آوای جنوب

خادمي استاندار

رسانه ها تریبون نخبه نماها نشوند / انتقادات استاندار از برخی از کامنت ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ اداره و مدیری حق استفاده از امکانات دولتی برای حمایت از کاندیدهای احتمالی و نمایندگان فعلی در انتخابات مجلس را ندارند.

خادمی استانداراستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از مشکلات استان ناشی از افرادی است که یدک نخبگی را به دوش کشیده و تحت عنوان نخبه قومیت ها را برجسته می کنند و لذا رسانه ها نباید تریبون چنین افرادی شوند.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اصحاب رسانه این استان همواره در حوزه های نقد، تبلیغ و ترویج فعالیت ها و سیاست های دولت فعالیت داشته اند و همراهی آنها در حل مشکلات این استان قابل چشم پوشی نیست.

وی با تأکید بر اینکه هدف از نقد باید ایجاد انگیزه در مسئولان و بهبود اوضاع باشد، اظهار داشت: در صورتیکه نقد ضد این هدف باشد باعث بی انگیزگی و تخریب شده و ضد توسعه عمل می کند و در این صورت دیگر ارزشی ندارد.

خادمی با بیان اینکه ارزش ابزار به اهداف آن است، تصریح کرد: ارزش رسانه به عنوان رکن چهارم توسعه به روشنگری و نقد آن است که دولت ها و صاحبان قدرت را به پاسخگویی و شفافیت وادار می کند.

وی عمده فعالیت رسانه های این استان را در راستای نیازهای استان دانست و یادآور شد: هدف رسانه و معیار حرکت آن باید این باشد که چه میزان به توسعه و بهبود چهره استان کمک می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حرکتی که منجر به تخریب چهره استان می شود ضد توسعه است و باید جلوی چنین حرکاتی را گرفت.

خادمی اضافه کرد: بهتر این است که رسانه ها در خصوص موضوعاتی که مورد نقد قرار می دهند در ابتدا اطلاعات لازم را کسب کنند، زیرا نقد بدون آگاهی تبعات زیادی به همراه دارد.

وی به تفاوت خبرنگاران با توده مردم اشاره داشت و تصریح کرد: خبرنگاران باید اتفاقات و رخدادهای جامعه را از فیلتر دانش خود گذرانده و آمارها را به اطلاعات تبدیل کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به انتخابات سال جاری، گفت: در بحبوحه انتخابات به منظور افزایش مشارکت مردم اطلاع رسانی ها گسترده تر می شود.

خادمی به نقش رسانه ها در انتخابات اشاره داشت و افزود: رسانه ها باید به گونه ای عمل کنند که از سویی اطلاع رسانی آنها به افزایش مشارکت مردم منجر شود و از سوی دیگر فردای روز انتخابات رقابت ها به اتمام رسیده باشد.

وی با بیان اینکه رقابت ها باید سالم و مطابق با قواعد مربوطه باشد، اظهار داشت: بخشی از این فرهنگ سازی به عهده رسانه ها است.

استاندار با تأکید بر اینکه باید شخصیت حقیقی افراد را از شخصیت حقوقی آنها متمایز کنیم، بیان کرد: گاهی مطالبی در برخی سایت ها در قالب کامنت انعکاس داده می شود که شخصیت فردی و حقیقی افراد را مورد هجمه قرار می دهد و حتی گاهی ممکن است باعث ایجاد تشنج در یک طایفه شود.

خادمی تأکید کرد: در جامعه مدنی بلندگو در اختیار همه افراد قرار نمی گیرد، بنابراین رسانه ها نباید فضا را در اختیار چنین افرادی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث انتخابات خاص است، عنوان کرد: در بحبوحه انتخابات نیز ممکن است انتشار یک خبر یک نامزد انتخاباتی یا طرفداران وی را دچار مشکل کند یا حتی منجر به ایجاد مشکلاتی برای استان شود.

استاندار ادامه داد: بخشی از مشکلات این استان نیز ناشی از افرادی است که یدک نخبگی را به دوش می کشند در حالیکه نخبه نیستند.

خادمی تصریح کرد: چنین افرادی قومیت را تحت عنوان نخبه برجسته می کنند و رسانه ها نباید تریبون چنین افرادی شوند و نباید عقاید و نظرات این افراد را انتشار دهند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اتفاقات اخیر رخ داده در دانشگاه آزاد یاسوج نیز گفت: در فضاهای بسته به خصوص در دانشگاه ها صدور مجوزها به عهده دانشگاه است وهیأت نظارت دانشگاه موظف است همه الزامات لازم را برای برگزاری مراسمات بررسی کند و تنها هنگامی که احساس شود برگزاری یک مراسم امنیت کلی استان را تهدید می کند شورای تأمین ورود پیدا می کند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در حمایت از کاندیدهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: با شروع فرآیند انتخابات هیچ مدیری و اداره‌ای حق استفاد از امکانات دولتی برای حمایت از کاندیدهای احتمالی و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۷ اسفند را نخواهند داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. صادق گفت:

    آقای کشاورز رئیس بهزیستی گچساران علاوه بر توزیع پول .کسانی که قصد ندارند به آقای تاجگردون رای بدهند را علنا تهدید، میکند،، و هلال احمر امکانات خود را با نام نماینده توزیع میکند. جهاد برای معرفی متقاضیان پام کشاورزی اعلام میکند باید حتما از دفتر نماینده نامه بیاورند. و سایر ادارات بدون نامه دفتر نماینده به ارباب رجوع پاسخ نمیدهد،، آقای استاندار یک نفر را بفرست تا علنا این موارد را مشاهده کند..،

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president