آوای جنوب

تپه نورالشهدا یاسوج در «خاموشی»؛ وعده‌ مسئولان ۱۲ ساله شد

index ۱۳۹۳۱۰۱۴۰۰۱۷۵۰۹۵۰۴۴۲۸۱۹۳تپه نور الشهدا یاسوج که در پارک جنگلی این شهر واقع شده, ۱۲ سال است میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس است این در حالیست که این پایگاه فرهنگی از وجود کمترین امکانات محروم است.

آوای جنوب؛

تابستان سال ۸۲ مردم شهید پرور و ولایتمدار یاسوج میزبان ۸ شهید گلگون کفن بی‌نام و نشان بودند ولی از آن تاریخ تاکنون تنها بارگاهی ساده بر مزار آنها ساخته شده است.

با وجود آنکه مردم و بویژه جوانان دین‌ باور شهر یاسوج در مراسمات مذهبی مختلف در طول سال میهمان ۸ شهید گمنام در تپه نورالشهدای این شهر هستند ولی با گذشت ۱۲ سال از دفن این شهدای بی‌نام و نشان اقدام خاصی برای تبدیل کردن این مکان به یک کانون فرهنگی انجام نشده است.

زیارتگاه عاشقان به انقلاب و اسلام واقع در پارک جنگلی یاسوج درست در بالا دست شهر چنان مظلوم واقع شده که بعد از سال‌ها هنوز محوطه سازی در خور و شانی احداث نشده و خبری از فضای سبز، سرویس بهداشتی، حسینیه و نمازخانه نیست.

سردار محمد باقرزاده در خاطراتش آورده است مقام معظم رهبری یک روز به زیارت شهدای گمنام کلکچال مشرف می‌شوند و در آنجا به یکی از همراهانش می‌فرمایند “باقرزاده کار عاقلانه‌ای کرد شهدا را به اینجا آورد بگویید اینجا را بسازد تا همچون نگینی بر تهران بدرخشد”.

این فرموده نشان از توجه رهبر معظم انقلاب به اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است. چه خوب است حال که تاکید ایشان بر امر توجه به یاد و مقام شهدا است ما نیز بارگاه این ۸ شهید بی‌نام و نشان را در تپه‌ مشرف به یاسوج پایتخت طبیعت ایران, بیش از پیش مورد توجه قرار داده و آن را به کانون توجهات در استان تبدیل کنیم.

این در حالیست که وضعیت فعلی تپه نور الشهدا با نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد. برای مثال وضعیت فعلی حسینیه‌ای که در جوار آرامگاه شهدای ثپه‌ نور احداث کرده‌اند نیمه کاره رها شده و البته این مکان بیشتر شبیه نمازخانه کوچکی است و شباهتی به حسینه ندارد هرچند هم اکنون در سرمای زمستان و گرمای تابستان جوانان انقلابی و مومن شهر یاسوج برای برگزاری مراسمات مختلف مذهبی از آن استفاده می‌کنند.index

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تنها در هفته دفاع مقدس به آرامگاه شهدای گمنام یاسوج می‌آیند

مسئول هئیت مذهبی شهدای گمنام یاسوج با انتقاد از نبود سیستم روشنایی در تپه نورالشهدای یاسوج، گفت: شهدای گمنام در یاسوج گمنام تر شدند به طوری که فردی که سال ۸۲ خود از روستای تل‌خسرو واقع در ۱۵ کیلومتری تپه نورالشهدا این شهدای بی‌نام و نشان را بدرقه کرده بود روزی از من پرسید اینجا قبر کیست؟

بنیامین بهمنی‌زاده با اشاره به اینکه هئیت مکان مشخصی برای انجام فعالیت‌هایش ندارد، اظهار داشت: تپه نور شهدا سرویس بهداشتی، وضوخانه، حسینیه، نمازخانه و … ندارد و ما خود اعلام امادگی کردیم در صورتی مصالح بدهید حاضریم کارهای بنایی را برای احداث وضوخانه و .. انجام دهیم.

وی عنوان کرد: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تنها در هفته دفاع مقدس برای عطر افشانی می‌آیند و دیگر از آنان تا هفته دفاع مقدس سال آینده خبری نیست.

بهمنی‌زاده با بیان اینکه ترویج ازدواج ساده از خواسته‌های مقام معظم رهبری است گفت: تاکنون چند ازدواج قرار بود در جوار شهدای گمنام یاسوج انجام شود ولی به دلیل فراهم نبودن شرایط و امکانات منتفی شد.

مسئول هئیت مذهبی شهدای گمنام یاسوج افزود: تاکنون یک یادوراه شهدای گمنام در یاسوج برگزار نشده است.

روشنایی تپه نورالشهدا یاسوج انجام می‌شود

مدیرعامل توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات روشنایی تپه نورالشهدای یاسوج بزودی به پایان می‌رسد.

داود راهزادی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدفن این شهدا در تپه مشرف به شهر یاسوج بوده و مسیر دسترسی آن از روشنایی برخوردار نبود شرکت برق استان در یک اقدام ضربتی این پروژه را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: این مسیر از شرکت پخش فراورده های نفتی استان تا تپه نورالشهدا ادامه دارد .

راهزادی با بیان اینکه هدف از انجام این کار احترام به مقام شامخ شهیدان گمنام دفن شده در تپه نورالشهدا یاسوج است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه زوار این شهدا می‌توانند در تمامی اوقات شبانه روز به زیارت این شهیدان بروند.تسنیم/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president