آوای جنوب

در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما

تاج گردون : درباره حذف یارانه ها در دولت چند صدایی وجود دارد

تاجگردونغلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت و در رابطه با یارانه ها و حذف بخشی هایی از آن به گفت و گو نشست.

آوای جنوب؛

مسئله حذف یارانه نقدی ثروتمندان از مسائلی است که هنوز راهکار حل ان کشف نشده و همچنان در پس پرده ابهام است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بررسی لایحه بودجه ۹۴ معیار ۲ و نیم میلیون تومان درآمد و چند شرط دیگر از جمله اختصاص منابع ساماندهی نقدی به استان ها و دیگر موارد لحاظ شده بود گفت: نمایندگان تلاش می کنند که در هر طرحی که برای حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی اجرا می شود دولت هم همراه باشد و به اجماع برسد.

غلامرضا تاج گردون در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: در فرایند بررسی احساس شد که دولت حاضر نیست فشار بیاورد و اعلام کرد برای حذف یارانه نقدی با معیار دو و نیم میلیون تومان درآمد به اطلاعات اقتصادی نیاز دارد که آنها را در اختیار ندارد و نمی توان به راحتی شناسایی کرد.

وی گفت: البته وزارت تعاون بررسی هایی کرده است که نشان می دهد هفت تا ده درصد از جمعیت کشور ثروتمند هستند و دولت معتقد است به تدریج این کار را انجام دهد.

تاج گردون با بیان اینکه ۲۰ اسفند زمان تعیین شده برای حذف یارانه نقدی نیست افزود: هم در دولت و هم در مجلس نگاه سیاسی وجود دارد البته سهم مجلس به نظر من زیاد است چون مجلسی ها بیشتر با مردم برخورد دارند.

رئیس کمیسیون تلفیق گفت:‌ برخی آمارها نشان می دهد همچنان هفتاد تا هشتاد میلیارد ریال یارانه پنهان در اقتصاد کشور پرداخت می شود که بخش عمده ای از آن سهم ثروتمندان است و باید به سمت ساماندهی پرداخت نقدی حرکت کنیم.

تاج گردون درباره اینکه ثروتمندان می گویند این یارانه نقدی سهم ما از درآمد نفتی است افزود: این استدلال غلط است و نباید منابع عمومی را به طور غیر بهینه تخصیص دهیم و باید با افزایش قیمت ها میزان مصارف و هزینه های یارانه نقدی برابر شود.

وی گفت: در دولت چند صدایی وجود دارد و البته سازمان مدیریت برنامه ریزی تمایل بیشتری دارد که یارانه ثروتمندان حذف شود و وزارت نفت واقعا در شرایط سختی است چون باید منابع یارانه نقدی را تامین کند و ادامه این روند شاید باعث تعطیلی پالایشگاه ها و شرکت های نفت و گاز شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president