کد خبر : 7104
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 فروردین 1394 - 15:03

بستر استفاده از منابع آب در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست

بستر استفاده از منابع آب در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بستر استفاده از منابع آب در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست، گفت: استفاده بهینه از آب سدهای موجود نیازمند اجرای طرح جامعه و مطالعاتی در بخش تخصیص است. آوای جنوب / سیده طیبه سعادتی نیک شورای حفاظت منابع آب سه شهرستان کهگیلویه، چرام و

لطفیمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بستر استفاده از منابع آب در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست، گفت: استفاده بهینه از آب سدهای موجود نیازمند اجرای طرح جامعه و مطالعاتی در بخش تخصیص است.

آوای جنوب / سیده طیبه سعادتی نیک

شورای حفاظت منابع آب سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده ظهر امروز با حضور فرمانداران و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

علی لطفی در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب بارندگی در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال آبی ۹۳ استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۳۹ درصد کاهش بارندگی داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استحصال بیش از ظرفیت دشت‌ها، ایجاد چاله و تهدید تاسیسات زیربنایی در اطراف دشت‌ها و بهره‌برداری نامعقول به دلیل پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی باعث شده دشت‌هایی که محل آبادانی بوده تبدیل به بیابان شوند.

لطفی توسعه پایدار در بخش کشاورزی را امری ضروری خواند و افزود: می‌طلبد بهره‌برداری از منابع آبی با در نظر گرفتن شرایط موجود صورت گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری فرمانداران در بهره‌وری صحیح آب و سوق دادن مصارف آب به سمت استفاده مطلوب و بهینه شد و گفت: در ارتباط با کل منابع آبی که در اختیار داریم نیازمند سیاست‌گذاری جدی هستیم.

وی با بیان این‌که در سیاست‌گذاری آب باید شغل، درآمد و میزان بهره‌وری مورد توجه قرار گیرد وضعیت آب شرب در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده را مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ناپایداری آب این شهرستان‌ها مطالعه طرح تامین آب حومه شرقی دهدشت از سد کوثر در دستور کار قرار گرفته است.

لطفی خواستار لحاظ این طرح در پیوست بودجه امسال شد و گفت: با عملیاتی شدن طرح آب شرب قریب به ۲۰۰ روستا در درازمدت با تلفیق منابع فعلی تامین خواهد شد.

این مسئول طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت را مورد اشاره قرار داد و با هزینه‌بر خواندن این طرح از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت طرح خبر داد و گفت: آبرسانی حومه غربی دهدشت پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی را زیر پوشش قرار خواهد داد که اشتغالزایی، درآمدزایی و پایداری جمعیت از مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سدهای موجود در حوزه کهگیلویه و لنده و استفاده از آب این سدها توسط شهرستان‌های مجاور ساختار سدسازی در حوزه مارون را مناسب ندانست و تصریح کرد: بستر استفاده از منابع آب در سطح استان ایجاد نشده است.

لطفی فراهم شدن زیرساخت‌ لازم و اجرای طرح جامع و مطالعه شده در بخش تخصیص را راهکار استفاده از آب سدهای موجود در حوزه استان عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.