آوای جنوب

تاجگردون : بحث برگشت‌پذیری تحریم‌ها نقد اصلی منتقدان به برجام است

تاجگردونعضو گچسارانی کمیسیون ویژه بررسی متن برجام، با بیان اینکه برجام به‌عنوان یک روش برای برون از مشکلات مثبت است، گفت: در شرایط کنونی اعضای کمیسیون برجام با هر نوع سلایق سیاسی به جد و تلاش در حال بررسی توافق هسته‌ای هستند.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره رویکرد کنونی کمیسیون ویژه بررسی برجام در بررسی توافق هسته‌ای، گفت:در شرایط کنونی اعضای کمیسیون برجام با هر نوع سلایق سیاسی به جد و تلاش در حال بررسی توافق هسته‌ای هستند و در این راه کمیسیون نشست‌های سنگین و طولانی را با حضور مسئولان مربوطه برگزار و اعضای کمیسیون گزارش‌های این افراد را استماع کردند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی برنامه پیش‌روی مجلس برای بررسی برجام مشخص نیست، زیرا اگر نشست‌های این کمیسیون به همین صورت پیش برود، در نهایت کمیسیون گزارشی را به صحن علنی ارائه می‌کند، اما اگر دولت به‌دنبال ارائه لایحه برجام باشد، نحوه بررسی و تصویب آن هم نیازمند برنامه ریزی است.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قدرت برجام، گفت: برجام در کلیات به‌عنوان یک اتخاذ روش برای برون از مشکلات مثبت است، حال برخی از دوستان مقاومت و انتقاد از برجام را ناشی از توقعاتشان نسبت به وضعیت مطلوب‌تر می دانند، به‌طور مثال می‌گویند ما می‌خواستیم به یک وضعیت مطلوب و مناسب برسیم، اما با این برجام تحقق آن وضعیت نمی‌شود.

تاجگردون ادامه داد: از طرف دیگر افرادی که در مقام دفاع از برجام حضور دارند، می گویند که بیشترین امتیازاتی که ما می‌توانستیم از ۱+۵ در بحث هسته ای بگیرم، در برجام آمده است.

عضو کمیسیون ویژه بررسی متن برجام، افزود: یکی از نگاه مورد بحث و انتقاد در برجام، موضوع برگشت‌پذیری تحریم‌ها است، به طوری که اگر ما با اعتراض یکی از اعضای ۱+۵ مواجه ‌شویم، امکان دارد تحریم‌ها برگردد، از طرف دیگر پذیرش حق غنی سازی، تحقق حقوق هسته ای از نقاط قوت برجام است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president