آوای جنوب

فرمانده انتظامی استان :

علاقه به اسلحه یک معضل اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد است

غلامزادهیاسوج – فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد علاقه برخی مردم این استان به اسلحه را عامل بروز برخی مشکلات و یک معضل اجتماعی دانست.

آوای جنوب؛

سردار غلامعباس غلامزاده بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با برخی معتمدین و سران قبایل و طوایف در کهگیلویه وبویراحمد افزود: استفاده غیرمتعارف از اسلحه در مراسم های عروسی و سایر جشن ها در این استان موجب بروز چند قتل شده است.

وی بیان کرد: همین تفنگ که روزگاری ابزاری ضروری برای عشایر و مردم غیور این استان محسوب می شد اکنون به لحاظ برخی استفاده های ناصحیح به عنوان مهمترین معضل و خطر در خانواده ها تبدیل شده است.

غلام زاده اظهار داشت: با توجه به بروز حوادث ناگوار و قتل هایی که ناشی از شلیک اسلحه در مراسم ها و جشن های مختلف در استان رخ داده یکی از انتظارهای نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی از معتمدین محلی، راهنمایی و ایفای نقش آنها در این راستا است.

وی بیان کرد: تحقق و ایجاد امنیت و آرامش جامعه در گرو همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم با پلیس است.

غلام زاده گفت: نقش افراد ذی نفوذ و دارای پایگاه اجتماعی در این راستا تعیین کننده تر و با ارج تر از سایر افراد جامعه است.

فرمانده انتظامی استان عامل بروز برخی از جرایم در استان را ناآگاهی دانست و خواستار ارتقای سطح آگاهی های جامعه و خانواده ها شد.

وی به افزایش پدیده مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: دامنه وسیع این معضل حتی به روستاهای این استان کشیده شده است.

غلام زاده اظهار داشت: بزرگان و معتمدین محلی باید در هنگام بروز درگیری و ناهنجاری ها آب بر روی آتش باشند نه اینکه خود عامل بروز تنش و درگیری شوند.

ریش سفیدان و متعمدین حاضر در این نشست نیز به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و ارایه راهکارهای خود برای کاهش ناهنجاری هاو جرائم و ارتقای امنیت در این استان پرداختند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president