آوای جنوب

تصفیه خانه فاضلاب دهدشت، پروژه ای بلاتکلیف و غیر قابل استفاده

فاضلاب دهدشتدهدشت- تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بعد از چند سال بلاتکیلیفی و غیر قابل استفاده همچان برای بهره برداری نیازمند توسعه شبکه جمع آوری و استقبال مردم برای خرید انشعاب فاضلاب است.

آوای جنوب / حسین خدمتی

فاضلاب شهر دهدشت وروان آبها با جاری شدن در مزارع کشاورزی و عدم ساماندهی از سوی متولیان سالهای زیادی است که علاوه بر خطرات زیست محیطی سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

فاضلاب با جاری شدن و نفوذ در مزارع کشاورزی روستاهای جنوب شهر دهدشت کسب وکار کشاورزان را نیز دچار مشکل کرده است.

روستاییان تنها منبع درآمد آنها زمین های کشاورزی است که درچنگال فاضلاب شهر دهدشت محصور وغیر قابل کشت باقی مانده اند.

وارث عرفانی کشاورز ساکن جنوب دهدشت غیر قابل کشت بودن زمین های کشاورزی را ناشی از کم کاری مسوولان دانست و گفت: تنها منبع درآمد مردم زمین های کشاورزی محصور مانده در فاضلاب است.

علی حسینی هم بوی تعفن روان آبهای فاضلاب دهدشت را آزاردهنده و غیرقابل تحمل خواند و گفت: هدایت فاضلاب به تصفیه خانه از سوی مسوولین ضروری است.

فاز اول سیستم تصفیه خانه دهدشت با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال سالهای گذشته با حضور مسوولان آب و فاضلاب کشور، استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

با توجه به اینکه چندین سال از افتتاح این تصفیه خانه می گذرد ولی تاکنون از سوی مسوولین هیچ گونه اقدامی در راستای هدایت فاضلاب شهر دهدشت به این تصفیه خانه انجام نشده است .

تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت آن روزی که با آب شیرین از سوی مسوولین افتتاح شد بارقه های امیدی در دل شهروندان و کشاورزان هفت روستای پایین دست به وجود آورد ولی همچنان کشاورزان چشم انتظار اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای راه اندازی این تصفیه خانه هستند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه بلاتکلیفی تصفیه خانه فاضلاب را یک معضل دانست و گفت: با توجه به صرف هزینه های زیاد باید فاضلاب شهر دهدشت به تصفیه خانه فاضلاب هدایت شود.

سید شرمت الله حسینی پرور همکاری مسوولان آب و فاضلاب شهری استان را برای ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب ضروری خواند وافزود: فاضلاب شهر دهدشت تهدیدی برای سلامت مردم است.

رییس آب وفاضلاب شهری کهگیلویه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر ایجاد شده گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب به کندی پیش می رود وباید برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شبکه جمع آوری را نیز باید توسعه داد.

نادر صفاری افزود: برای راه اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب باید بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر اجرا شود.

وی اظهارکرد: در سال جاری ۱۷ میلیارد ریال اعتبار ملی برای شبکه جمع آوری فاضلاب دهدشت تخصیص داده شد.

صفاری عدم استقبال شهروندان از خرید انشعاب فاضلاب شهری را یکی دیگر از دلایل کندی پروژه دانست و تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ فقره انشعاب از سوی مردم خریداری شده است.

وی عنوان کرد: برای بهره برداری از فاز دوم، سوم و همچنین شبکه جمع آوری فاضلاب ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تاکنون چندین بار از سوی رسانه های مجازی مشکل تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت رسانه ای شده است ولی تاکنون مسوولین هیچ گونه اقدامی در این راستا انجام نداده اند.

شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با ۵۳ هزار نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت کهگیلویه وبویراحمد است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president