به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب ساعتی پیش نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد حوا معارفه نماینده ولی فقیه در استان، با حضور مسئولان ارشد استان و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در یاسوج آغاز شد.

استاندار در ابتدای این نشست گفت: شورای اداری امروز با بقیه روزها فرق دارد بحث معرفی نماینده ولی فقیه استان و تکریم ایت الله ملک حسینی است.

حسین کلانتری بیان کرد: مردم این استان در مراسم تشییع حاج قاسم سنگ تمام گذاشتند حضورشان چشم گیر بود آنچنان حضور پیدا کردند که کمتر کسی در خانه مانده بود.

وی افزود: در مراسم تجلیل از شهدای سانحه هوایی مراسم بی نظیری در مساجد و حسینیه ها برگزار شد باید از این مردم قدردانی کنیم.

کلانتری در ادامه گفت: دستور کار جلسه تکریم نماینده ولی فقیه در استان است که زحمات زیادی کشیدند از روزی که به این استان به عنوان خادم امدم دیدم آیت الله ملک حسینی چقدر در دل مردم جا دارد و چقدر مردم به وی اعتماد دارند و چقدر با آغوش باز مردم را می پذیرد.

وی افزود: شهادت میدهم در این مدت هیچ کار شخصی از ما نخواست و اگاهانه در خط ولایت خدمت می کرد این یک سرمایه بزرگ است.

کلانتری ادامه داد: آیت الله ملک حسینی در روزهای اول که وارد استان شدم به من گفتند در حال برنامه ریزی هستم تا سید نصیر به مرکز استان بیاید و ویژگی های اقای حسینی را برای من گفتند.

استاندار همچنین به امام جمعه پیشین یاسوج اشاره کرد و گفت: در این مدت هر زمانی آیت الله حسینی خطبه می خواند همه با حس صد در صد معنوی گوش میدادیم، هر چه از دل بر آید به دل نشیند.

کلانتری در پایان گفت: همان گونه که من و مسئولان حامی و همراه ایت الله ملک حسینی بودیم همین همراهی و همکاری را با اقای حسینی خواهیم داشت.

در ادامه این آیین امام جمعه سابق یاسوج گفت: سخنرانی که سه تا ” میم ” یعنی « مختصر، مفید و مجانی » داشته باشد سخنران خوبی است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: یکی از الطاف خدا بر ما ملت ایران مسله رهبری بزرگ مرد بی نظیر تاریخ معاصر امام راحل و رهبری و پیشوایی است که مردم را رهبری کرد، یک رهبر و امت توانستند معجزه قرن را به وجود بیاورند و رژیم سلطنتی ۲هزار ساله پلشتی را ساقط کردند.

وی افزود: از جمله نعمت های دیگر که فراوان هستند مساله نماز جمعه است که در سراسر کشور انجام می شود تقوا زرهی است که انسان در قدیم از تیر حفظ می کرد و امروز جلیقه ضد گلوله است از تمامی عزیزان و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و از همه تشکر میکنم.

حسینی با بیان این که امیدواریم این مساله خیر و برکت برای استان باشد، گفت: مردم ما همه شیعه دوازده امامی هستند، همیشه با رژیم طاغوت در جنگ بودند، در تنگ نامرادی و تنگ گجستان جنگیدند، این از افتخارات مردم ماست، مردمی متدین که شیعه علی هستند و در تمامی زمینه ها و انتخابات و در تمامی مراحل که لازم بود به صحنه آمدند و نسبت به کشور همیشه در ردیف اول بودند.

امام جمعه سابق یاسوج در ادامه گفت: جمعیت زیادی نداریم اما چنان درخشیدند که گویا بیشترین جمعیت را دارد، ۲۲و نیم درصد جمعیت ما در دفاع مقدس حضور داشتند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: خاندان ملک حسینی و حد بزرگوارشان و خود ایت الله ملک حسینی مبارز بودند و با تمام وجود میان مردم بود، مشگل گشا، شجاع و نترس بود، فرزند ایشان نیز همان ویژگی ها را دارد که امیدوارم خداوند به این خانواده و ایت الله سید شرف الدین طول عمر عنایت کند و سید نصیر حسینی که هم نماینده ولی فقیه و هم امام جمعه هستند آرزوی موفقیت دارم.

حسینی به مساله انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات هم نزدیک است مردم برای انتخاب نماینده مجلس خدا را در نظر بگیریم، تیم و باند و قبیله روز قیامت به درد ما نمی خورد آنچه به درد ما می خورد انسجام و وحدت است.

وی به شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان داد انقلاب زنده است همه آنهایی که برای سردار اسلام در دنیا تشییع و مراسم برگزار کردند نسبت به ترامپ تنفر دارند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این نشست گفت: اصلی ترین علت این تغییر بیماری آقای حسینی بود و جز این موضوع هیچ نکته دیگری مطرح نبود.

