آوای جنوب

دروغ بزرگ چاقوکشی در فتنه ۸ آذر یاسوج / یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کنند

در این اعتراضات دو نفر از آقایان و یک نفر از خانم‌های دانشجوی اصلاح‌طلب آسیب دیدند و..

۱۳۹۳۱۰۰۶۱۳۳۸۴۵۵۹۲۴۳۷۷۳۳۴مسئولان سیاسی و قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت موضوع استفاده از «چاقو» برای حمله به خانم «آذر منصوری» را تکذیب کردند.

آوای جنوب؛

هشتم آذرماه سال جاری در آستانه روز دانشجو یکی از تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد یاسوج از «آذر منصوری» عضو حزب اتحاد ملت ایران برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه دفتر انجمن فرهنگ و سیاست این دانشگاه دعوت کرد.

در این میان با توجه به سوابق سیاسی «آذر منصوری» و حضور وی در اغتشاشات سال ۸۸ باعث شد، جمعی از دانشجویان طیف مخالف نسبت به حضور وی در دانشگاه آزاد یاسوج اعتراض داشته و با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر فتنه‌گر» اعتراض خود را نسبت به حضور «آذر منصوری» اعلام کنند.

در ادامه این مراسم و با بالا گرفتن اعتراضات کار به جاهای باریک کشید و دانشجویان موافق و مخالف حضور آذر منصوری با هم درگیر شدند، در حاشیه تنش به وجود آمده عده‌ای از دانشجویان طیف مخالف برای نشان دادن اعتراض خود به سمت «آذر منصوری» حرکت کردند در این بین و هنگام خروج وی از سالن سخنرانی درگیرهایی بین دو طیف دانشجو به‌وجود آمد که پس از اتمام این ماجرا و با انتشار سخنان موافقان و مخالفان حضور منصوری مباحثی مبنی بر استفاده از «چاقو» برای حمله به منصوری مطرح شد که در ادامه این گزارش سعی خواهیم کرد، اصل موضوع را از زبان مسئولان جویا شویم تا پایانی باشد بر شایعاتی که در رابطه با این موضوع به وجود آمده است.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج پس از ماجرای لغو سخنرانی آذر منصوری و اتفاقات حین و بعد از آن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود: در این اعتراضات دو نفر از آقایان و یک نفر از خانم‌های دانشجوی اصلاح‌طلب آسیب دیدند.

عارف یزدانی در ادامه تصریح کرد: بعد از شعار دادن جمعیت، از سه طرف به سمت ما هجوم آوردند، در همین حال یکی از خانم‌های آن جمعیت در‌ حالی‌ که چاقویی در دست داشت به قصد حمله به طرف ما آمد که دست و شکم یکی از دانشجوها زخم برداشت و به علت حلقه‌ای که دانشجوها اطراف خانم منصوری زده بودند، وی از آسیب محفوظ ماند و او را به سمت اتاقکی هدایت کردیم و بعد هم توانستیم آن خانم مهاجم را متوقف کنیم.

اما آذر منصوری عضو حزب اتحاد ملت ایران نیز در صحبت‌هایش بعد از این ماجرا، نامی از چاقو نبرد، و در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: من البته به دلیل حلقه اطرافم چاقویی ندیدم، اما بچه‌های تشکل دیده بودند، من فقط دیدم که یکی از خانم‌ها با عصبانیت خاصی به سمت من حمله‌ور شده است.

بنابر این گزارش، مسئولان سیاسی و امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها موضوع استفاده از چاقو را رد کرد.

مهرداد کرمی نیز پس از انجام تحقیقات کامل، جامع، دقیق و بررسی تمامی قراین و ملاحظه گزارشات رسمی و غیررسمی استفاده از «چاقو» در این اعتراضات را تکذیب کرد.

وی به جد موضوع استفاده از «چاقو» را تکذیب و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های به‌عمل آمده موضوع حمله با چاقو به سمت خانم آذر منصوری دروغ است.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به رسانه‌ها توصیه کرد: رسانه‌ها باید دقت کنند هر گزارشی را بدون بررسی تبعات مختلف آن منتشر نکنند چرا که با انتشار اخبار کذب علاوه بر بار حقوقی و قضایی آن، چهره استان را هم مخدوش می‌کند.

فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال خبرنگاری در این زمینه بیان کرد: «یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کنند» و استفاده از چاقو کذب محض است.

به گزارش فارس، اینکه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت موضوع استفاده از «چاقو» برای حمله به خانم «آذر منصوری» را تکذیب کرد و مشخص نیست چرا برخی افراد برای دامن زدن به این موضوع با شانتاژ و سخنان دو پهلو آب را گل‌آلود کردند؟

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president