آوای جنوب

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه مدرن طیور گچساران

آوای جنوب

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات گوجه کاران گچساران خاطرنشان کرد: در ارتباط با گوجه‌فرنگی به‌صورت خاص و یا در کل محصولات کشاورزی از زمانی که متولی بخش کشاورزی در کشور شده‌ام هیچ ممنوعیتی برای صادرات آن‌ها نگذاشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی استان از کشتارگاه مدرن طیور واقع در دشت لیشتر شهرستان گچساران بازدید کرد‌ و در جریان مشکلات و روند احداث این مجتمع کشتارگاهی قرار گرفت.

این مجتمع کشتارگاهی با مساحتی بالغ‌بر پنج هکتار و سطح زیربنا هفت هزار متر، امکان کشتار مرغ با ظرفیتی بالغ‌بر شش هزار قطعه در ساعت و انجماد یک هزار تن را دارا است.۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این طرح بوده هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی است که با راه‌اندازی این مجتمع برای ۷۵۰ نفر اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی سپس به منطقه ماهور باشت گچساران سفر کرد و دیگر طرح‌های اقتصادی‌ همچون مجتمع گلخانه‌ای این منطقه را افتتاح کرد. مساحت کل این مجتمع ۲۸ هکتار است که برای ۱۹۰ نفر اشتغال‌زایی دارد، پیش‌بینی تولید این مجتمع نیز ۲ هزار ۸۰۰ تن در سال (سبزی و صیفی‌جات) است.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص هدف از سفر به استان اظهار کرد: وزرای دولت رئیسی و خود رئیس‌جمهور هر هفته یا یک هفته در میان به استان‌های کشور جهت بازدید و بررسی مشکلات و پیشرفت کارها سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه فجر حدود ۱۰۰ پروژه از طرح‌های جهاد کشاورزی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا در حال بهره‌برداری هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعدادی از این طرح‌ها را نیز ما افتتاح کرده‌ایم تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنایع تکمیلی، تبدیلی، آب‌وخاک، آبخیزداری است که با بهره‌برداری از این تعداد طرح برای ۱۵۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال‌زایی ایجادشده است.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد و ظرفیت بسیار خوبی است و تلاش می‌شود تا در راستای توسعه جهاد کشاورزی این استان جلسات متعددی برگزار و اقدامات لازم انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات گوجه کاران گچساران خاطرنشان کرد: در ارتباط با گوجه‌فرنگی به‌صورت خاص و یا در کل محصولات کشاورزی از زمانی که متولی بخش کشاورزی در کشور شده‌ام هیچ ممنوعیتی برای صادرات آن‌ها نگذاشته‌ایم.

نیکبخت بیان کرد: اعتقادی به ممنوعیت نداریم و مسیر صادرات محصولات باز است با توجه به اینکه یکی از اولویت محصولات تأمین نیازهای داخلی است سعی شده تولید داخلی را با راهی همچون صادرات حمایت کرد و اولویت صادرات با کشورهای همسایه است، در حال حاضر عوارض صادرات گوجه‌فرنگی صفر است.

مدیر عامل شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران هم اکنون بیش از پنج طرح کشاورزی اقتصادی با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر در گچساران در دست دارد گفت: زنجیره تولید گوشت مرغ شرکت زردانه فدک هم اکنون با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست.

ایمان چرغانیان تصریح کرد : هم اکنون طرح پرورش مرغ گوشتی ۶۰۰ قطعه ای با سه هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینی یه مساحت ۶۰ هزار متر مربع با پیشرفت ۳۵ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: همچنین طرح مرغ مادر گوشتی در قالب ۳۳ هزار قطعه با اعتبار یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۵ درصد در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در دست ساخت است.

چرغانیان تصریح کرد: کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت ۴۶ هزار تن در سال با اعتبار یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال در حال تولید است.

وی ادامه داد: مساحت این طرح اقتصادی کشاورزی بیش از سه هزارو ۵۰۰ متر مربع است.

چرغانیان اظهار کرد: همچنین کارخانه کنستانتره دام و طیور با ظرفیت ۶ هزار تن در سال با ۵۰۰ میلیارد ریال در زمین مساحت ۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع اجرا و در حال تولید است.

وی عنوان کرد: هم اکنون مجتمع کشتارگاه با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت با یکهزارو ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در حالت ساخت است.

مدیر عامل شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران گفت: با بهره برداری کامل از این واحدها تولیدی بیش از ۸۰۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president