آوای جنوب

خاصیت فتنه نمایان سازی جریان حق و باطل است/ یوم الله ۹دی جریان انقلاب را سرزنده کرد

آوای جنوب
سعید اتشبار در یادداشتی با اشاره به ابعاد فتنه ۸۸گفت: ۹ دی، قبل از هر چیز، خیزش عمومی مردم ایران علیه تعداد محدودی از اشراف سیاسی و طبقه اقتصادی بالاشهریست که رای مردمان کف جامعه و شهرستان و جنوب شهرو روستاها را برنتافتند
.

به گزارش آوای جنوب  سعید آتشبار فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۹دی و روز بصیرت با واکاوی ابعاد فتنه اظهار داشت:فتنه و بلا مساله ی جدیدی نیست، از ابتدا تا انتهای دنیا ادامه خواهد داشت تا پالایش جامعه ایمانی باشد و محل امتحانی برای آنان باشد.
مال و فرزند از امتحانات الهی اند.به تعبیری عام تر، هر آنچه که جزء داشته های انسان است می تواند محل امتحان و ظهور فتنه واقع شود.
انقلاب اسلامی که البته خود، فتنه ی عظیمی را از سرزمین زایش گوهرهای پاک انسانی رفع کرد، مورد هجوم فتنه های پی در پی واقع گشت.
بلا، که جزء لاینفک حیات عام انسان هاست و تمحیص کننده است و اختصاص به جوامع خاصی ندارد‌ اگر چه مقربین به بزم عالَم باطن، جام بلای بیشتری را بهره مند خواهدشد، ولیکن فتنه به فراخور حرکت پیشرونده ی جامعه و شرایط عمومی آن، می تواند بروز پیدا کند.
شاید از سنت های الهی باشد که چشمه ی ظهور فضائل و ارزش های رفیع انسانی و حرکت های بزرگ تاریخ ساز، از مواد و حوادث پَست و نازل برخاسته باشد.
تولد انسان که اشرف مخلوقات است و پیچیده ترین و مبهم ترین موجود کائنات، از ماده ی بدبو و بی ارزش نطفه حاصل می شود، عاشورا که نقطه ی خیزش و الهام بخش حرکت های ضدظلم و تجلی تام آرمان ها و فضائل انسانی است، توسط خبیث ترین انسان ها و در آن روز تلخ واقعه اتفاق افتاد.
فتنه ۸۸ که ترکیبی از نَفسانیت خواهی بعضی خواص و غفلت انان، و فتنه انگیزی دشمن خارجی به کمک طبقه ی اشراف داخلی موجب ان شد، با خروش توده های عمومی مردم غیور ایران خاموش شد. البته خروشی که شکلِ انقلابی همان حضور میلیونی ملتیست که هرگاه با بصیرت و وحدت وارد صحنه شوند، بساط هر فتنه ای را جمع می کنند‌
۹ دی، قبل از هر چیز، خیزش عمومی مردم ایران علیه تعداد محدودی از اشراف سیاسی و طبقه اقتصادی بالاشهریست که رای مردمان کف جامعه و شهرستان و جنوب شهرو روستاها را برنتافتند و به دنبال انتقام از عوام جامعه بودند که چرا ” ما” را انتخاب نکردید، ” ما” یی که سال ها منتخب شما بودیم و بر شما حکومت می کردیم.
جمله ی معروف آن دخت معلوم الحال یکی از خواص و ستون های ان سال ها در تجمع معروف ” ساندیس” که باطن فتنه گران را روشن کرد از یادها نخواهد رفت: “ما از مردم انتقام گرفتیم”
۸ ماه فتنه گران برعلیه رای جمهور شورش کردند، و رهبری انقلاب از پایه های مردم سالاری دینی و خواست عمومی ملت دفاع کرد، و ۹ دی ملت رشید ایران در دفاع از حریم اسلامیت ایران و ولایت فقیهی که پاسدار جمهوریت است، یه صحنه آمد و یکی از زیباترین جلوه های خدمات متقابل نمادهای اسلامیت و جمهوریت جمهوری اسلامی در ۸ ماه فتنه را رقم زدند.
ولایت حافظ جمهوریت شد و جمهور جانفشان ولایت. این ترکیب و تجدید ملی بیعت از ان سنت هاییست که از بطن یک حرکت فاسدی بنام فتنه برخاست و شکوهِ حضور میلیونی ملتی که از ملت حجاز در عصر رسول و ملت کوفه در عصر علی ع پیشی گرفته است، تمام کننده ی این ایام تلخ ولی عبرت ساز تاریخ ایران شد.
در فتنه، مدعیان محک می خورند و درونیات بیرون می ریزد‌‌ که در سال ۸۸نیز شاهد بودیم.
فتنه ۸۸ از این جهت واجد امتیاز خاصیست که چهره ی واقعی برخی از مدعیان دفاع از جمهوریت و آزادی عمومی را آشکار کرد.
آنانی که سال ها برای دفاع از جمهوریت، به جنگ با اسلامیت رفته بودند و از تمام ظرفیت قدرت داخلی ” دولت” و حمایت های بیرونی” دشمن” برای تضعیف نمادها و نمودهای اسلامیت استفاده کردند، با صراحت و جسارت آشکار در مقابل رای مردم ایستادند و خسارت های اقتصادی و سیاسی بیشماری بر کشور تحمیل کردند.
به نام آزادی، بر آزادی رای مردم تاختند و با شعار مردم گرایی، از آنان انتقام گرفتند.
۹ دی ماه یوم الله است. روز خداست. روز دفاع از جمهوریت و جانفشانی برای اسلامیت است.
روز جمهوری اسلامیست‌. ۱۲ فروردین دیگری بود.
سعید آتشبار_فعال سیاسی و اجتماعی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president