کد خبر : 52752
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 14:47

از توسعه زیرساخت های درمانی تا احداث مرکز فرآورده گیری و پخش خون پایگاه در گچساران

از توسعه  زیرساخت های درمانی تا احداث مرکز فرآورده گیری و پخش خون پایگاه در گچساران

آوای جنوب اجرای ۱۵ طرح بهداشتی، درمانی و آموزش، نوسازی و تجهیز مراکز درمانی و تکمیل و روند افزایشی طرح های سوانح سوختگی گچساران، پلی کلینیک دندانپزشکی، همراه سرای بیمار در بیمارستان های بی‌بی حکیمه و شهید رجایی، ساخت چهار پایگاه سلامت، کاهش مرگ و میر کودکان حکایت از رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های بخش

آوای جنوب

اجرای ۱۵ طرح بهداشتی، درمانی و آموزش، نوسازی و تجهیز مراکز درمانی و تکمیل و روند افزایشی طرح های سوانح سوختگی گچساران، پلی کلینیک دندانپزشکی، همراه سرای بیمار در بیمارستان های بی‌بی حکیمه و شهید رجایی، ساخت چهار پایگاه سلامت، کاهش مرگ و میر کودکان حکایت از رشد پرشتاب توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر در شهرستان گچساران دارد.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بیش از گذشته ارتقا یافته به طوری که مناطق روستایی نیز از این خدمات و امکانات بهره مند شده و خدمات مورد نیاز اولیه را در خانه های بهداشت دریافت می کنند.

ارتقای امکانات درمانی افزون بر سهولت دسترسی به خدمات حوزه سلامت منجر به کاهش هزینه های سفر و پایین آمدن ریسک خطر سوانح جاده ای در این شهرستان شده است.

متخصصان حوزه بهداشت معتقدند که توسعه زیرساخت های درمانی افزون بر رفاه و سلامت مردم نقش مهمی در توسعه گردشگری سلامت هم دارد امری که تحقق آن می تواند به توسعه اقتصادی منطقه نیز کمک کند.
تکمیل ساختمان سوانح و سوختگی گچساران پس از هشت سال از سر گرفته شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تکمیل ساختمان سوانح و سوختگی از جمله اولویت‌های درمانی شهرستان محسوب می‌شود که این طرح پس از هشت سال انتظار هم اکنون با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست.
حسین عسکری افزود: این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با زیر بنای ۲ هزارو ۷۰۰ متر و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب سه طبقه در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: فاز اول این طرح شامل اسکلت بتنی و سقف می باشد که از سوی دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۳ با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال اجرا شده است.
عسکری عنوان کرد: فاز دوم این طرح بهداشتی هم اکنون با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی خیر تا بهره برداری کامل در حال اجراست و این طرح هم اکنون مشکلاتی شامل محوطه سازی، فاضلاب و برق دارد که باید در اسرع وقت برطرف شود.

عسکری ابراز کرد: طرح سوانح سوختگی گچساران که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود، پس از هشت سال راکدی در سال ۱۴۰۱ فعال شد.

نخستین همراه سرای بیماران در گچساران
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: طرح همراه سرای بیمار هم اکنون برای ارایه خدمات رفاهی به همراهان بیمار در بیمارستان های بی‌بی حکیمه و شهید رجایی در محوطه بیمارستان بی‌بی حکیمه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: هم اکنون این طرح با زیربنای ۳۰۰ مترمربع با پیشرفت ۹۷درصد در حال اجراست که دارای هفت سوییت ۲ تخته، آبدارخانه و نمازخانه است.
عسکری اظهار کرد: برای این طرح تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: این طرح از سوی مجمع خیرین سلامت استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سه طبقه در حال ساخت است.
عسکری ابراز کرد: طرح پایگاه سلامت شهید محلاتی به مساحت ۲۱۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون طرح های بهداشتی اورژانس جاده ای سعادت آباد لیشتر با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و مساحت ۴۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع در این شهرستان در دست اجراست.
عسکری گفت: فاز دوم مرکزجامع خیرآباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: ساخت پلی کلینیک دندانپزشکی این شهرستان هم اکنون با زیربنای یکهزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در دست ساخت است.
عسکری ادامه داد: آموزشکده بهورزی گچساران در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیر بنای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل مسئولیت های اجتماعی نفت در دست ساخت است.


توسعه سایر زیرساخت های درمانی
عسکری عنوان کرد: چهار پایگاه سلامت لاله ها، پدخندق، شهیدآوینی، شهید سلیمانی در مناطق مختلف گچساران در ۲ سال گذشته تاکنون راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این در حالی است در ۳ دهه اخیر تنها ۱۳ پایگاه سلامت در شهرستان گچساران وجود داشت که در چندماه توانستیم این تعداد را به ۱۷ پایگاه برسانیم .
عسکری اظهار کرد: تعمیر، دیوارکشی و محوطه سازی خانه بهداشت آبشیرین، باباکلان، بن پیر و مرکز درمانی لیشتر در سال گذشته تاکنون با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

احداث مرکز فرآورده گیری و پخش خون پایگاه گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: عملیات اجرایی مرکز فرآورده گیری و پخش خون پایگاه گچساران در زمینی مساحت ۱۶۰ متر مربع در خرداد ماه امسال آغاز شد.
وی ادامه داد: این طرح با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال به کمک خیر سید محمد علی جعفری هم اکنون در دست اجراست.
عسکری افزود: مرکز فرآورده گیری و پخش خون پایگاه گچساران شهرستان های کهگیلویه و گچساران را تحت پوشش خواهد داشت.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه چرخه انتقال خون در گچساران ناقص بود و میزان خون اهدایی در این شهرستان برای تبدیل به فرآورده به مرکز استان انتقال داده می شد که این امر علاوه بر تاثیر بر کیفیت فرآورده و زمان بر بودن خطرات جانی را به همراه داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.