حجت الاسلا محمدیان ادامه داد: خود ایت الله ملک حسینی نظرشان این بود مثل همه استان ها مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام ‌جمعه یکی شود، اولویت ما بدون هیچ تردیدی خود وی بود، اولویت این بود آیت الله ملک حسینی امامت جمعه را بر عهده بگیرند که به دلیل مشغله هایی که در شیراز داشتند این مسولیت را نپذیرفتند و با پیشنهاد خودشان این مسئولیت بر عهده سید نصیر حسینی گذاشته شد بنابراین موضوع جا به جایی و آن تغییر و تحول با مدیریت شخص ایت الله ملک حسینی اتفاق افتاد.

وی افزود: نکته مهم این است سرمایه بزرگی که خاندان ملک حسینی دارند تکیه گاه مهم ما در استان است و سرمایه سید نصیر به این سرمایه افزوده می شود.

محمدیان گفت: رهبر انقلاب به آیت الله ملک حسینی توصیه کردند حضورشان در استان همچنان پررنگ باشد از زحمات دلسوزانه اقای ملک حسینی تشکر داریم و از اقای حسینی امام جمعه نورانی و دوست داشتی که از افراد تراز اول کشور بودند تقدیر و تشکر داریم و برای سید نصیر حسینی که از امروز نماینده ولی فقیه هستند ارزوی موفقیت داریم.

وی خطاب به نماینده جدید ولی فقیه در استان گفت: اقای حسینی این بار سنگینی است، افتخار روحانیت این است در همه صحنه های اجتماعی پیشرو بوده است همیشه همراه مردم و دلسوز مردم بوده است، افتخار روحانیت این است در القای درک درست اتفاقات به مردم به خوبی همراهی می کند، سختی ها را تحمل میکند، افتخار روحانیت این است مدال خدمت گذاری مردم بر سینه اش بدرخشد شما نیز سنگ صبور مردم باشید و همراهی کنید با این مردمی که بارها افتخار آفریدند این مردم همیشه در خط مقدم فداکاری هستند.

در ادامه رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: این استان بیش از ۱۸۰۰شهید دارند و چقدر مردمان گرم و صمیمی هستید از قدیم که به استان رفت و آمد داشتم پر عاطفه گرم و صمیمی هستند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: به صلابت همین کوه دنا در برابر کفر همیشه مقاوم بودند و اهل مجاهدت بودند و هستند و همیشه در صحنه های مختلف حضور دارند.

جایگاه نماینده ولی فقیه فراجناحی است/با انسجام در مسیر پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد گام برمی‌داریم

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جایگاه ولی فقیه و به تبع آن نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اختصاص یه طیف و جریان خاصی ندارد، گفت: از همه طیف‌ها، گروه‌ها و جریان‌ها برای پیشرفت استان مدد می‌جویم.

جایگاه نماینده ولی فقیه فراجناحی است/با انسجام در مسیر پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد گام برمی‌داریم

به گزارش آوای جنوب حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی، اظهار داشت: همان طور که ولی فقیه فراجناحی و مربوط به همه اقشار مردم است نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها فراجناحی بوده و اختصاص به طیف و گروه خاصی ندارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنده خادم همه مردم هستم این فرمان ولایت فرمان خدمت است همه افراد، اشخاص، طیف‌ها و جناح‌ها در کنار بنده مانند برادر هستیم و از همه شما برای خدمت بیشتر و پیشرفت استان در ابعاد مختلف مدد می‌جویم.

حسینی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که آرمان‌های جهانی داریم، اضافه کرد: آرمان‌های ما مهدوی است به آینده جهان و به طلوع خورشید عالم‌تاب ولایت می‌نگریم. باید به تناسب این آرمان و اهداف و این نگاه برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه برای رسیدن به آرمان‌ها می‌بایست خیلی از اختلاف ها را کنار بگذاریم، ادامه داد: ما دشمنانی قسم خورده داریم،دشمنانی که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم با همه قدرت بر همه ابعاد زندگی ما می‌تازند. به هیچ کس و هیچ جناح و طیفی رحم نخواهند کرد لذا باید وحدت و انسجام را سرلوحه کار قرار دهیم.

حسینی به جایگاه امام جمعه و ولی فقیه اشاره کرد و افزود: انرژی و توان باید به شکلی به وحدت برسند و در مسیر نظام انقلاب و خدمت به مردم بکار گرفته شود.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی مهری حکومت‌های دست نشانده و ظلم و جور طاغوت قرار گرفته بود محرومیت بی‌نهایت داشت امروز اما به برکت نظام اسلامی و انقلاب شکوه و پیشرفتی معجزه‌آسا در این استان اتفاق افتاده و هرگز قابل قیاس با گذشته نیست.

