارد وطبعا از این عزیز وارسته انتظار می رود همکلام بزرگ مرد دینی استانم حاج آقا ملک حسینی بزرگوار سیاست را ابزار به چالش کشیدن عقاید نکند.

دهه ی فجر یک یادگار رویدادی ملی است و برچسب هیچ عقیده ی خاصی بر آن وارد نیست.اسلام دین همگان است وایام فرخنده برای هر ایرانی مسلمان نشانه ی غرور ملی است وکوبنده ترین شعار بر دهان استکبار زخم خورده اتحاد ملی هم با هر گرایش اعتقادی اسلامی است.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار دولت یازدهم وتنها فردی است که در همه ی برنامه های سیاسی وعقیدتی شهر واستان حضور پررنگی دارد .وی زودتر از هر مسئولی که مسئول برگزاری برنامه ی پرشکوه ۹ دی این روز افتخار آفرین در شهرستان بود حضور پیدا کرد.

وی سیاست زدگی وعقاید سنتی را در برنامه ی کاری لحاظ نمی کند .تنها به مشکلات می اندیشد.دکتر تاجگردون اندیشمند اقتصادی ومردی که در آذربایجان شرقی سخنرانی می کند در قم پای صحبت مردم ومسئولین می نشیند ودر برابر دیدگان همه مردم سرزمینمان در کمال ناباوری در جایگاهی در مجلس نشسته است که سالها بالاترین مقامهای سیاسی که در میان نمایندگان بودند به چنین رتبه ای نائل نشدند .او نماینده شهرستان ما وافتخاری برای فرزندان این دیاراست همانها که سراسر محرومیت را با محبت ها وزحمات شبانه روزی اش روز به روز هموارتر می کنند.
فرماندار محترم شهرستان گچساران تنها مرد سیاستمداری است که همانند دکترتاجگردون بی هیچ تفاوتی در میان عقاید با همه تعامل نظر دارد .

وی در مراسم شهدای مؤتلفه نیز حضور داشت وهیچ دعوت ومراسمی را به غضب ویا به کینه برنمی تابد وهمواره حضور دارد وهمواره اولین است ودر پی رفع حاجات مردم وشادی ونشاط آنان است.فرهنگ زنده نگه داشتن آیین های سنتی وبازی های محلی آخرین شاهکار این مرد بزرگ است که نشاط را به زندگی تب دار مردمی خسته بازآوردو در قالب جشنواره ی مشک وملار یاد سنتهای بومی را زنده کرد…

دکتر غلامرضا تاجگردون برادر شهید احمدرضا است.اولین شعارهای مرگ برشاه در گچساران در دوران ستم شاهی را پسرعموی وی حاج بهرام تاجگردون ویارانش سر دادند..

مردی که تنها به دلیل عدم اصلاح محاسن صورتش با وجود مدارک بالای تحصیلی در دوران خدمت سربازی مورد شکنجه عوامل رژیم واقع شد.

وی که از حضور در دفتر مدرسه ونشستن در کنار معلمانی که سیگار و مشروب وگاه اسباب لعب تفریحشان بود امتناع می کرد و در حیاط مدرسه دانش آموزان را ارشاد می نمود وبه آموزش وتعالیم دینی می پرداخت واینگونه بود که شاگردانش همفریاد اصنافی که همنشین وهمرأی وی بودند فریاد برآوردند وخواب ساواک گچساران را آشفته کردند .

مردی که در دوران سخت سیاست وانقلاب ترویج مذهب ناب محمدی کردوهمفریاد شهید حاج نجف بلادیان وشهید بشارت بزرگوار وشهید امینی وکیامرثی وپارسی حماسه آفرید.حماسه ای که بعدها در گچساران ماندگارترین نامها را در اذهان برجای گذاشت آیا نامگذاری به جای خیابانها ی شهر ومحلاتی چون طالقانی-مدرس-کیامرثی-بلادیان را فراموش نمودید؟

