آوای جنوب

حسنعلی عزت خواه: کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۷ مدرسه کم دارد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آمار واقعی و نگران کننده‌ای از وضعیت زیرساخت‌های آموزشی در استان ارائه داد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به ساخت ۱۰۷ مدرسه و ۵۰۶ سرویس بهداشتی نیاز دارد.

یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ نشست خبری ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، سید رضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد، نیک اقبالی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش: کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۷ مدرسه کم دارد / ۵۰۶ سرویس بهداشتی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد کمبود داریم / ۷۱۷ مدرسه بدون حیاط / ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایش

حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست، بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان را واقعه بسیار بزرگ تلقی و اظهار کرد: اعتقاد بنده این است که خیران نسبت به دیگران زودتر به بلوغ فکری رسیده‌اند. آنها برای تربیت نسل آینده برنامه دارند و اقدام آنها در ساخت مدرسه بسیار در تربیت نسل جوان اثرگذار است. خیر خشت و آجر روی هم نمی‌گذارند بلکه قلب و انسانیت روی هم می‌گذارند. بر اساس آیه قرآن کریم؛ «هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، (در راه خدا) انفاق کنید؛ و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است.»

وی در ادامه گفت: بیش از ۵۵ نفر خیر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند که این رخداد برای اولین بار در استان اتفاق می‌افتد. و خیرین مدرسه‌ساز کمک می‌کنند که آینده کشور بهتر ساخته شود.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این سند با شش زیر نظام روبرو است که فضا، تجهیزات و فناوری یکی از این ریزنظام‌‌ها است.

وی با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی خدمات بسیار خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت، افزود: ۱۸۳ هزار و ۱۰۳ نفر دانش‌آموز در سه هزار و ۱۹۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت توجه خوبی مدرسه‌سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. هزار مدرسه در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۱۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر دانش‌آموز را پوشش می‌دهند؛ یعنی بیش از ۳۱ درصد مدارس در سطح شهر است که بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان را در خود جا می‌دهند. همچنین بیش از ۶۸ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد در روستاها بنا شده‌اند که بیش از ۳۳ درصد دانش‌آموزان را در خود جا می‌دهند، یعنی ۶۱ هزار و ۶۵۲ نفر دانش‌آموز روستایی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

عزت‌خواه ابراز کرد: این نشانه عدالت در توزیع زیرساخت‌ها است که به‌خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به مناطق محروم اجرا شده است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ساخت ۱۰۷ است. یعنی ۱۰۷ مدرسه دو شیفت و استیجاری داریم که ۷۰ درصد اینها در شهرستان بویراحمد واقع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۳۵ مدرسه نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و در مجموع اگر الان بخواهیم شروع کنیم به ساخت و ساز و بازسازی مدارس به ۴۴۲ مدرسه نیاز داریم که احداث و تعمیر شود.

وی اضافه کرد: ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی داریم، بعضی از مدارس سیستم گرمایشی ندارند و برخی هم سیستم گرمایشی استاندارد ندارند.

عزت‌خواه گفت: ۲۳۰ مدرسه نیاز به ایزوگام دارد که در فصل زمستان سقف آنها با «چکه» می‌کند و شرایط نامناسبی را ایجاد می‌شود. ۷۱۷ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد حیاط است که اثر زیادی در روحیه همدلی و نشاط دانش‌آموزان دارد.

حسنعلی عزت خواه: کهگیلویه و بویراحمد 107 مدرسه کم دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۷۰۸ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به گازکشی دارد و ۵۰۶ مدرسه نیاز به سرویس بهداشتی دارد. البته منظور نیست که سرویس بهداشتی در این مدارس نیست بلکه خیلی از این مدارس باید سرویس بهداشتی آنها بازسازی و تعمیر شود و همچنین بعضی از مدارس با کمبود سرویس بهداشتی روبرو هستند. مثلاً مدرسه‌ای که ۶۰۰ دانش آموز دارد، پنج سرویس بهداشتی جوابگو این تعداد دانش‌آموزان نیست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president