آوای جنوب

احیا مجدد کارخانه ماشین سازی پارس گچساران /گلایه های فرماندار گچساران از تعطیلی کارخانه/چرا باید مدیران کارخانه ۶ ماه در انتظار جلسه باشند

آوای جنوب 

فرماندار گچساران گفت: ناراحت از این هستیم که این کارخانه راکد و تعطیل شده چرا که با تعطیلی این واحد موجب بیکاری تعدادی از نیروهای متخصص شده است.

احیا مجدد کارخانه ماشین سازی پارس گچساران /گلایه های فرماندار  ازتعطیلی کارخانه

به گزارش آوای جنوب از گچساران، معاون اقتصادی استاندار به همراه فرماندار، بخشدار و مدیرعامل پتروشیمی گچساران و مدیرعامل مجموعه ماشین سازی پارس به منظور بررسی و رفع مشکلات از کارخانه ماشین سازی گچساران بازدید به عمل آوردند.

علیرضا اتابک در نشستی که به منظور بررسی و رفع مشکلات کارخانه ماشین سازی پارس گچساران برگزار شده بود، اظهار کرد:  این کارخانه بزرگ  یک ظرفیت بسیار بزرگی در شهرستان با این امکاناتی  وجود دارد که متاسفانه بنا به دلایلی در سال‌های اخیر راکد شده است.

 وی ادامه داد: ناراحت از این هستیم که این کارخانه راکد و تعطیل شده است و مدیرعامل شرکت ماشین سازی می گوید ۶ ماه است به دنبال برگزاری چنین جلسه ای هستیم و از آنسو نیز مدیرعامل پتروشیمی اذعان می کند اگر چنین جلسه ای زودتر برگزار می شد سفارشات را به ماشین سازی گچساران می دادیم و باید بدانیم که احیا مجدد این کارخانه تاحدودی به اشتغال و رونق شهرستان کمک خواهد کرد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه کارخانه ماشین سازی پارس  در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شد و فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است، گفت: متاسفانه این کارخانه در ۲ سال اخیر بنا به دلایلی  تعطیل شده و موجب بیکاری تعدادی از نیروهای متخصص شده است.

 اتابک با اشاره به اینکه درصدد رفع مشکلات این کارخانه هستیم، ابراز کرد: قطعا با راه‌اندازی  و رفع موانع این واحد تولیدی  شاهد تولید و رونق  در این کارخانه و ایجاد اشتغال در شهرستان خواهیم بود و به توجه به تاکیدات  شخص استاندار و معاون اقتصادی این کارخانه مجددا در شهرستان راه اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کمک‌هایی که می توان  به کارخانه ماشین سازی کرد که به رونق شهرستان کمک  و در جهت توسعه شهرستان با توجه به جایگاه پتروشیمی قطعا مقرون به صرفه است که این کارخانه برای ساخت انواع سازه‌های فلزی صنایع بزرگ  همچون صنایع جانبی پتروشیمی این کارخانه راه اندازی شود چرا که برای ساخت این سازه ‌ها هزینه کمتری در برخواهد داشت.

اتابک ادامه داد: واحد ماشین سازی پارس گچساران وابسته به شستا که وابسته به تعاون کار، رفاه و تعاون اجتماعی است.

وی اذعان کرد: تلاش بر این است که واحد ماشین سازی پارس گچساران که از واحدهای خوب شهرستان است مجددا احیا شود  و تفاهم نامه ای بین کارخانه ماشین سازی و ۲ واحد پتروشیمی گچساران منعقد شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: با راه اندازی ماشین سازی پارس گچساران بتوانیم نیازهای پتروشیمی شهرستان  در حد مقدروات تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه ماشین سازی پارس گچساران ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار تن انواع سازه‌های فلزی را دارد.

اتابک افزود: با راه اندازی این کارخانه قریب بر ۱۸۰ الی ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president