آوای جنوب

سعید عاکف در گچساران:

بحث هسته‌ای و تحریم‌ها انحرافی توسط دشمن جهت دور کردن ما از اصل ماجراست

سعید-عاکف-خاک-های-نرم-کوشکپژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس گفت: بحث هسته‌ای و تحریم‌ها انحرافی توسط دشمن جهت دور کردن ما از اصل ماجراست.

آوای جنوب؛

همایش بزرگداشت روز ملی فناوری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران یکشنبه شب با حضور سعید عاکف کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و نویسنده کتاب (خاک‌های نرم کوشک)، اساتید و دانشجویان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

سعید عاکف در این همایش با اشاره به آیات و روایات فراوان در خصوص یاد مرگ، اظهار کرد: همانطور که شیطان متعدد انسان را به دعوت کارهایی می‌کند که از یاد مرگ غافل شود، دنیای استکبار نیز همانند شیاطین به دنبال این بوده که ما را به سمت حیوانیت خودشان کشانده و از این مهم دور کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه با بیان اینکه اگر هرآنچه در بحث نظامی، هسته‌ای و هر آنچه را که تصور کنیم کشورهای غربی و استکبار به آن رسیده‌اند، فرض کنیم ما نیز رسیده‌ بودیم به اعتقاد من به ارزش جوانان مسلمان و متعهد ما همانند شهدای دانشمند هسته‌ای نیست.

*وجود جوانان متعهد ایران نگرانی بزرگ کشورهای استکبار۱۳۹۴۰۱۲۴۰۰۰۰۴۳_PhotoL

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز آمریکا و امثال او به شدت از آن می‎ترسند، همین جوانان متعهد کشورمان هستند، افزود: اگر بخواهیم بگوییم این استکباران برای گرفتن احمدی روشن‌ها و شهریاری‌ها با چه نقشه‌های سنگینی به صحنه ورود پیدا کردند و چقدر هزینه و بها دادند که این جوانان متعهد را از ما بگیرند، شگفت زده می‌شوند.

عاکف ادامه داد: ترس استکبار از نیروهای قوی به لحاظ کارایی فنی و حرفه‌ای نیست بلکه آن‌ها نگران جوانان متعهد و به اعتقاد من مصطفی چمران‌های زمان هستند که با پیروی از مکتب ارزشمند اسلام دنیای استکبار را به لرزه در آورده‌اند.

نویسنده «خاک‌های نرم کوشک» در ادامه با اشاره به کتاب مقام معظم رهبری در خصوص انقلاب هند با بیان اینکه این کتاب را قبل از انقلاب رهبر فرزانه انقلاب نوشتند، یادآور شد: در این کتاب بنا به فرمایشات مقام عظمای ولایت، انقلاب هند را شیعیان هند بنیان گذاشتند که در پی آن انگلستان را به شدت به وحشت انداخت.

وی با تاکید بر اینکه آنچه آن‌ها از آن نگران هستند، مکتب اسلام است، بیان کرد: دشمنان ما گاها ما را بهتر از خودمان می‌شناسند، در کنفرانس معروف سالانه فلسطین، علت موفقیت کشور ما به زبان آن‌ها مجهز بودن به دو بال سرخ و سبز که به تعبیر آن‌ها بال سرخ اعتقادات مردم به کربلا و بال سبز اعتقاد به مهدویت بوده، است و تنها راه موفقیت خود را در گرفتن این دوبال از ما مطرح کردند.

این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس با اشاره به دیگر ادعاهای استکباران مبنی‎بر پایه محکم مکتب اسلام در فتح خرمشهر از دیگر موفقیت‌های کشورمان، با بیان اینکه مسئله خرمشهر یک مسئله ساده نبود و شیاطین عالم را متحیر کرد، گفت: یکی از سخنانی که پس از این پیروزی شکوهمند در کاخ سفید مطرح شد، گرفتن نیروهای متعهد و به تعبیر آنها فوق‌العاده از مابود که به تعبیر آنها بمب اتم هم نمی‌تواند آنها را خنثی کند.

