آوای جنوب

با دستور استاندار آب، برق و گاز برخی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد قطع می‌شود

خادمی استانداراستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌هایی که عوارض نوسازی و پسماند خود را در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با شهرداری‌ها تسویه نکنند آب، برق و گاز آن‌ها قطع خواهد شد.

آوای جنوب؛

ظهر امروز و به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و شهرداران مناطق مختلف این استان نشست کمیسیون عوارض نوسازی و پسماند برگزار شد.

در این نشست پس از اینکه تعدادی از شهرداران مشکلات خود را در خصوص عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در پرداخت عوارض نوسازی و همچنین عوارض پسماند بیان کردند نوبت به استاندار رسید تا از این حق شهرداری‌ها دفاع کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با بیان مشکلاتی که شهرداری‌ها در استان در پرداخت حقوق به کارگران خود و سایر مشکلات دارند، اظهار کرد: روزانه پیامک‌هایی از کارگران شهرداری دریافت می‌کنم که از عدم پرداخت حقوق آن‌ها طی چند ماه گلایه کرده‌‌اند و به دنبال آن شهرداران هم چنین پیام‌هایی را هر روزه برای ما می‌فرستند و از وضعیت فعلی بسیار نگران هستند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند همه دستگاه‌ها در استان از یکدیگر مطالباتی دارند اما سعی بر این است تا با کمترین حاشیه و تنشی این مطالبات پی‌گیری شود و دستگاه‌ها مطالبات یکدیگر را بپردازند.

خادمی گفت: همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر تعامل داشته‌باشند و مطالبات را پرداخت کنند و اجازه انباشته شدن آن‌ها را ندهند زیرا مشکل امروزی ما به دلیل انباشته‌شدن مطالبات است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قرار باشد به دلیل عدم پرداخت مطالبات و با برداشت اعتبارات یک دستگاه به دلیل بدهی، آن دستگاه تعطیل شود کار درستی نیست بلکه باید راهکارهای دیگری را در دستور کار قرار دهیم.

خادمی گفت: هر چند نباید از مطالبات بلندمدتی که در طول سال‌های گذشته تاکنون وجود داشته صرف‌نظر کرد اما باید به دنبال این باشیم که مطالبات یکی دو ساله اخیر به دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها پرداخت شود.

این مسئول اظهار کرد: لذا باید دستگاه‌ها بدهی سال‌های ۹۳ و ۹۴ خود را در خصوص عوارض نوسازی و پسماند جمع‌بندی کرده و آن را بپردازند.

خادمی با اعلام ضرب‌الاجلی برای پرداخت این بدهی‌ها تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که این کار را انجام ندهند خدمات آب و برق و گاز بر روی آن‌ها قطع خواهد شد.

وی به یاسوج مرکز استان اشاره کرد و با بیان این که در پرداخت عوارض نوسازی و پسماند علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مردم هم باید وظیفه خود را در پرداخت این عوارض انجام دهند، افزود: در شهری مانند یاسوج معاملات آن چنانی بر روی املاک می‌شود و ارزش املاک بسیار بالا بوده لذا توجیهی نیست که دستگاه‌ها و افراد عوارض را نپردازند و شهرداری‌ها در وضعیت فعلی باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president