آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی : وای بر شما اگر بالادستی‌هایتان به شما امر کردند که به مراسم ۹ دی نروید

آیت‌الله ملک‌حسینی ‌با انتقاد شدید از این طرز تفکر که هیئت اجرایی باید از هر دو جریان سیاسی باشد، تصریح کرد: مگر بنا بر تقلب است که چنین طرز تفکری وجود دارد؟ مگر بنا به غارت و ریختن صندوق‌های رأی به رودخانه است که چنین تفکری وجود دارد لذا باید از رفتارهای خود خجالت بکشیم.

ملک حسینیآیت‌الله ملک‌حسینی از حضور کم‌رنگ مدیران کهگیلویه و بویراحمد در حماسه ۹ دی انتقاد کرد.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سید‌شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در جمع مردم و در حاشیه بزرگداشت شهادت آیت‌الله شیخ نمر با اظهار تأسف از عدم حضور بسیاری از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم ۹ دی امسال اظهار کرد: مسئولان توجه داشته باشند که اگر ۹ دی نبود خبری هم از مسئولیت‌های آن‌ها در میان نبود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خیال نکنید گرایش اصلاح‌طلبانه دارید و گرایشتان امروز موفق و پیروز است که این‌گونه عمل می‌کنید.

وی با قسم خوردن به جان خود مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر جریان فتنه در این کشور موفق شده بود و آمریکا و غرب به اهداف خود پس از انتخابات رسیده بود نه ما و نه شما را به هیچ وجه به حساب نمی‌آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به برکت تحول ۹ دی و انسجام ملی و مأیوس شدن غرب و دشمن انتخاباتی پرشورتر از گذشته رخ داد و بعضی از شما به مجلس رفتید و بعضی هم رئیس شدید و پست و مسئولیت گرفتید.

ملک‌حسینی تصریح کرد: خیال کردید حماسه ۹ دی سیاسی بود که نیامدید چرا مبادا بالادستی‌ها از شما گلایه کنند، ‌وای بر شما اگر بالادستی‌هایتان به شما امر کردند که به مراسم ۹ دی نروید و وای بر احوال آن‌ها و اگر هم ترسیدید که گلایه کنند پس وای بر آن‌ها و بر شما.

آیت‌الله ملک‌حسینی با گریزی به فتنه ۸۸ تصریح کرد: فتنه ۸۸ را نه چپ و نه راست جمع کردند بلکه این مردم بودند که فتنه را با حماسه ۹ دی از میان برداشتند.

وی گفت: هر چه آقا فرمودند اردوکشی‌ها را جمع کنید نه چپ و نه راست به فرموده آقا پی نبردند زیرا کسی از سیاسیون شعور نداشت که به این سخنان پی ببرد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در هنگامه فتنه تنها کسی بودند که جنایت غرب را می‌دانستند و آن دندان‌های از غیظ درآمده دشمن را می‌دید و تذکر می‌دادند.

ملک‌حسینی در ادامه گفت: فتنه را جناح جمع نکرد بلکه نام سیدالشهدا(ع) و مردم آن را جمع کردند پس ۹ دی متعلق به نظام و انقلاب و بسیج بود و پاسداشت ۹ دی پاسداشت بیداری امت و انقلاب است لذا وای بر کسی که ۹ دی را متعلق به جریان و جناح سیاسی خاصی بداند.

وی بیان کرد: اشتباهات دو جناح در جریان فتنه کم نبود و چقدر رهبری از دست این جناح‌ها خون دل خوردند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و مدیر یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علمیه شیراز با بیان این‌که در بقیه نقاط کشور وضعیت حضور مدیران چنین نبود و حضور خوبی در ۹ دی داشتند تصریح کرد: از این حرکت مدیران تعجب کردم و سؤال کردم و پی بردم که در استان فارس هم مثل کهگیلویه و بویراحمد چنین وضعیتی در خصوص حضور مدیران وجود داشت.

وی گفت: چرا که عده‌ای فکر می‌کنند این حماسه متعلق به جناح و جریان سیاسی خاص بود، ‌به نظرم این عده نفهمیده‌اند فلسفه ۹ دی و انقلاب و فتنه چه بوده است بنابراین باید درایت و فهم سیاسی خود را بالا ببرند.

ملک‌حسینی افزود: ‌برخی با جناح‌بازی، سیاسی‌بازی و بازی‌های چپ و راست‌ همه چیز را با عینک سیاسی می‌بینند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها در این مملکت به دنبال پست گرفتن بدون اعتقاد به ولایت فقیه هستند، افزود: این عده فکری به حال خود کنند چرا که در اسلام اصولی وجود دارد که باید محو در این اصول شوند.

ملک‌حسینی افزود: دشمن به جنگ تمامی اصول از جمله ولایت‌فقیه رفته لذا چنین حرکاتی زشت و ناپسند است.

وی در ادامه سخنان در خصوص انتخابات تصریح کرد: وقتی فرمایشات چند وقت پیش آقا را شنیدم به این نکته پی بردم که دیگر چیزی برای گفتن باقی نمانده است، تکرار فرمایشات آقا روا نیست چرا که سخنان ولی فرمان‌پذیری می‌خواهد و نه تکرار.

وی با بیان این‌که همه باید به سخنان رهبری در خصوص رأی مردم و حق‌الناس بودن توجه کنند، اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی نباید برای خوشایند دیگران دست‌ها را برای دست بردن در رأی مردم باز بگذارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی ‌با انتقاد شدید از این طرز تفکر که هیئت اجرایی باید از هر دو جریان سیاسی باشد، تصریح کرد: مگر بنا بر تقلب است که چنین طرز تفکری وجود دارد؟ مگر بنا به غارت و ریختن صندوق‌های رأی به رودخانه است که چنین تفکری وجود دارد لذا باید از رفتارهای خود خجالت بکشیم.

وی با تأکید به هیئت‌های نظارت که اصول و اهداف مشخص است و باید آن را مبنا قرار داد، تصریح کرد: پایبندی به نظام و اسلام و ولایت‌فقیه مشخص است چرا که افراد می‌خواهند در این نظام وارد مجلس شوند پس اگر افرادی ولایت‌فقیه را قبول ندارند بروند در کشوری دیگر که ولایت‌فقیه حاکم نیست در انتخابات شرکت کنند.

ملک‌حسینی افزود: اما نباید دروغ دنبال هم بگوییم و در کل اگر کسی در فتنه بوده حتماً باید رد صلاحیت شود،‌ مبادا غیر‌فتنه‌گر را فتنه‌گر کنیم و با خیال‌پردازی خود فتنه‌گر درست کنیم.

این استاد حوزه افزود: سعی کنیم خدا را در نظر بگیریم و در مسیر چارچوب‌های نظام حرکت کنیم و حق کسی که مشکل ندارد و رأی می‌آورد ضایع نشود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president