آوای جنوب

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

خیانت‌های بنی‌صدر دلیل بسیاری از مشکلات در سال‌های اولیه دفاع مقدس بود

سرداربوعلیفرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیانت‌های بنی‌صدر دلیل بسیاری از مشکلات در اوایل جنگ بود.

آوای جنوب؛

سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن به دنبال این بود که نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارد و به همین دلیل صدام بعثی را در جنگی نابرابر در برابر ایران تجهیز کرد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در اوایل وضعیت به گونه‌ای بود که تا چند کیلومتری دزفول پیش آمده بودند و جاده خوزستان به تهران زیر تیررس مستقیم دشمن بعثی قرار داشت.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در اوایل جنگ به دلیل خیانتی که بنی‌صدر به کشور کرد مشکلات زیادی پیش آورد و خیانت‌ها به حدی بود که ۳۴ روز طول کشید تا توپخانه ارتش از شهرضا به جنوب کشور رسید.

وی عنوان کرد: ممانعت‌های اولیه رئیس‌جمهور مخلوع این مشکلات را پیش آورد اما رزمندگان از پای ننشستند و سپاه و بسیج و ارتش همدل و هم‌صدا دشمن بعثی را از خاک کشور عقب راندند.

بوعلی تبیین کرد: دشمن بعثی که از سوی آمریکا و استکبار جهانی حمایت می‌شد در اواخر جنگ نیز شیطنت کرد و به مدت ۱۵ روز ناجوانمردانه بخش‌هایی از خاک کشور از جمله مهران را گرفت که در این جا نیز با رشادت همه رزمندگان و فرماندهانی مانند شهید صیاد شیرازی درس محکمی به دشمن داده شد و اکنون ایران اسلامی به واسطه جان‌فشانی رزمندگان دلیر و ایثارگران خود جزیره‌ای باثبات در کل منطقه است.

وی بیان کرد: مردم نشان داده‌اند که هر روز مستحکم‌تر از روز گذشته در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود ثابت‌ قدم ایستاده و اجازه خودنمایی به هیچ دشمنی را نخواهند داد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president