آوای جنوب

رئیس منابع آب گچساران: پروژه آبرسانی امامزاده جعفر باشت آماده بهره‌برداری است

بهگامرئیس منابع آب گچساران با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز تست آزمایشی بهره‎برداری از پروژه آبرسانی امامزاده جعفر (ع)، از آمادگی کامل این پروژه بزرگ جهت افتتاح خبر داد.
آوای جنوب؛

صبح امروز تست آزمایشی پروژه بزرگ امامزاده جعفر (ع) و ماهور باشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی جهت تامین آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه با موفقیت استارت خورد.

عارف بهگام در حاشیه این بازدید ضمن ابراز امیدواری از انجام موفقیت‌آمیز این پروژه، اظهار کرد: پروژه بزرگ آبرسانی دشت امامزاده جعفر و ماهور باشت دارای ۴۶ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه عظیم ۳۶ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به این منطقه انتقال داده می‌شود.

رئیس منابع آب گچساران با بیان اینکه افتتاح این پروژه موجب ایجاد تحول چشمگیری در اقتصاد منطقه می‌شود، تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه با افتتاح این پروژه زیر کشت آبیاری نوین می‌رود.

بهگام با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز تست آزمایشی این پروژه، بیان کرد: این پروژه سالانه ۳۵ میلیون مترمکعب آب به اراضی منطقه پمپاژ می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه روستاهای پاکوه، بیدزرد، ماهور باشت، امامزاده جعفر (ع)، سربیشه، خربل و سرآب ننیز از جمله روستاهای هدف این پروژه هستند، خاطرنشان کرد: اراضی سمت راست جاده مسیر گچساران ـ باشت نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی از آمادگی کامل این پروژه جهت افتتاح خبر داد و اظهار داشت: این پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

شناسایی ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت امامزاده جعفر(ع)/اجرای طرح پایلوت در این منطقه

رئیس منابع آب گچساران از شناسایی ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت امامزاده جعفر(ع) خبر داد و گفت: طرح پایلوت در این منطقه اجرایی می‌شود.
خبرگزاری فارس: شناسایی ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت امامزاده جعفر(ع)/اجرای طرح پایلوت در این منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عارف بهگام عصر امروز در نشست طرح پایلوت دشت امامزاده جعفر گچساران که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه طرح آبرسانی به زمین‌های دشت امامزاده جعفر(ع) از جمله طرح‌های مهم و عظیم در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: این پروژه از جمله طرح‌های اجرایی ملی در شهرستان است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه فوق‌الذکر رو به اتمام است، افزود: بهره‌برداری از این طرح بزرگ موجب رونق کشاورزی و اشتغال در شهرستان می‌شود.

رئیس منابع اب گچساران با اشاره به اینکه تاکنون جهت اجرای طرح بزرگ آبرسانی به زمین‌های امام زاده جعفر(ع) ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: ۳۸۱ حلقه چاه آب مجاز در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۱۴ حلقه حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر(ع) وجود دارد، اذعان کرد: متاسفانه به علت برداشت بی‌رویه کشاورزان این منطقه از آب سفره‌های زیر زمینی، آب چاه‌های این دشت بین چهار تا ۱۶ متر پایین رفته است.

بهگام از شناسایی ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت امامزاده جعفر(ع) خبر داد و گفت: طرح پایلوت در دشت امامزاده جعفر(ع) اجرایی می‌شود.

این مسئول، کنترل اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مجاز، جلوگیری از کشت محصولات پرمصرف و تقویت گروه‌های کشت را از جمله اهداف مهم اجرای طرح پایلوت در این منطقه خواند و اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی که موجب کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی شده است، امروز با بحران آب مواجه هستیم.

رئیس منابع آب گچساران حراست از منابع آب را عامل مهمی در توسعه پایدار هر منطقه دانست و گفت: مهم‌ترین راهکار جهت جلوگیری از هدر روی منابع آبی در شهرستان نیز تغییر الگوی کشت است.

بهگام در ادامه خواستار همکاری مردم شهرستان جهت استفاده بهینه و صرفه‌جویی از منابع آبی در شهرستان شد و افزود: افت ذخیره منابع آب در دشت امامزاده جعفر ناشی از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی این منطقه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    ضمن خسته نباشید به مهندس بهگام از مدیرعامل آب منطقه ای نقل قول شده این مرحله تست آزمایشی است پروژه فعلا آماده بهره برداری است تست کامل مشروط به تامین برق برای ۱۰ پمپ همزمان است که این میزان برق تامین نشده وپشت برق باشت ظرفیت ندارد وشرکت برق منطقه ای مشغول افزایش ظرفیت است اگه برق تامین شود تمام پمپها باید بطور همزمان ۱۰ روز کار کنند اونوقت بهره برداری شروع شود

  2. ناشناس گفت:

    ضمن خسته نباشید به مهندس بهگام از مدیرعامل آب منطقه ای نقل قول شده این مرحله تست آزمایشی است پروژه فعلا آماده بهره برداری نیست تست کامل مشروط به تامین برق برای ۱۰ پمپ همزمان است که این میزان برق تامین نشده وپشت برق باشت ظرفیت ندارد وشرکت برق منطقه ای مشغول افزایش ظرفیت است اگه برق تامین شود تمام پمپها باید بطور همزمان ۱۰ روز کار کنند اونوقت بهره برداری شروع شود

  3. ناشناس گفت:

    جانم فدای رهبر
    جان خودتان یک رییس باید تمتم فاکتورهای لازم را داشته باشد
    آیا تاگنون به نوع صبحت کردن ایشان ت.جه کرده اید.باز خدا را شکر بیشتر در همین جلسات شهرستان می باشد.
    یک توصیه به ایشان تورا به خدا در جلسات بیرون از شهرستان نروید.واگر بنابر رفتن شد هیچ نگویید.هم نوع صوت وصدات .وهم نوع صحبت کردنت هر کسی را به خنده وا میدارد.خواهشن آبروداری کنید خواهشن.
    تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد

  4. ناشناس گفت:

    جانم فدای رهبر
    یه نصیحت به مدیر کبنا نیوز .حداقل مثل آوای جنوب باشید
    کامنتها را گلچین نفرمایید.
    در مورد نقطه نظرهای که راجه به پسر پیمانکار خادمی کامنت گذاشتیم چرا ثبت نشده چرا
    ایشان متن زذه بودن .بقیه حق اظهار نظر داشتند پس چرا نیست چراچراچرا
    آها اون کمکه لابد قطع میشه

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president