آوای جنوب

اشک‌های مادر «آرمان علی وردی»در یادواره شهدای صنعت نفت گچساران

آوای جنوب

 

یادواره ۳۱شهید شرکت نفت و گاز گچساران، شهدای مقاومت و شهید امنیت «آرمان علی وردی» با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ، گچساران ؛ یادواره ۳۱شهید شرکت نفت و گاز گچساران، شهدای مقاومت و شهید امنیت آرمان علی وردی با حضور پدر و مادر شهید علی وردی، جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

این مراسم نورانی و معنوی با سخنرانی حجت‌الاسلام امینی، امام‌جمعه سابق مسجدسلیمان همراه بود.

حجت‌الاسلام امینی در بخشی از سخنانش در این آیین گفت: دو شاخصه اصلی انقلاب اسلامی بحث فرهنگی بودن و مردمی بودن انقلاب است، امام با توکل به قدرت لایزال الهی و همراهی خالصانه مردم بزرگ ایران، نظام جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی کردند که امروز بعد از گذشت ۴۵سال همچنان باعزت و اقتدار به مسیرش ادامه می‌دهد.

وی افزود: امروز هم بسیاری از جوانان و نوجوانان کشورمان حرف برای گفتن دارند و بعضاً هم از برخی مسائل و مشکلات در جامعه دلخور هستند. بی‌گمان نسل امروز همانند نسل دفاع مقدس هستند و بلکه جلوتر هم هستند.

امام‌جمعه سابق مسجدسلیمان تصریح کرد: باید اجازه بدهیم تا حرف‌های نسل جدید هم شنیده شود امروز بسیاری از جوانان به ما درس می‌دهند اگرچه مشکلاتی هم در کشورمان و جود دارد و همه دولت‌ها نیز نقاط ضعف و قوتی دارند اما همچنان باید متحد، منسجم و یکدل درراه انقلاب و صیانت از آرمان شهدا باشیم.

وی ادامه داد: امروز نسل جدید از همه ما مهربانی می‌خواهند و باید وقت بدهیم و باید توجه کرد که تبعیت محض از رهبری رمز برون‌رفت از مشکلات خواهد بود. امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا به‌ویژه جوانانی است که باوجود سن و سال اندک، قدم در مسیر ایثار و شهادت گذاشتند.

حجت‌الاسلام امینی گفت: حقیقتاً انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا است که پابرجا و مانا است و همچنان هم خواهد ماند. دشمنان تلاش‌های بسیاری کرده و می‌کنند تا مردم از آرمان‌های انقلاب و خون شهدا دور شوند و اهدافشان محقق شود، اما مردم بزرگ ایران اسلامی همچنان پای آرمان انقلابشان مانده‌اند و در مقابل فتنه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

پدر شهید آرمان علی وردی در ادامه این آیین هم گفت: فرزندم آرمان ویژگی‌هایی در مباحث علمی، فرهنگی و جهادی داشتند و عشق و علاقه‌اش این بود که برای مردم کار کند. آرمان در کارهای جهادی فعال بود و در مدارس شاگرد نخبه بود و آرزو داشت شاگرد امام زمان (عج) شود که همین‌طور هم شد.

وی افزود: در چهارم آبان ماه سال گذشته عده‌ای به آرمان حمله کردند و ۶۷ ضربه به ایشان زدند. عده‌ای هم تشویق می‌کردند. در چند مقطع آرمان را زدند اول به جرم اینکه دارای محاسن بود، به جرم اینکه کتاب قرآن به همراه داشت و در مقطع سوم نیز حرز امام جواد به بازو بسته بود. آرمان شخصی بود که زیر بار حرف ظلم نمی‌رفت و در آن موقع هم به مقدسات توهین نکرد.

پدر شهید علی وردی اظهار کرد: آرمان مستحکم ایستاد تا به شهادت رسید و همه مظلومیت ایشان را دیدند و آرمان شد آرمان ایران و تمام کشور و ۴۰ کشور برای آرمان مجلس گرفتند؛ برخی می‌خواستند جای شهید با جلاد عوض شود ولی نتوانستند.

بخش کلیپ شهدا، اجرای سرود دانش‌آموزی، اجرای گروه بین‌المللی تواشیح معراج، تجلیل از خانواده‌ شهید آرمان علی وردی و خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این آیین معنوی بود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president