آوای جنوب

تاجگردون : اگر نیاز باشد برای بهبود قراردادهای مختلف در نفت قانون مجلس را تغییر می دهیم

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی آرزوی کارمند یا کارگر صنعت نفت رفتن تا دفتر وزیر یا معاون وزیر نفت برای حل مشکلش باشد، این به معنای آن است که ما نتوانسته ایم مشکلات این قشر را در منطقه حل و رفاه وآسایش نیرو را تامین کنیم.

تاجگردوننماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار صنعت نفت نیازمند اصلاح و استانداردسازی است.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون جمعه شب در نشست هم اندیشی «نفت و توسعه» در جمع کارکنان نفت و گاز گچساران با ابراز نگرانی از ورود تفکرات سیاسی در صنعت نفت اظهارداشت: صنعت نفت یک مجموعه کاملا تخصصی و فنی بوده که باید با دید فنی و مهندسی به آن نگاه کرد.DSC_0378

وی همچنین ورود افراد غیر فنی در صنعت نفت را برای این صنعت بسیار نگران گننده عنوان کرد وافزود: استانداردهای صنعت نفت در سال های اخیر تا حدودی دستخوش تغییر شده که این موضوع بسیار خطرناک است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی آرزوی کارمند یا کارگر صنعت نفت رفتن تا دفتر وزیر یا معاون وزیر نفت برای حل مشکلش باشد، این به معنای آن است که ما نتوانسته ایم مشکلات این قشر را در منطقه حل و رفاه وآسایش نیرو را تامین کنیم.

تاجگردون تاکید کرد: با تغییر مدیران عامل مناطق یا حتی مدیران ارشد نمی توان اینگونه مشکلات را به طور کامل حل کنیم و برای رفع این مشکلات تنها نیازمند اصلاح و استانداردسازی ساختار صنعت نفت هستیم.

وی افزود: در یک اقتصاد نفتی دید مردم به صنعت نفت بایستی خیلی وسیع تر از این باشد و سهم مردم مناطق نفت‌خیز در توزیع منابع بایستی خیلی بیشتر از آنی باشد که تاکنون بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از اشتغال زایی ترین پروژه های صنعت نفت را اصلاح زیرساخت های قدیمی و آلوده نفت در مناطقی همچون گچساران عنوان کرد و افزود: در چند جلسه این پیشنهاد را به مقام وزارت نفت و مدیران ارشد داده ام که امیدوارم هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.

تاجگردون افزود: در صورت اختصاص نیم درصد درآمد نفتی به بازسازی تاسیسات قدیمی و بازسازی صنعت نفت تحولی عظیم در یک پروژه چندساله برای بازسازی صنعت نفت صورت خواهد گرفت.

وی توجه به مقوله توسعه را یکی از ارکان مهم اقتصادی در کشورهای پیشرفته عنوان کرد و افزود: معیارهای توسعه تنها با بسترسازی علمی و تقویت زیرساخت ها امکان پذیر است.

تاجگردون همچنین به مشکلات کارگران غیر رسمی نفت اشاره کرد و گفت: جرقه تعیین تکلیف وضعیت کارگران غیررسمی نفت و گاز گچساران به خوبی زده شده و در گام نخست رایزنی های خوبی نیز با مسئولان وزارتخانه انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: وضعیت قرارداد کاری کارگران غیررسمی نفت در یک کار مستمر از هیچ گونه منطقی پیروی نمی کند.

وی افزود: بایستی قراردادهای مختلف در نفت اصلاح شود و در صورتی که نیاز باشد حتی قانون را هم در مجلس تغییر دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین از اصلاح قانون مالیات درخصوص کارکنان صنعت نفت مناطق جنوب در بودجه سال جاری خبر داد.

تاجگردون افزود: در سال های گذشته برای جلوگیری از پرداخت مالیات ۲۰ درصدی کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت براساس قانون خدمات کشوری به طور سالیانه اقدام می شد که این مشکل را به طورکامل در قوانین بودجه ای سال جاری برطرف کردیم و همان مالیات ۱۰ درصدی برای کارکنان مناطق نفتخیز لحاظ می شود.

در این دیدار عای اکبر خافظی رییس سابق اداره ترابری نفت و دکتر مرتضوی و بهروز باشتی زاده به نمایندگی از کارگران به ایراد سخن پرداختند.

با تشکر از امین دهقانی

برای دیدن گزارش تصویر به صفحه اول سایت مراجعه کنید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نفت از همکاران گفت:

    تا دیروز حافظی دور سید قدرت بود امروز هم دور تاجکردون برای پست است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president