آوای جنوب

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: بهره برداری از طرح پتروشیمی گچساران طبق برنامه

آوای جنوب

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح الفین پتروشیمی گچساران طبق برنامه، به بهره برداری و تولید می رسد.

به گزارش آوای جنوب، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در بازدید میدانی خود از طرح پتروشیمی گچساران با اشاره به آخرین مراحل ساخت این طرح، اظهارکرد: پتروشیمی گچساران یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره ارزش از گازهای همراه نفت تا تولید پلیمر است و انتظار داریم از تمامی ظرفیت های موجود برای بهره برداری این پروژه در زمان مقرر استفاده شود .

وی با بیان اینکه در مسیر بهره برداری رعایت قوانین و دستورالعمل های ابلاغی HSE ضروری است، افزود: گچساران به دلیل نوع فعالیت خود دارای اهمیت بسیاری در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان است که با حضور گسترده سازندگان ایرانی و شرکت های دانش بنیان در مراحل پایانی ساخت است.

به گزارش آوای جنوب، هدف از احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و نیز مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا (پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون) است.

این گزارش می افزاید: در پتروشیمی گچساران سالانه یک ‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C3(برش پروپان و سنگین تر) تولید شود.

گفتنی است: طرح الفین گچساران در برنامه تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که باید طبق برنامه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president