* بحث هسته‌ای و تحریم‌ها انحرافی توسط دشمن جهت دور کردن ما از اصل ماجرا است

عاکف با بیان اینکه هدف از گفتن مطالب فوق‌الذکر این بود که تاکید کنم چه ما بخواهیم و چه نخواهیم جهان کفر بر روی این مسئله حساس شده است، اذعان کرد: این بحث هسته‌ای و تحریم‌ها در واقع انحرافی است که می‌خواهند از آن جهت دورکردن ما از اصل ماجرا استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من اصل اکنون مسئله سوریه و عراق بوده که دنیای استکبار تمام توانش را جهت پیروزی در این جنگ که ما آن را جنگ احزاب و انقلاب اسلامی می‌خوانیم، بکار گرفته و ما باید این مسئله را اولویت جبهه فرهنگی انقلاب قرار دهیم.

نویسنده «خاک‌های نرم کوشک» در ادامه با بیان اینکه در صدر اسلام همه دنیا برای کفر هرچه داشت آورد، با اشاره به تزریق نیرو از بیش از ۹۰ کشور جهان در جنگ سوریه و همچنین فرستادن نیرودر جنگ ۸ ساله ایران، یادآور شد: با توجه به اینکه بعضا از همین کشورهای پلید عربستان قریب به ۵ تا ۶ هزارکشته و اسیر در جنگ سوریه داشتیم، و ان‌ها خاطرنشان جمع بود که که بحث سوریه به اتمام می‌رسد اما به همان علت که جریان ایران تمام نشد، جریان سوریه نیز به اتمام نرسید.

کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه در ادامه سخنان با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه چرا این‌ها حریف چند نیروی دست خالی نشدند؟، چرا آنها گرفتار خودکشی شدند و چرا عربستان به سراغ یمن می‌رود؟، تصریح کرد: چون آنها نتوانستند علی‎رغم هزینه‌های سنگین، حق و معنویت را نابود کنند.

* عملکرد ضعیف کشور در خصوص انجام کار فرهنگی / این مشکلات به خود مردم باز می‌گردد

عاکف در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات دانشجویان مبنی بر عدم کار فرهنگی فعال در کشور، ضمن گلایه از عملکرد ضعیف کشورمان در این خصوص، عنوان کرد: ما به لحاظ کار فرهنگی ضعیف‌ترین کشور جهان هستیم یعنی صدا و سیمای ما در مقایسه با صدا و سیمای دیگرکشورها که یک سری شاخص‌ها یی و حتی نداشته‌های خودشان را بزرگنمایی می‌کنند نیز با داشته‌های فراوانی که داریم بسیار ضعیف عمل کرده است.

این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس یه ساخت سریال‌هایی در کشور کره اشاره کرد و افزود: کارشناسان ما وقتی این سریال‌ها را بررسی کردند، به این موضوع پی بردند که این سریال‎ها برگرفته از فرهنگ شهادت، بسیج، انقلاب و آنچه داشته ما بوده، است که آنها با ساخت یک سری سریال‌های تخیلی به خورد خودمان دادند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات و معضلات به خود مردم باز می‌گردد، با ذکر خاطره‌ای در سفر به شهر قطیف عربستان با اشاره به گروهی از مردم آن شهر که خود را به نام شهید برونسی نام نهاده بودند، ادامه داد: آن‌ها علت این کار را چنین بیان کردند که ما همه خود را فرزندان شهید برونسی می‎دانیم و همان هسته‌ها در عربستان جریانی را تشکیل دادند که وهابیت را به تکاپو انداخت، حال فرزندان ما چقدر شهید برونسی، آوینی، چمران و کاوه‌ها را می‌شناسند.

عاکف در سخنان پایانی خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انجام کار فرهنگی در کشور ما بسیار سخت بوده و تعبیر ایشان از انجام کارفرهنگی به اینکه همانند این است که بخواهیم با مژه‌های چشم خاک بکنیم و چاه درست کنیم، اظهار کرد: خود ما می‌توانیم منشا اثر باشیم همان طور که دیگران نداشته‌هایشان را بزرگ می‌کنند ما نیز داشته‌هایمان را نشان دهیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president