حسینی ادامه داد: ماهیت انقلاب و ظرفیت‌های موجود می‌طلبد که پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

وی از نیروی انسانی به زیربنای پیشرفت یک جامعه نام برد و با بیان اینکه استان ما از ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی برخوردار است، بیان داشت: برخی از طرح‌ها اگر مورد عنایت نگاه ویژه رهبری شود بسیاری از مشکلات مردم از جمله اشتغال جوانان حل خواهد شد این تقاضا را داریم که این خواسته و مطالبه محضر رهبر رسانده شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دست برادری به سوی شما دراز می‌کنم متعهد می‌شویم برای پیشرفت با هم باشیم و تا جان در بدن داریم از آرمان‌های انقلابی و الهی از نظام و اسلام و مکتب دفاع کنیم و همیشه مطیع ولایت فقیه باشیم تا سرافراز بمانیم.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خدمات و زحمات آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده پیشین ولی فقیه در استان و آیت‌الله حسینی امام جمعه پیشین یاسوج، حکم انتصاب حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به وی اهدا شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی: با فساد مخالف بودم و با ژست مبارزه با فساد بیشتر

نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تکریم خود گفت: احساس می‌کردم دوست دارم تلاش کنم. با فساد مخالف بودم و با ژست مبارزه با فساد بیشتر.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در مراسم تودیع خود از سمت نمایندگی ولی‌فقیه خطاب به نماینده جدید ولی‌فقیه این سمت را سخت و ساده دانست و گفت: نمایندگی انسانی بزرگ با آرمان‌های بلند سخت است اما همین مسیر ساده هم هست چرا که این فرد تمامی اهداف را مشخص و مسیر را نشان داده که طی کردن مسیری که خط‌کشی شده و راه‌های انحراف آن  با چراغ قرمز و مسیر منتهی به هدف با چراغ سبز ایجاد شده ساده است.

نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری در پیام  و حکم حجت‌الاسلام نصیر حسینی نماینده جدید ولی‌فقیه، مردم استان را به پاک سرشتی و غیرت ستودند که هیچ گاه در جنگ زیر بار دشمنان نرفتند و این ستایش بارها اتفاق افتاده در تشییع جنازه‌ای که ایشان در صدا و سیما دیدند مردم استان را ستودند و فرمودند من نه آنم که بر این خاطرات درگذرم. حتی در حکمی که به من دادند احترامی که به شما گذاشتند بیش از بزرگواری در حق من بود ایشان در آن حکم فرموده بودند به پیش درخواست و پیشنهاد شما!یعنی شما را لایق دیدند که با درخواست شما مردم من نماینده ایشان باشم.

وی خطاب به نماینده جدید ولی‌فقیه گفت: حضرت آقای حسینی این مردمی است که رهبری آنها را ستودند و خیلی روشن توصیه شده به حضور مردمی، ارتباط صمیمی با همه اقشار، نگاه پدرانه به جوانان و نونهالان گویا شما را در دانشگاه و حوزه‌ها دیده است و می‌گویم ساده است جون خط کشی شده که حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: روحانیت استان در کنار نماینده جدید ولی‌فقیه است، احترام شما و روحانیت سرمایه‌ای برای حرکت آینده است و تردید نکنید حضور و برخوردهای شما هر روز سرمایه‌ای برای فردای شما است و امیدوارم موفق شوید.

نماینده مردم کهگیلوبه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سپاسگزارم از رهبر انقلاب در سال‌ها اعتماد برای خدمت، مدعی خدمت نیستم اما مدعی عدم خیانت هستم تلاش نکردم حق کسی ضایع شود اما نمیدانم تلاش کردم حقی ادا شود یا خیر؟  احساس می‌کردم دوست دارم تلاش کنم. با فساد مخالف بودم و با ژست مبارزه با فساد بیشتر. از حقوق فقیر و غنی دفاع کردم  چون دفاع از حق فقیر به تنهایی وجاهت دوستی و حقوق اغنیاء ثروت دوستی بود اما دفاع از حق همه را حق دوستی می‌دانستم و تلاش کردم چنین جلوه کنم نمیدانم توانستم یا نه؟

آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: سعی کردم به مردم احترام بگذارم اما اگر بی احترامی کردم از خدا و مردم عذرخواهی می‌کنم اما بیشتر سپاسگزارم از مقام معظم رهبری که این مسوولیت را برداشتند و استعفا را پذیرفتند که مبنایی دارد.

نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میل به مسوولیت را صحیح نمی‌دانم اما گریز از مسولیتی که آمده حماقت است، افزود: مسوولیت اگر آمد باید پذیرفت بی‌مسولیتی نکوهش دارد مسولیت شکر ندارد بلکه صبر دارد و اگر کسی در مسئولیت موفق بود اجرا او صبر دارد.

وی عنوان کرد: مسولیت اگر رفت باید شکر کرد نه اینکه مسولیت و توفیق خدمت رفت شکر به این دلیل که  اگر انسان نتواند آن را ادا کند چه عقبوتی در کمین است؟ بر مسئولیت باید صبور و شکور بود و بر بی‌مسولیتی نه!نه گریختن از مسولیت صحیح است نه گریستن بر رفع مسئولیت لذا خدای متعال این تشکر از مقام معظم رهبری در رفع این مسئولیت برای فراهم شدن آینده و بستری برای خدمت دیگر در امور علمی را بپذیرد.