آوای جنوب

مدیرانی که قبل از سفر دولت باید بروند؛ شهردارانی که لازم است استیضاح شوند

آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از مدیران نتوانستند انتظارات را برآورده کنند که در لیست تغییر هستند و امیدواریم قبل از سفر تغییر کنند.

سید علی احمدزاده در نشست با بسیج اساتید دانشگاه‌های استان از پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از اساتید بسیجی به عنوان بازوهای مشورتی برای توسعه استان استقبال کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کار گروه‌های تخصصی متشکل از اساتید بسیجی که دارای فکر و اندیشه هستند تشکیل و ایده‌هایی تحول‌زا ارائه شود.

وی با بیان اینکه از پیشنهادات، ایده‌ها و نقطه نظرات بسیج اساتید در سفر دور دوم دولت به استان و جلسه با رئیس جمهور استفاده می‌کنیم، افزود: علاقمند به حضور منتقدین در جلسات و استفاده از صحبت‌های آنها هستم.

استفاده از ظرفیت گروه‌های سیاسی مختلف برای توسعه استان

استاندار برای توسعه و پیشرفت استان بر استفاده از توانمندی ها و ظرفیت نیروهای استان از هر طیف و گروه سیاسی تاکید داشت.

احمدزاده عنوان کرد: دیدگاه‌های سیاسی به جای خود اما دلیل نمی‌شود از مطالب سازنده طیف‌های سیاسی برای پیشرفت استان استفاده نکنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای ساخت استان می‌توانیم با هر نوع نگرش سیاسی کنار هم کار کنیم، گفت: به جای تخریب نیروها به فکر توسعه استان باشیم به این تخریب‌ها و همدیگر را کوبیدن بها ندهیم بلکه از نیروهای بومی حمایت کنیم تا استانمان از این شرایط خارج شود.

احمدزاده با بیان اینکه از جان و دل مایه می گذارم تا کهگیلویه بویراحمد رشد کند، عنوان کرد: تا روزی که به عنوان استاندار استان دارای مسئولیت هستم کار می‌کنم و از هیچ تلاش و کوششی هم دریغ نخواهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه من هم یک نیروی بسیجی هستم گفت: افتخار می‌کنم در راهی که برای توسعه استان در پیش گرفته‌ایم از اساتید بسیجی استفاده کنم.

احمدزاده عنوان کرد: از نشست با اساتید حتی آنهایی که مخالف دولت هستند استقبال می‌کنم چرا که استان با سلام و صلوات رشد نمی‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بالای اساتید دانشگاه ها گفت: ممکن است نتوانم از حضور شما در حوزه‌های مدیریتی بهره ببریم اما می‌توانم از اندیشه‌ها و نقطه نظرات شما استفاده کنم.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از اساتید دانشگاه در خصوص استفاده از نیروهای انقلابی در مدیریت‌ها عنوان کرد: بخشی از گزینش نیروهای انقلابی در دست من است که تلاش کردم نیروهای همسو و همراه با دولت را انتخاب کنم البته در مواردی به ایده‌آل‌ها نرسیدیم.

احمدزاده با بیان اینکه در انتخاب مدیران حاکمیتی عمل کردیم در پاسخ به دغدغه یکی از اساتید بسیجی در خصوص ضعف برخی مدیران گفت: برخی از مدیران انقلابی و جهادی در حال خدمت هستند، برخی‌ها هم طبق ارزیابی که خودمان انجام دادیم نتوانستند انتظارت را برآورده کنند که در لیست تغییر هستند و امیدوارم قبل از سفر دولت به استان تغییر کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد، برگزاری انتخابات حداکثری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابات حداکثری معیار است و برای رسیدن به این معیار از بسیج اساتید می‌خواهیم به ما کمک کند.

برخی شهرداران نیاز جامعه را برآورده نکردند

احمدزاده با اشاره به انتقاد یکی از اساتید دانشگاه در خصوص وابستگی شهرداران به شوراهای شهر عنوان کرد: شهردارانی داریم که نیاز شهر و جامعه را برآورده نکردند، راهکار قانونی برای برداشتن این افراد نیست و باید توسط شورای شهر استیضاح شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایرادات در شهرها زیاد است، گفت: در تلاش هستیم از محل ارزش افزوده به شهرداری‌هایی که امکانات ندارند کمک کنیم.

احمدزاده در خصوص مسکن اساتید گفت: لیست اساتید و کارکنان دانشگاه‌های استان که فاقد مسکن هستند در اختیار استانداری قرار گیرد ضمن اینکه تاکید ما بر احداث خوابگاه‌های متاهلی و جوان‌سازی جمعیت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به دغدغه یکی دیگر از اساتید بسیجی مبنی بر اینکه در سند آمایش برخی اقدامات متناسب با زیست استان نیست گفت: در حال اصلاح این موارد و تعریف صنایع متناسب با هر شهرستان هستیم.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: ایجاد صنایع بزرگ بخش پتروشیمی و فولاد در دستور کار است اما از حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و سایر حوزه‌ها غافل نشدیم.

وی بیان کرد: ۵ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در دست احداث است، ضمن اینکه در تلاش هستیم کارخانه تولید رب گوجه فرنگی را در گچساران یا کهگیلویه به نتیجه برسانیم.

به گفته احمدزاده، کهگیلویه و بویراحمد مطالبه‌گر دانشگاه صنعتی است و قصد داریم با احداث این دانشگاه قطب جدید صنعتی راه‌اندازی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مطالب مطرح شده یکی از اساتید دانشگاه در حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی در روستاها پاسخ داد و گفت: کارهایی در این حوزه‌ها در حال انجام است اما نیازمند کار بیشتر هستیم و آمادگی داریم که با بسیج اساتید کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم.

احمدزاده در خصوص دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها که مورد اشاره یکی از اساتید دانشگاه بود عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی در همه استان‌ها بر دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها نظارت دارند در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص توجه بیشتر به دانشگاه‌های آزاد به خصوص در شهرستان‌ها گفت: روسا دانشگاه‌های آزاد در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها دعوت و از نقطه نظرات آنها استفاده شود.

وی در پاسخ به مطلب یکی از اساتید دانشگاه که جزء دو درصد دانشمندان جهان است، پیرامون توجه به حوزه گیاهان دارویی گفت: کارخانه گیاهان دارویی در گچساران در حال احداث است و معتقدیم اگر در حوزه گیاهان دارویی بیشتر کار کنیم اقتصاد خانوارهای استان رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تحول‌زای بزرگی در سطح استان پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رساندن این برنامه‌ها باید کنار هم همراه و همدل باشیم چرا که تحول با کنار هم بودن میسر می‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: از نشست با اساتید و جامعه دانشگاهی استان استقبال کرده و مجددا تاکید می‌کنم کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف توسط بسیج اساتید تشکیل شود تا با معاونین استانداری و سایر مدیران، مرتبط شوند و گام‌های اساسی در جهت پیشرفت استان برداشته شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president