آوای جنوب

افتتاح و کلنگ زنی ۷۶پروژه عمرانی و اقتصادی در گچساران +تصاویر

آوای جنوب

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان  در گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ،گلزار شهدای روستای آب شیرین گچساران به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور  نماینده گچساران ، مسوولان استانی و شهرستانی در فضایی معنوی غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

شرکت کنندگان در این مراسم  با غبارروبی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.


در این مراسم  سید احسان عسکری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:  تعداد هشت پروژه عمرانی و اقتصادی به نمایندگی بچه از ۷۶پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ا این تعداد طرح ها بیش از ۶۸ مورد با اعتباری بیش از سه هزارو ۱۲۰ میلیون ریال افتتاح شد، گفت: همچنین عملیات اجرایی بیش از هشت طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از ۱۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

در ادامه محمد راستا، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح محور بهسازی راه  اصلی تقاطع شهرک صنعتعی چهاربیشه_امامزاده جعفر ،باباکلان و چرام اظهار کرد: این پروژه  در قالب قطعه اول بطول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد : روزی که کار را آغاز کردیم بسیاری فکر نمی کردند این پروژه به دلیل معارضات به سرانجام برسد .

راستا تصریح کرد: این پروژه تا بی بی حکیمه ۷۲کیلومتر است که با احداث این مسیر طول مسیر به ۵۴کیلومتر کاهش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد:  مشکل کمبود اعتبار در پروژه های  راه و شهرسازی وجود دارد که انتظار می رود مسوولان نسبت به تامین اعتبار تلاش  کنند.

وی  در  آیین افتتاح  بلوار روستای سرآب ننیز گفت: این بلوار  با اعتباری بیش از ۵۴ میلیارد ریال بطول ۱۸ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

راستا با بیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار هزینه شده در این طرح از محل اعتبارات دهیاری است گفت: در این طرح عمرانی اجرای پل ، بازگشایی، زیر سازی ، فضای سبز و روشنایی انجام شد.

در ادامه سید امیر تیموریان ، مدیرکل صنعت استان در  آیین افتتاح طرح اسقاط و بازیافت انواع خودرو و موتور سیکلت در گچساران اظهار کرد: طرح بازیافت و  اسقاط انواع خودرو و موتورسیکلت فرسوده با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریالی راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۷هزار خودرو و موتور سیکلت در این محل اسقاط و بازیافت می شود : گفت: ظرفیت این طرح هفت هزار دستگاه خودرو و ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت است.

تیموریان با بیان اینکه در این طرح برای ۱۲نفر به صورت مستقیم و برای۴۰نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شد، افزود:  این طرح در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزارو ۲۰۰ متر به بهره برداری رسید.

عسکری در آیین افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا ابراز کرد:  ایستگاه سنجش گرد و غبار با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی در آیین  بهره برداری از ۱۹ طرح برقی با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان در زمینه اصلاح و بهینه سازی شبکه سیمی به کابل خود نگهدار گفت:  در این طرح ۴۵ کیلومتر تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، نصب ۴۲ دستگاه ترانسفورماتور ،ساخت ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۸۲۲ دسته چراغ روشنایی انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: در این طرح همچنین عملیات اجرای تعویض ۴۰۰ دسته چراغ های پر مصرف شبکه معابر به چراغ کم مصرف انجام شد.

رضا قشقایی شهردار دو گنبدان در آیین افتتاح بلوار شهید جلیل پور  گفت: این طرح به نمایندگی از ۱۰پروژه عمرانی  در حوزه شهریافتتاح و به بهره برداری رسید.

شهردار دوگنبدان گفت: بلار شهید جلیل پور به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۱۴۰میلیارد ریال از محل درآمد داخلی شهرداری احداث شد.

در ادامه اورنگ نارکی ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در آیین افتتاح  سینما ۴۰نفر در اداره ارشاد گفت: مجموعه هنری سینمایی شهید مسعود پور شامل سالن پخش فیلم، اتاق تدوین، اتاق نقد فیلم و اتاق عکس با اعتبار یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president