زحماتی که حاج بهرام تاجگردون را در شهر وذهن همشهریان ماندگار کرد.ونامگذاریهایی که شهدای انقلابی شهر را جاودانه کرد.حاج بهرام نامی است ماندگار-فراموش نشدنی –برگی از تاریخ .
زمانی که حاج بهرام تاجگردون به عنوان نماینده ی ارجمند شهرستان پایش به بهارستان رسید زمستان سیاسی شهر بهاری دیگر آغاز نمود وبا پیوستن نوگل شهید احمدرضا تاجگردون که در همان روز سخنرانی اش در جبهه خبر شهادتش رسید به همقطاران انقلابی اش به بار نشست.این مهر تأییدی بر راهی ماندگار است که حال دیگران با کلوخی پر ترک مانده از بغض گذشته می خواهند سدی بر راه سخنرانی دیگر بزرگواری از این خاندان باشند.سخنی دارم با برادران دینی وهمشهریان اندیشمندسیاسی
برادرم
مگر نه این است که پیامبر گرامی ما را به وحدت فرا خوانده ودین اسلام دین پاسداری از نظام خداوند است آیا این حرکت شما حرکتی برضد ارزش هایی نیست که مهر تأییدش را آراء میلیونی مردم سرزمینمان در صندوق آراء به اکثریت نشانده اند .آیا حضور دکتر تاجگردون که تمامی ایران زمین مسخ دانش اقتصادی وی هستند مردی که از پگاه تا پای شام پای محاسبه بودجه ای کشور وبا توافق آراء نظرش مورد احترام است اینقدر بر اینان غیرقابل تحمل شده است؟
از هر چالشی برای ضربه زدن به هم وعقایدمان استفاده می کنیم وپای فرصت طلبان را به حریمی که همه حسرتش را دارند باز می کنیم .مگر نه این است که هم استانی های من در حسرت رفاهی در خور منزلتشان هستند واین اندیشمندان سیاسی سرزمینمانند که قدرت یاری رساندن به محرومین را پس از سالها در رگ حیاتشان به جریان انداخته اند.

کلام عالم ربانی وعزیز بزرگوارم را بردیده ی منت می گذارم که درکلماتش آورده است وحدت را سرلوحه ی زندگی وخدمت خویش قرار دهید.تنها یک کلام دلنشین از هزاران کلام ودلنوشته های دکتر تاجگردون را بیان می کنم :منتظرم مشک آب را از دوش دختران تلچگاه پایین بیاریم
گزیده ای از فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه در استان در همایش استانداران :
آیت الله ملک حسینی:
حضرت مولا امیرالمومنین علی (ع) فرمود :آفرین بر کسی که عقل دیگران را با عقل خودش جمع ببندد.
غالب موارد پیشنهادی را مردم استان از زبان استاندار محترم شنیدند اما تاکید بر اندیشه ها از ناحیه ی انسانهای دیگر عزم یک مدیر را در عملی کردن این اندیشه ها جزمتر می کند واین تاکیدها تقویت خاطری ست برای استاندار امروز .ما به عنوان بومی های استان باید بپذیریم که گاهی معارضات ما –سیاسی بودن ما-نزاعهای بومی واقلیمی ما و از این دست –اجازه نداد که شما به اهداف بلندتان برسید مواردی که مطرح کردند همه مواردی بود از نیازهای رشد وتوسعه ی استان و هیچ نگاهی به موانع پیش روی استان در درون وبرون استان نبود.بدون شک این مشاوره ها را شما به عزیزان داده اید.استانی که به واسطه ی منابع طبیعی به مفهوم عامش وبه لحاظ منابع انسانی به مفهوم حقیقی اش –لیاقت این استان را بیش از آنچه درونش است نشان می دهد.وشکوفا کردن این مورد وکم کردن فاصله ی منابع تا منافع را می شود با مدیریت صحیح –با مدیریت جهادی –خاصه در عرصه ی فرهنگ و عرصه ی اقتصاد طی کرد.

آوای جنوب / نرگس احمدپور

مطلبی که خواندید بخشی از کتاب جدید نرگس احمدپور از نویسندگان و هنرمندان شهرستان گچساران است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president