آوای جنوب

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

بدهی ۱۹۰۰ میلیاردی دولت به گندم‌کاران/ پرداخت کل بدهی تا دو هفته آینده

حجتیوزیر جهادکشاورزی از بدهی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی دولت به گندم‌کاران خبر داد.

آوای چنوب؛

محمود حجتی امشب در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسائل و مشکلات کشور در دو سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: دولت یازدهم بعد از انتخاب توسط مردم در انتخابات سال ۹۲ با مشکلات زیادی از جمله در مسائل بین‌المللی و مسائل هسته‌ای مواجه بود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مسائل بین‌المللی و هسته‌ای و اجماع جهانی که علیه ایران شده بود منجر به تحریم‌ها شد و آثار و تبعات تحریم‌ها بر اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مشهود بود.

وی عنوان کرد: حدود ۷۰ کشتی‌ در آب‌های بین‌المللی منتظر منابع ارزی بودند که بتوانند منابع خود را که عمدتا مواد مورد نیاز و همچنین نهاده‌های دامی، گندم، برنج و سایر محصولات مورد نیاز بود را تخلیه کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در طول دو سال اخیر در بخش کشاورزی اظهار کرد: برای مثال در سال ۹۲ کل گندم خریداری شده از کشاورزان ۴ میلیون و ۷۰۰ هزاران تن بود که نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان خرید گندم از کشاورزان داشتیم.

وی با اشاره به جهش چشم‌گیر در خرید گندم از کشاورزان در سال جاری گفت: امسال بیش از ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که هفت هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

حجتی با اشاره به اینکه نارضایتی کشاورزان به‌حق است، تصریح کرد: هنوز طبق آخرین آمار ۱۹۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاریم که باید با تمهید جدی دولت این رقم پرداخت شود.

وی گفت: در هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این رقم تا قبل از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان، رقمی معادل ۲۶ میلیارد تومان بود که امیدواریم تا دو هفته آینده کل بدهی خود به کشاورزان را بپردازیم.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با همه توان اجرایی می‌شود/تصویب و ابلاغ در شورای اقتصاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با همه توان اجرایی می‌شود.

محمود حجتی عصر امروز و در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص دیدار روز گذشته اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با هیئت دولت چراغ راهی برای اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شورای اقتصاد به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده است و ما در وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با همه توان اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس از یاسوج، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته دولت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده، مقرر شده در سفر دو روزه خود به این استان علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری، کلینیک دندانپزشکی، ایستگاه پمپاژ چال‌موره، چاه تلخ باشت و سیستم آبیاری قطره‌ای ۲۵۰ هکتاری باغات شمس‌آباد چرام را نیز افتتاح کند.

همچین دقایقی قبل و با حضور محمود حجتی پروژه بزرگراه یاسوج – شیراز به طول ۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president